مقاومت بالاتر نمایشگر 6 اینچی آی‌فون 9 به لطف بهره‌گیری از یک لایه اضافی مرموز

همان‌طور که پیش‌تر شنیده می‌شد، شرکت اپل احتمالا با هدف پایین نگاه داشتن قیمت آی‌فون مقرون‌به‌صرفه خود با صفحه نمایش 6.1 اینچی LCD از فناوری لمس 3 بعدی در این هندست استفاده نخواهد کرد. اما اکنون مینگ چی‌کو، تحلیلگر مشهور موسسه KGI Securities ادعا می‌کند که نمایشگر این دستگاه مجهز به یک لایه حسگر فیلم فوق‌العاده نازک و مرموز خواهد بود که قیمت آن‌ را افزایش می‌دهد.

اپل مشغول برنامه‌ریزی برای به کارگیری چنین لایه‌ای است و این موضوع بدان معناست که همچنان در آیفون مجهز به نمایشگر LCD نیز گونه‌ای از فناوری 3D Touch وجود خواهد داشت. صحت این پیش‌بینی بعدها مشخص خواهد شد. تحلیلگر می‌گوید که اپل به جای بهره‌گیری از فناوری درون سلولی فعلی که لایه لمسی را در صفحه نمایش ادغام می‌کند، در حال حرکت به سوی استفاده از فناوری حسگر روکش شیشه‌ای (CGS) برای سری آی‌فون 2018 خود است.

به نظر می‌رسد که استفاده از فناوری CGS صرف‌نظر از کاهش هزینه‌های تولید موجب طراحی سبک‌تر و بادوام‌تر پنل خواهد شد؛ اگرچه ضخامت پنل نمایشگر را کمی افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارشات، افزودن یک لایه نازک دیگر به مجموعه نمایشگر دستگاه موجب رشد 15 درصدی قیمت پنل شده و بهای آن‌ را به 23 تا 26 دلار افزایش خواهد داد. اما ظاهرا از نظر اپل دستیابی به کارکرد اضافی دستگاه ارزش چنین هزینه‌ای را دارد. اکنون حدسیات مختلفی پیرامون این قابلیت اضافی که نیازمند وجود یک لایه حسگر ثانویه است، مطرح می‌شود؛ اما ظاهرا این ویژگی در کلیه گوشی‌های آی‌فون 2019 نیز وجود خواهد داشت. بدین ترتیب آی‌فون مجهز به نمایشگر LCD در برخی زمینه‌ها به عنوان محصولی پیشگام برای اپل محسوب می‌شود. تنها بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که نهایتا کدام سناریو واقعیت پیدا خواهد کرد.

1 در مورد “مقاومت بالاتر نمایشگر 6 اینچی آی‌فون 9 به لطف بهره‌گیری از یک لایه اضافی مرموز”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH