چگونه در گوگل جستجوی تصویری داشته باشیم؟!

جستجوی تصویری گوگل یک راه عالی برای یافتن منبع اصلی عکس در اینترنت و یا یافتن تصویری است که شما به دنبال مشابه آن هستید. در ادامه این مطلب نحوه استفاده از این قابلیت کاربردی گوگل را توضیح داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

جستجو یک تصویر در وب‌سایت

اگر می‌خواهید برای تصویری که در یک وب‌سایت نمایش داده شده جستجو کنید، فقط  کافی است URL یا همان آدرس اینترنتی آن را کپی کرده و به جستجوی تصویر گوگل اضافه کنید. برای این منظور شما نیاز به URL خود تصویر دارید نه فقط آدرس صفحه‌ای که تصویر در  آن نمایش داده می‌شود.

برای انجام این کار باید در وب‌سایت موردنظر، روی تصویر راست کلیک کرده و سپس بر روی دستور “Copy Location Image” کلیک کنید. این دستور نشانی اینترنتی تصویر را در کلیپ‌بورد شما کپی می‌کند.

حال باید به صفحه Google Images بروید و سپس روی گزینه جستجو بر اساس تصویر (Search By Image) که یک نماد به شکل دوربین است کلیک کنید.

سپس در برگه جاگذاری نشانی وب تصویر (Paste Image URL)، فقط کافیست روی فیلد راست کلیک کرده و سپس دستور Paste را انتخاب کنید و یا از کلید میان‌بر Ctrl + V در ویندوز یا Command + V در مک، برای جای‌گذاری آدرس اینترنتی استفاده کنید.

پس از جای‌گذاری URL، باید روی دکمه جستجو بر اساس تصویر (Search By Image) کلیک کنید. با انجام این کار گوگل در کوتاه‌ترین زمان، بهتری نتایج را به شما ارایه می‌دهد.

استفاده از مرورگر کروم برای جستجوی معکوس تصاویر

همچنین، اگر از مرورگر کروم برای وب‌گردی استفاده می‌کنید، استفاده از این روش بسیار ساده‌تر است. همه کاری که باید انجام دهید این است که بر روی هر تصویر دلخواه بر روی یک وب‌سایت راست کلیک کرده و سپس دستور Search Google For Image را انتخاب کنید.

اطمینان داشته باشید که این مرورگر بهترین نتایج را برای شما ارایه خواهد داد.

جستجو برای تصویری که قبلا روی کامپیوتر خود داشته‌اید

اگر یک کپی محلی از یک تصویر داشته باشید (شاید شما آن را در یک لحظه دانلود کرده و در حال حاضر فراموش کرده‌اید که این تصویر را از کجا دانلود کرده‌اید)، می‌توانید آن را در قسمت جستجوی تصاویر گوگل آپلود کنید.

برای این منظور به صفحه Google Images بروید و سپس روی گزینه جستجو بر اساس تصویر (Search By Image) یا نماد دوربین کلیک کنید. این بار، باید برگه آپلود یک تصویر (Upload An Image) را انتخاب کنید.

شما می‌توانید تصویر موردنظر خود را از طریق گزینه Browse، آپلود کنید و یا با کشیدن و رها کردن آن در فیلد مربوطه این کار را به‌راحتی انجام دهید.

پس از آپلود تصویر، گوگل شما را به صفحه نتایج برای تصویر موردنظر هدایت می‌کند و همچنین لیستی از وب‌سایت‌هایی که ممکن است از آن تصویر استفاده کرده باشند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که شما به دنبال یافتن منبع اصلی تصاویر موردنظر خود هستید و یا این‌که می‌خواهید تصاویر مشابه را پیدا کنید؛ گوگل قطعا انجام این فرآیند را برای شما سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

2 در مورد “چگونه در گوگل جستجوی تصویری داشته باشیم؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH