اچ‌تی‌سی U12 پلاس

اچ‌تی‌سی دلیل استفاده نکردن از شارژ بی‌سیم در گوشی U12 پلاس را اعلام کرد

احتمالا می‌دانید که در روزهای گذشته تایوانی‌ها به‌شدت درگیر رونمایی از جدیدترین پرچم‌دار خود با نام اچ‌تی‌سی U12 پلاس بوده‌اند که با وجود امکانات منحصر به‌ فرد، خبری از قابلیت شارژ بی‌سیم در این دستگاه نیست.

تقریبا همه رقبای این اسمارت‌فون از وجود این ویژگی بهره می‌برند و حالا نبود این امکان موجب شده تا کمپانی سازنده دلیل استفاده نکردن از قابلیت شارژ بی‌سیم در اچ‌تی‌سی U12 پلاس را توضیح دهد. جدای از این‌که تکنولوژی مذکور به یک استاندارد در میان گوشی‌های رده‌ بالا تبدیل شده ولی تایوانی‌ها معتقد هستند که مزایای این ویژگی هنوز کافی و قابل قبول نیستند. علاوه‌بر این، اگر اچ‌تی‌سی تصمیم داشت این توانایی را در U12 پلاس قرار دهد باید ظرفیت باتری دستگاه را کاهش داده و میزان ضخامت آن را هم افزایش می‌داد.

از سوی دیگر این شرکت بیان می‌کند که سرعت پایین شارژ شدن دستگاه در قابلیت مورد بحث، یکی دیگر از عواملی است که باعث شده تا این سازنده از بکارگیری چنین امکانی صرف نظر کرده و در عوض از تکنولوژی شارژ سریع با همان‌ روش‌ رایج استفاده از شارژر استفاده نماید. همچنین، این برند تایوانی محدودیت قرار دادن گوشی هوشمند روی یک سطح خاص برای شارژ شدن دستگاه را از دیگر معایب استفاده از شارژ بی‌سیم می‌داند.

اچ‌تی‌سی U12 پلاس

اگرچه این تکنولوژی در گوشی اچ‌تی‌سی U12 پلاس مورد استفاده قرار نگرفته ولی کمپانی سازنده قطعا قصد ندارد که فناوری شارژ بی‌سیم را برای همیشه کنار بگذارد و احتمال دارد در محصولات آینده این شرکت، چنین قابلیتی در اختیار کاربران قرار بگیرد. باید افزود که پرچم‌دار تازه تایوانی‌ها از جدیدترین فناوری شارژ سریع کمپانی کوالکام یعنی Quick Charge 4.0 بهره می‌برد که تا به حال فقط در گوشی Razer Phone مورد استفاده قرار گرفته و احتمال دارد اسمارت‌فون شیائومی Mi 8 نیز به این فناوری مجهز گردد.

البته لازم به ذکر است که شارژر قرار گرفته در جعبه این فبلت، تنها از Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند و اگر می‌خواهید از نسل آخر تکنولوژی بکار رفته در این گوشی استفاده کنید باید شارژ مخصوص را به‌طور جداگانه خریداری نمایید.

1 در مورد “اچ‌تی‌سی دلیل استفاده نکردن از شارژ بی‌سیم در گوشی U12 پلاس را اعلام کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH