موتورولا در اندیشه فروش 70 میلیون گوشی از سری موتو G

موتورولا اعلام کرد قصد تا دارد تا به رکورد فروش 30 میلیون گوشی موتو G6 دست یابد. اگر منصفانه بنگریم باید گفت گوشی موتو G6 قطعا یکی از موفق‌ترین محصولات ساخت این شرکت است که به همراه پنج نسخه نسل قبلی در مجموع به فروشی بالغ بر 70 میلیون واحد گوشی رسیده‌اند.

موتورولا

با این حال شرکت موتورولا قصد دارد تا با عرضه جدیدترین مدل از خانواده سری موتو G در بازار فروش بیشتری را تضمین کند و آمار فروش خود را به عدد 100 میلیون برساند. در حال حاضر به طور کلی با توجه به وضعیت فروش موتورولا به طور متوسط هر سال 14 میلیون گوشی موتو G تولید کرده‌ است. اما با توجه به محبوبیت تدریجی گوشی‌های موتو G در طول چند سال اخیر به خصوص بعد از شروع عرضه موتو G4 و با توجه به این واقعیت که شرکت مدتی است بیش از یک مدل در سال رونمایی کرده است، باید گفت قطعا گوشی‌های نسل‌های اخیر سبب افزایش میانگین فروش کل بوده‌اند.

با این وجود هدف‌گذاری برای فروش 30 میلیون گوشی موتو G6 با توجه به وضعیت چرخه تولید و فروش فعلی، چیزی در حدود دو سال زمان نیاز دارد. پس اگر شرکت قصد تحقق چنین هدفی را دارد به احتمال زیاد در انتظار یک افزایش رشد در میزان فروش گوشی موتو G6 نسبت به دیگر محصولات نسل‌های قبلی موتو G است. همچنین لازم به ذکر است که در سال جاری ما شاهد عرضه سومین دستگاه در کنار دیگر مدل‌ها بودیم که خود سبب افزایش نرخ نفوذ در بازار‌های کشور‌های در حال توسعه و بالا رفتن میزان محبوبیت محصولات موتورولا خواهد شد که در نهایت به افزایش فروش کل مد نظر شرکت منجر می‌گردد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که شرکت موتورولا به شدت بر روی محصولات سری موتو E و موتو G خود حساب باز کرده است تا بتواند برند تجاری موتورولا را در بازار‌های نوظهور بر سر زبان‌ها بیاندازد و با این استراتژی، نرخ فروش را تقویت نماید. در حقیقت به نظر می‌رسد موتورولا با عرضه محصولات ارزان قیمت و میان‌رده با ظاهر پریمیوم و صفحه نمایش کشیده در حال تجربه فروش خوبی در بازار‌های جهانی است. اما با توجه به آمار‌های موجود در مورد در راه بودن یک رکود در بازار‌ گوشی‌های هوشمند، شرکت‌هایی چون موتورولا که از حاشیه سود پایینی برای عرضه محصولات ارزان قیمت بهره‌ می‌برند باید به فکر مقابله با کاهش میزان فروش باشند تا دچار ضربه‌های اقتصادی نشوند.

موتورولا

در پی این گزارشات، شایعاتی نیز در مورد رونمایی از پرچم‌دار جدید تحت نام برند لنوو در چند ماه آینده به گوش می‌رسد پس موتورولا باید بتواند با تحت تاثیر قرار دادن مشتریانش و جلب توجهات به سوی خود، با شرکت‌های اپل و سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم، وارد رقابت شود و به طور همزمان فروش محصولات اقتصادی خود را نیز شدت بخشد. این استراتژی به احتمال زیاد بتواند آثار زیان بار مالی مربوط به رکود احتمالی در بازار را کمی تسکین دهد و شرکت را برای یک تحول بزرگ در کیفیت تولیدات خود و رساندن آنها با سطح شرکت‌های صاحب‌نام آماده کند.

3 در مورد “موتورولا در اندیشه فروش 70 میلیون گوشی از سری موتو G”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH