ستاره‌های All in one (بررسی ۵ محصول برتر)

دیگر زمان آن رسیده است که از دست کامپیوترهای غول‌آسای خود و لوازم جانبی جاگیر آن‌ها خلاص شوید و به یک All-in-one بیندیشید.

پردازشگرهای قدرتمند Sandy Bridge، حافظه و رم‌های با ظرفیت بسیار بالا از جمله امکاناتی است که کامپیوترهای All-in-one امروزی را در سطح دسکتاپ‌های بسیار قدرتمند جهان قرار می‌دهد و اگر نمایشگرهای لمسی این کامپیوترها را به مجموعه امکانات یاد شده آن اضافه کنیم، خواهیم دید که کار با All-in-oneها به مراتب جذاب‌تر از دسکتاپ‌های غول‌آسا است.
محصولات بررسی شده در این مقاله آی تی رسان

Sony Vaio VPCL21S1E
VPCL21S1E، باید امکانات پیشرفته‌ای برای توجیه قیمت بالای خود داشته باشد. برای شروع، نظرتان در مورد بلوری رایتر، نمایشگر لمسی و پردازشگر Core i7 این محصول چیست؟
Packard Bell OneTwo L I7726
شاید این محصول از نظر طراحی عالی نباشد اما با Blu-ray Player و نمایشگر لمسی HD، می‌تواند حریف سرسختی برای رقبایش باشد.
Dell Inspiration One 2310
اصولا شرکت Dell، متخصص ساخت لپ‌تاپ است؛ اما آیا این شرکت مطرح می‌تواند همان تخصص را در ساخت کامپیوترهای All-in-one، البته با قیمتی معقول به کار بگیرد؟
Apple iMac
سال‌ها است که iMac محبوب کاربران خانگی است. اما به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن کامپیوترهای بسیار پیشرفته و مجهز به فناوری Blu-ray، این محصول اندکی از رقبای خود عقب مانده است. حال باید دید که آیا آن هنوز هم می‌‌تواند در صدر بهترین‌ها قرار گیرد یا خیر؟
MSI Wind Top AE2210
شرکت MSI هر آنچه را که در توان داشته برای ساخت Wind Top به کار بسته و مجموعه‌ای از برترین امکانات را در محصولی شیک و در عین حال مقرون به صرفه گرد آورده است.
مهم‌ترین امکانات یک All-in-one

نمایشگر لمسی
اگر نمایشگر سیستم شما لمسی باشد کار با بازی‌های جالبی چون AngryBirds بسیار برایتان جذاب خواهد بود. این لذت برای گیمرهای کم سن و سال به مراتب بیشتر است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که، این‌گونه نمایشگرها معمولا چندان هم با ویندوز 7 سازگاری ندارند.

قدرت سیستم
متأسفانه امکان ارتقاء قطعات اصلی کامپیوترهای All-in-one وجود ندارد؛ از این رو هرچه سیستم شما قوی‌تر باشد مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

نوع اتصال
محصولات ظریف در نوع خود بسیار زیبا هستند اما این ظرافت به قیمت کم شدن تعداد پورت‌های آن‌ها تمام می‌شود. با وجود این، هر چه یک محصول جدیدتر باشد خروجی USB3.0 آن نیز بیشتر خواهد بود.

درایو بلو-ری
اگر در نظر دارید از کامپیوتر خود برای تفریح و سرگرمی استفاده کنید احتمالا به یک Player Blu-ray (و در صورت امکان به رایتر آن) نیاز پیدا خواهید کرد. این درایوها همگی قابلیت خواندن و رایت انواع CD و DVD را دارند.

Sandy Bridge
نسل تازه پردازشگرهای Core i3,i5,i7 اینتل، با استفاده از فناوری ریز معماری (microarchitecture) طراحی و ساخته شده‌اند که به موجب آن، سرعت پردازشگر این محصولات افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است و در مصرف برق آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود. ضمن اینکه پردازشگرهای فوق، به کارت گرافیکی داخلی پیشرفته‌تری مجهز هستند.

Thunderbolt
رابط کاربری Apple سرعت انتقال داده را تا 10 گیگابایت در ثانیه افزایش می‌دهد و قادر است سیگنال‌های ویدیویی و اطلاعات را تنها از طریق یک کابل منتقل کند. اما به آسانی نمی‌توان سخت‌افزار سازگار با Thunderbolt را پیدا کرد، در حال حاضر نیز استفاده از این محصول تنها با کامپیوترهای مکینتاش امکان‌پذیر است.

کارت‌های گرافیکی داخلی
در میان کامپیوترهای All-in-one بررسی شده در این قسمت، پردازشگرهای گرافیکی دو عدد از آن‌ها به همراه CPU، روی یک قطعه سیلیکونی تعبیه شده است. در سه‌ محصول دیگر، پردازشگر گرافیکی که عموما ابعاد بزرگ‌تری دارد بر روی چیپ جداگانه‌ای گنجانده شده که برای انجام کارهای گرافیکی سنگین، سریع‌تر و بهتر خواهد بود.

USB 3.0
سرعت این USB جدید تقریبا در حدود نصف سرعت Thonderbolt تخمین زده شده است. اما در حال حاضر از نظر سخت‌افزاری پشتیبانی بهتری دارد، برای نمونه چنانچه قصد افزودن یک هارددیسک اکسترنال را به سیستم خود داشته باشید، USB 3.0 بهترین گزینه پیش روی شما می‌باشد.

Sony Vaio VPCL21S1E
به سختی می‌توان کامپیوترهای All-in-one را ارتقاء داد و از این رو عقلانی‌تر آن است که در زمان خرید، سریع‌ترین و در عین حال قدرتمندترین سیستم را انتخاب کنید. محصول چهار هسته‌ای سونی با چیپ Core i7 Sandy Bridge و رم 8 گیگابایتی خود گزینه‌ بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.
اما تمام پردازشگرهای Sandy Bridge در یک جایگاه قرار ندارند. در واقع می‌توان گفت پردازشگر Core i7 این محصول نوعی چیپ موبایل بوده و سرعت خوبی دارد اما در مقایسه با CPU کامپیوترهای Core i5 اندکی کند است (به خصوص پردازشگر نصب شده در iMac). ولی در نظر داشته باشید فرکانس یک پردازشگر، تنها نکته مهم در انتخاب آن نیست و باید قابلیت‌های دیگری هم داشته باشد. علاوه بر پردازشگر یاد شده، از چیپست گرافیکی Nvidia موسوم به GT540M که مجهز به یک گیگابایت حافظه اختصاصی است نیز در این All-in-one استفاده شده و به این ترتیب، پردازشگر Core i7این کامپیوتر به سادگی از عهده اجرای بازی‌های HD امروزی بر می‌آید و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌تواند چندین وظیفه را به صورت همزمان (Multitasking) انجام دهد.
نمایشگر بسیار زیبا و عالی این محصول یک پنل لمسی مشکی رنگ دارد که تا حدودی عملکرد کنترل‌گرهای لمسی ویندوز 7 را بهبود بخشیده است و امکان اجرای برخی فرامین حرکتی زیبا را فراهم می‌کند. قاب پلاستیکی این All-in-one ظاهر چندان زیبایی ندارد اما مجموعه‌ای از کنترل‌گرها و اتصال دهنده‌ها را در خود جای داده است که از طریق آن می‌توان از محصول مذکور به عنوان نمایشگری برای سایر ابزارها استفاده کرد. صدای این کامپیوتر چندان هم قوی نیست و احتمالا لازم می‌شود که از اسپیکرهای اکسترنال برای تقویت صدای آن بهره گرفت.
VPCL21S1E به همراه مجموعه برنامه‌های تاچ و همچنین درایو بلو-ری بسیار عالی‌ خود، می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید باشد؛ البته اگر توان پرداخت قیمت بالای آن را داشته باشید.


نمایشگر فوق‌العاده و امکانات بسیار خوب این محصول نه تنها قیمت بالای آن را توجیه می‌کند بلکه تایید ما را نیز به همراه خواهد داشت. با وجود این نمی‌توان مدعی شد که این All-in-one در نوع خود بهترین است.

[box type=”info”] پردازشگر: Intel Core i7-2630QM چهار هسته‌ای
کارت گرافیک: Nvidia GT540M
رم: 8 گیگابایت
نمایشگر: مالتی تاچ 24 اینچی با وضوح 1080× 1920 پیکسل
حافظه داخلی: یک ترابایت
درایو نوری: بلو-ری همراه با قابلیت رایت [/box]

Packard Bell One Two LI7726
هر چه قطر کامپیوترهای All-in-one کمتر باشد طراحی آن زیباتر خواهد بود، اما جالب است بدانید در این محصول این‌گونه نیست و در پشت نمایشگر، کامپیوتر کوچکی تعبیه شده است. دیگر بخش‌های آن نیز از طریق یک خروجی HDMI به نمایشگر متصل شده‌اند.
این All-in-one از مقابل، ظاهری مطلوب دارد، نمایشگر آن روی اسپیکر‌ها گنجانده شده و نمایی بسیار زیبا به محصول مذکور بخشیده است. از نظر سرگرمی امکانات مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به درایو بلو-ری در قسمت کناری بدنه و تیونر دریافت کانال‌های رایگان ماهواره‌ای (به استثنای کانال‌های HD) اشاره نمود. هرچند کیفیت نمایشگر 1080p آن به پای دیگر محصولات بررسی شده در این مقاله نمی‌رسد؛ اما در کل وضوح تصویر خوبی دارد. اسپیکرهای آن نیز اندکی به سمت عقب متمایل هستند و صدای Bass بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند که متاسفانه در هنگام پخش، اندکی از بلندی آن کاسته می‌شود.
تعدادی برنامه تاچ هم از قبل روی این سیستم نصب شده است، اما متاسفانه نصب برنامه‌های جدیدتر اندکی دشوار خواهد بود. قاب (Bezel) این نمایشگر بخش‌هایی از سطح آن را پوشانده و به همین دلیل استفاده از قابلیت‌ لمسی در لبه‌های نمایشگر و مخصوصا انتخاب آیکون‌ها در نوار وظیفه، اندکی سخت و تا حدودی آزار دهنده است.
چیپ گرافیکی Two LI7726 بر روی چیپ i3 Sandy Bridge قرار گرفته و تا زمانی که از آن برای اجرای برنامه‌های سنگین استفاده نشود، عملکرد سیستم در حوزه Multitasking (یا اجرای هم‌زمان چند فرایند با استفاده از یک پردازشگر) مطلوب است و فایل‌های صوتی و تصویری هم بدون هیچ‌گونه مشکلی پخش می‌شوند. توان این چیپ گرافیک، کافی و حتی اندکی بیش از حد نیاز است؛ با این وجود برای ویرایش فیلم و یا اجرای بازی‌های پیشرفته، احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد.

هماهنگی مناسبی میان بخش‌های مختلف این محصول برقرار نشده است اما با توجه به قیمتش، از امکانات سخت‌افزاری خوبی بهره‌ می‌برد.
[box type=”info”]پردازشگر: Intel Core i3-2100 دو هسته‌ای با سرعت 3.1 گیگاهرتز
کارت گرافیکی: مجتمع Intel HD 2000
رم: 4 گیگابایت
نمایشگر: مالتی‌تاچ 23 اینچی با وضوح تصویر 1080× 1920 پیکسل
حافظه داخلی: یک ترابایت
درایونوری: بلوری [/box]

Dell Inspiron One 2310
این محصول با بدنه باریک و ظاهر زیبای خود از رقبایش بالاتر بوده و علاوه بر آن نسبت به مدل‌های‌ بررسی شده در این مقاله، 700 پوند ارزان‌تر می‌باشد. اما این All-in-one غیر از موارد ذکر شده دارای معایبی هم می‌باشد مانند اینکه فن‌های بکار رفته در آن بیش از اندازه صدا می‌دهند، البته در حدی نیست که مزاحم تماشای فیلم شود با این همه، اگر صدای دیگری در محیط نباشد به راحتی قابل شنیدن است.
ایراد دیگری که می‌توان از آن گرفت این است که در One 2310، همچون نسل قدیمی All-in-one های شرکت Dell از چیپ موبایل Core i3 استفاده شده است که بدون شک توان آن، قابل قیاس با پردازشگرهای قدرتمند به کار رفته در دو محصول MSI و PackardBell نخواهد بود، ضمن اینکه با iMac و Sony هم نمی‌شود آن را مقایسه کرد. اما در کل سرعت One 2310 برای استفاده یک کاربر معمولی مناسب است. اگر برای انجام کارهای سنگینی چون پردازش عکس و یا ویرایش فیلم از محصول فوق استفاده نمی‌کنید احتمالا متوجه تفاوت سرعت و قدرت آن با مدل‌های دیگر نخواهید شد. کارت گرافیکی این All-in-one روی چیپ جداگانه‌ای گنجانده شده است که نرخ فریم آن دو برابر کارت گرافیک‌های مجتمع اینتل (در این نوع، چیپست گرافیکی به همراه پردازشگر روی یک چیپ قرار گرفته‌اند) می‌باشد، اما این میزان برای تجربه یک بازی مهیج و جذاب کافی به نظر نمی‌رسد. جالب است بدانید کار با این رابط کاربری بسیار آسان بوده و به راحتی می‌توان از طریق آن صفحات وب را مرور نمود.
با وجود این نمی‌توان تنها به علت این برتری، توصیه به خرید آن کرد چرا که هر دو All-ine-one ساخته شده توسط دو شرکت MSI و PackardBell به مراتب قوی‌تر از این سیستم هستند. علاوه بر آن محصول MSI در حدود 100 پوند نیز ارزان‌تر بوده و PackardBell مجهز به یک درایو بلو-ری است از این رو دلایل چندانی برای توصیه کردن به خرید این محصول وجود ندارد.


این محصول با ظاهری کاملا زیبا و قیمتی معقول، فاقد توان لازم برای انجام اعمال سنگین است.
[box type=”info”]پردازشگر: Intel Core i3-370M دو هسته‌ای با سرعت 2.4 گیگاهرتز
کارت‌ گرافیک: ATI Mobility Radeon HD5470
رم: 4 گیگابایت
نمایشگر: مالتی‌تاچ 23 اینچی با وضوح تصویر 1080× 1920 پیکسل
حافظه داخلی: 750 گیگابایت
درایو نوری: DVD/Rw

[/box]

 

Apple iMac
زیبایی iMac به حدی است که دیگر مجالی برای مطرح شدن سایر مدل‌ها باقی نمی‌ماند.
از جمله نقاط قوت این All-in-one، می‌توان به سیستم‌عامل کاربر پسند، نرم‌افزار بسیار عالی و امکان دسترسی به App Store مکینتاش اشاره کرد. علاوه بر آن دیگر خبری از پنجره‌ها هنگام فعال شدن آنتی ویروس و پیچیدگی آزاردهنده ویندوز نبوده و کاربر می‌تواند به برتری محصولات این شرکت پی ببرد.
با وجود این به اعتقاد برخی، در این محصول از امکانات جالبی چون نمایشگر لمسی و یا درایو بلو-ری خبری نیست؛ ضمن اینکه قابلیت استفاده از آن به همراه هارددرایوهای ارزان قیمت و USB3.0 نیز وجود ندارد. نمایشگر این All-in-one وضوح خوبی دارد اما در مقایسه با محصول Sony از روشنایی و تنوع رنگ کمتری برخوردار بوده و اسپیکرهای آن هم تعریف چندانی ندارند.
علیرغم تمامی این‌ها، Apple iMac از نظر قدرت و عملکرد رقیب ندارد و علت این مسئله هم پردازشگر چهار هسته‌ای Core-i5 آن است که در کنار یک پردازشگر گرافیکی ATI هفت برابر سریع‌تر از چیپست مجتمع اینتل تصاویر سه‌بعدی را پخش می‌کند. البته فراموش نکنید که این All-in-one یکی از ساده‌ترین iMacهای موجود در بازار است با این همه، برای سیستمی با امکانات فوق قیمت معقول و مناسبی دارد. کیبورد بی‌سیم و ماوس آن هم طراحی دقیق و هوشمندانه‌ای دارند و برای استفاده بسیار مناسب هستند.
شاید اندکی اغراق کرده باشیم اما تا زمانی که رقیب بهتری برای iMacپیدا نشود، این محصول همچنان در صدر قرار خواهد داشت.

محصولی با طراحی بسیار زیبا و سیستم‌عامل فوق‌العاده، که با در نظر داشتن قیمت پایینش، قدرت بالایی دارد.
[box type=”info”] پردازشگر: چهار هسته‌ای Intel Core i5-2400s با سرعت 2.5 گیگاهرتز
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 6750M
رم: 4 گیگابایت
نمایشگر: 21.5 اینچی با وضوح تصویر 1080×1920 پیکسل
حافظه داخلی: ‌500 گیگابایتی
درایو نوری: DVD/Rw

[/box]

MSI Wind Top AE2210
Top AE2210 که همچون محصول PackardBell از همان پردازشگر Core i3 بهره می‌برد، از بسیاری جهات ( به غیر از درایو بلو-ری) با رقبای خود در یک سطح قرار دارد و علاوه بر آن، 100 پوند هم ارزان‌تر است. از این رو می‌توان مدعی شد که عملکرد این All-in-one به ویژه در حوزه مالتی‌مدیا تا حدودی شبیه همین محصول است.
با این همه، رابط کاربری نمایشگر تاچ آن کاملا با رقیب خود فرق دارد. همان‌طور که می‌دانید ویندوز 7 عملکرد چندان مطلوبی روی محصولات تاچ ندارد و این موضوع کارایی تمام موارد بررسی شده در این مقاله را تحت تأثیر خود قرار داده است. اما این مسئله در محصول MSI وجود ندارد و کنترل تاچ نمایشگر آن به واحدهای دیگر محول شده است که به خوبی از عهده انجام این کار بر می‌آیند.
تک‌تک قسمت‌های تشکیل دهنده این All-in-one حاکی از برنامه‌ریزی و دقت سازندگان آن است. نمایشگر روشن و شفاف این محصول، داخل پنلی از جنس پلکسی‌گلاس جای گرفته است که بدنه اصلی آن را نیز می‌سازد.
صدای THX surround این All-in-one هم کیفیتی فراتر از حد معمول دارد با این حال، در نقدهای انجام شده درباره آن کمتر به این ویژگی پرداخته شده است.
کارت گرافیک این کامپیوتر از نوع مجتمع بوده و از این رو برای اجرای بازی چندان مناسب نیست، اما می‌توان برای ارتقاء عملکرد سیستم در زمان اجرای انواع بازی‌ها و رساندن آن به سطح مطلوب، با پرداخت مبلغ کمی اضافه‌تر، نوعی را خریداری نمود که مجهز به همان چیپ گرافیکی به کار رفته در محصول Vaio است. همچون All-in-one شرکت Dell، یک تیونر Freeview برای آن در نظر گرفته شده است و کاربر می‌تواند تنها از طریق یک کابل کواکسیال استاندارد به صدها کانال‌ رایگان ماهواره‌ای دست یابد.


محصول فوق با در اختیار داشتن عنوان Wind، برای آن‌ها که بودجه محدودی در اختیار دارند گزینه مناسبی برای خرید است.
[box type=”info”]پردازشگر: دو هسته‌ای Intel Core i3-2100 با سرعت 3.1 گیگاهرتز
کارت گرافیک: مجتمع Intel HD 2000
رم: ‌4 گیگابایت
نمایشگر: مالتی‌تاچ 21.5 اینچی با وضوح تصویر 1080× 1920 پیکسل
حافظه داخلی: 640 گیگابایتی
درایو نوری: DVD/Rw

[/box]

سخن پایانی

شاید در میان محصولات بررسی شده، Dell بیش از سایرین مورد توجه باشد اما در قیاس با مدل‌های مشابه، عملکرد ضعیف‌تری دارد. از نظر امکانات و مشخصات هم Packardbell بهتر از مدل‌های دیگر است، اما کارت گرافیکی این محصول همچون MSI چندان قوی نیست. Sony Vaio نیز قابلیت‌های مناسبی چون بلو-ری رایتر، USB3.0 و نمایشگر لمسی دارد که سیاست‌ انزوا طلبی Apple مانع از کاربرد آن‌ها در محصول خود شده است. با این حال، برتری iMac از نظر نرم‌افزار و نوع قطعات با هیچ چیز جایگزین نمی‌شود.

7 در مورد “ستاره‌های All in one (بررسی ۵ محصول برتر)”

  1. مهندس جان شاید علت جواب ندادنتون این باشه که سوالمو بد مطرح کردم….منظورم از اینکه گفتم میخوام بازی و خوب ساپورت کنه این بود که مادربردی میخوام که توانایی ساپورا کارت گرافیک بالا یا رم بالا رو داشته باشه که بتونم باهاش بازی و کنم و با نرم افزار های موجود ولی سنگین بتونم طراحی کنم…!!در کل چون میخوام سیستم قوی ببندم میخوام مادر بردی داشته باشم که بتونم قطعات قوی ای روش ببندم….!!!حالا بهتر سوالمو متوجه شدید؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      دوست عزیز سوال خودتون رو در بخش بازارچه لپ تاپ بپرسید تا کارشناسان آن بخش پاسخ بدهند

  2. سلام مهندس گل کار عزیز
    دوست عزیز به نظر شما کدوم یکی از مادر بردهای زیر بهتره؟
    میخوام این ویژگی ها رو به خوبی برام ساپورت کنه:بازی،طراحی،گرافیک،سیستم امنیتی(قابلیت ساپورت با کیفیت دوربین مدار بسته)
    1.asus p8h77-v
    2.asus ramepage III formula
    3.asus p8h61-mle
    بی زحمت اگه پیشنهاد بهتری هم دارید بفرمایید

  3. سلام. خیلی جالب بود که روی کاغذ دل از همه بهتر بود اما تو عمل نه.آدم واقعاً نمیدونه حرف کدوم از شرکتها روگوش بده
    با تشکر ازمدیریت سایت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH