5 حقیقت جالب درباره ایسوس که احتمالا از آن‌ها بی‌اطلاع هستید!

کمپانی ایسوس طی 2 سال گذشته روند روبه‌ رشدی را در پیش گرفته است. اسمارت‌فون‌های این برند، پیشرفته‌تر شده و محبوبیت بیش‌تری پیدا کرده‌اند. با این‌حال افراد معدودی از چگونگی آغاز فعالیت‌های این برند آگاهی دارند. بنابراین احتمالا اطلاعاتی در خصوص این برند وجود دارد که شما از آن‌ها بی‌اطلاع هستید. در این مقاله به 5 واقعیت درباره ایسوس اشاره خواهد شد.

  • مبدا پیدایش نام ایسوس

ایسوس یک نام غیرمعمول است؛ اما نام پگاسوس (Pegasus) برای شما قابل‌تصور خواهد بود. پگاسوس نام اسب بال‌دار در اساطیر یونانی است که احتمالا آن‌را در فیلم هرکول شرکت دیزنی مشاهده کرده‌اید و معنای واژه ایسوس نیز دقیقا همین است. در میان مردم این نام، سمبل صفاتی نظیر پرواز، سرعت، نوآوری و یادگیری است. کمپانی به آسانی از 3 حرف نخست کلمه پگاسوس صرف‌نظر نموده و درعوض Pegasus، نام Asus را برگزیده است.

اما چرا کمپانی ۳ حرف نخست را نادیده نگرفته است؟ دلیل این مسئله به تلاش کمپانی برای رهایی از قرار گرفتن نامش در بخش‌های انتهایی فهرست اسامی تولیدکنندگان در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها مربوط می‌شود. به همین خاطر آن‌ها 3 حرف نخست را کنار گذاشته‌اند تا حداقل به لحاظ الفبایی در صدر برخی فهرست‌ها قرار گیرند؛ چرا که نام کمپانی با حرف a شروع می‌شود.

  • عدم اتکا درآمد ایسوس بر اسمارت‌فون‌های این شرکت

حتی اگر مجموعا در دنیای فناوری فردی تازه‌کار باشید، یقینا می‌دانید که ایسوس در ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک تولیدکننده اسمارت‌فون آغاز نکرده است. اولین اسمارت‌فون اندرویدی این کمپانی با نام پدفون در سال 2012 عرضه شد؛ اما حتی پیش از آن و تا به امروز، کمپانی آمار فروش فوق‌العاده‌ای از خود برجای گذاشته است.

پدفون ایسوس به یک تبلت هیبریدی تبدیل شده است

محصولات ایسوس شامل مانیتورها، مادربردها، کارت‌های ویدیویی، کارت‌های صدا، هیت‌سینک‌ها، کامپیوترهای نوت‌بوک، تبلت‌ها، روترها و … است. حتی این شرکت قطعاتی را برای سایر تولیدکنندگان از قبیل سونی، اپل، Alienware، اچ‌پی و Compaq تولید نموده است.

  • کمپانی پیشرو در زمینه تولید مادربرد

با وجود فروش مناسب اسمارت‌فون‌های ایسوس در کشورهایی نظیر هندوستان، تایوان و چین، میزان فروش قطعات کامپیوتری تولید شده توسط این کمپانی بسیار بالاتر است. در حقیقت ایسوس با سهم حدودا 40 درصدی از بازار مادربرد، بزرگ‌ترین تولیدکننده این سخت‌افزار در جهان محسوب می‌شود.

ایسوس بزرگ‌ترین تولیدکننده مادربرد در جهان به شمار می‌آید

همچنین ایسوس یکی از 10 کمپانی برتر IT و از بزرگ‌ترین فروشندگان کامپیوترهای شخصی در جهان است. این کمپانی تقریبا کلیه قطعات تولیدی شامل مادربردهای محبوب خود را در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

  • معرفی نوت‌بوک‌ها به جهان

در صورتی‌که کمی جوان‌تر باشید، احتمالا درباره یک نوت‌بوک چیزی نمی‌دانید. این گجت‌ها تا سال 2010 از محبوبیت بالایی در جهان برخوردار بودند. نوت‌بوک‌ها زمینه طراحی و تولید اولترابوک‌ها، کروم‌بوک‌ها و حتی به نوعی تبلت‌ها را فراهم کردند.

نوت‌بوک ایسوس که کامپیوتر شخصی Eee نام داشت، دستگاهی جمع وجور با یک نمایشگر کوچک و سخت‌افزاری بسیار ساده بود. این نوت‌بوک‌ها معمولا سیستم‌عامل ویندوز یا لینوکس را اجرا می‌کردند و اساسا بر بازارهای نوظهور و افرادی با سطح درآمدی پایین‌تر تمرکز داشتند. کامپیوترهای شخصی Eee با وجود این‌که نخستین نمونه از این محصولات نبودند؛ اما محبوب‌ترین نوت‌بوک‌های عصر خود به شمار می‌رفتند و سبک جدیدی از کامپیوترها را در جهان تعریف نمودند.

  • تولید گوشی‌های هوشمند با مشارکت شرکت Garmin

این موضوع یک واقعیت مبهم است و احتمالا افراد معدودی از آن اطلاع دارند. همکاری میان 2 کمپانی تنها برای یک سال ادامه داشت؛ اما تولید 6 اسمارت‌فون را به دنبال داشت. این هندست‌ها از سیستم‌عامل‌های لینوکس، ویندوزموبایل و اندروید بهره‌مند بوده و با تمرکز بر GPS تولید شدند.

اسمارت‌فون A10 ایسوس

این مشارکت که تحت عنوان گارمین-ایسوس شناخته شده است، با محوریت سیستم ناوبری ارایه شده توسط گارمین بر روی اسمارت‌فون‌ها تجلی پیدا کرد. همکاری میان ایسوس و گارمین در سال 2009 آغاز شد و در سال 2010 به پایان رسید؛ زمانی‌که شرکت گارمین از سرمایه‌گذاری بیش‌تر بر روی محصولاتی از این‌ دست، صرف‌نظر کرد.

2 در مورد “5 حقیقت جالب درباره ایسوس که احتمالا از آن‌ها بی‌اطلاع هستید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH