معرفی بهترین مبادلات ارز دیجیتال برای خرید، فروش و تجارت

قیمت نجومی معاملات بیت‌کوین همواره در حال تغییر است که البته این اتفاق بدی نیست. شما ممکن است زمان مناسب برای خرید اولین ارز دیجیتال خود را پیدا کنید بنابراین باید بدانید که در حال حاضر شمار زیادی از ارزهای دیجیتال برای انتخاب و همچنین تعداد متنوعی از مبادلات پول مجازی برای خرید آن‌ها وجود دارد.

اما سوالاتی که شاید برای شما هم پیش بیایند این است که چگونه می‌توان فهمید که باید از کدام نحوه مبادله استفاده کنید؟ و یا به چه کسی می‌توان اعتماد کرد و از چه افرادی باید دوری گزید؟ و مهم‌تر از همه این‌که برای یک مبادله ارز قابل اعتماد چقدر باید هزینه کنید؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه یک مبادله ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

قبل از غوطه‌ور شدن در مبادلات، ابتدا باید در مورد مهارت‌های خود در زمینه ارزهای دیجیتال و همچنین آن‌چه که در مبادلات پول مجازی به آن‌ها نیاز دارید فکر کنید.

شهرت

قبل از هر چیز، باید اعتبار ارز دیجیتال انتخابی خود را ارزیابی کنید و ببینید که آیا دارای یک سابقه جامع و قابل اعتماد و بدون پرداخت‌های غیر معمول است یا خیر؟ و این‌که آیا سابقه سرقت پول مجازی در آن وجود داشته است؟

معمولا انجام  یک جستجوی ساده اینترنتی در این زمینه، به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد. در حال حاضر، همیشه تجربه‌های بد در این زمینه وجود دارد، بنابراین بهترین اقدام این است که با صرف زمانی کم، تجربیات دیگران را مطالعه و بررسی کنید تا بتوانید به نتایج بهتری دست یابید.

پس از انجام این کار اگر شاهد تجربیات مشابه از یک مبادله بودید شاید نظرتان تغییر کند و یا ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید.

هزینه‌ها

پس از طی مرحله اول حال باید به این فکر کنید که هر مبادله چقدر برای شما هزینه دارد؟

اکثریت قریب به اتفاق مبادلات، درصد کمی از معامله شما را دریافت می‌کنند که البته این مقدار بین مبادلات متفاوت است. بدیهی است، شما نمی‌خواهید بیش از حد معمول هزینه‌ای را پرداخت کنید؛ اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که گاهی اوقات پرداخت کمی بیشتر، امنیت و یک تجربه بهتر را به همراه می‌آورد، بنابراین اصلا جای نگرانی نیست.

انواع پرداخت‌ها

به نظر شما چند روش مختلف برای خرید ارز دیجیتال در هر مبادله وجود دارد؟ آیا آن‌ها انتقال‌های بانکی را قبول می‌کنند؟ معمولا تعداد محدودی از سایت‌ها شیوه پرداخت PayPal، را به‌عنوان یک نوع پرداخت معتبر خود می‌پذیرند و علت این محدودیت نیز خطر بالای انجام معاملات جعلی (حساب‌های سرقت شده و غیره) است.

نکته: PayPal یک راه سریع‌تر و امن‌تر برای ارسال پول، پرداخت آنلاین، دریافت پول یا راه‌اندازی یک حساب تجاری است.

تاییدیه

اکثریت سایت‌ها نیاز به حداقل نوعی شناسایی کاربر دارند و این تاییدیه بین سایت‌ها متفاوت است، اما معمولا شامل ارایه گواهینامه رانندگی، گذرنامه یا مشابه آن است. بعضی سایت‌ها، مانند GDAX، قبل از تایید نیاز به ارایه چندین فرم شناسایی از سوی کاربر دارند.

جغرافیا

آیا ارزهای دیجیتال دارای محدودیت‌های جغرافیایی هستند؟ باید بدانید که برخی از مبادلات پول مجازی تنها در برخی از نقاط خاص برای مشتریان قابل انجام است.

بهترین مبادلات ارزهای دیجیتال

مبادلات ارز دیجیتال که شما انتخاب می‌کنید، به آن‌چه شما برای خرید انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. برخی از مبادلات مانند بیت‌کوین و اتریوم و … تنها مبنای اصلی رمزنگاری برای فروش را ارایه می‌دهند. جالب است بدانید، هزاران مقیاس کوچک‌تر نیز وجود دارد، که بیشتر آن‌ها در مبادلات کوچک‌تر ذکر شده‌اند. در نهایت، حتی اگر مبادلات بزرگ‌تر در این زمینه نفوذ نکنند باز هم مبادلات متنوعی برای این منظور وجود دارد.

باید بدانید که هیچ مبادله درست یا غلطی در ارزهای دیجیتال وجود ندارد و از آن‌جایی که مبادلات متفاوت هستند، قطعا منافع فردی، جوانب مثبت و منفی مختلفی نیز به همراه دارند. در ادامه این مطلب پنج گزینه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  1. Coinbase / GDAX

Coinbase و GDAX در واقع دو تبادل متفاوت زیر یک سقف هستند.

این پلت‌فرم در واقع یک کارگزار و یک گزینه مهم و کاربردی در مبادلات ارزهای مجازی است و برای تازه واردین انتخاب مناسب و در عین حال امن، آسان برای استفاده است و طیف وسیعی از منابع ارزنده ارز فیات (پول اعتباری) را پوشش می‌دهد.

تذکر: پول یا ارز فیات در واقع همان واحد پولی است که پشتوانه فیزیکی مانند نقره و طلا ندارد و دولت‌ها آن را منتشر می‌کنند و ارزش آن از ارتباط میان میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

علاوه‌براین CoinBase برای ساده‌سازی فقط از چهار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که شامل بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم و لایت‌کوین است. این پلت‌فرم موجب سهولت در خرید، استفاده، ذخیره و تجارت ارز دیجیتال می‌شود. اما یکی از دلایل نزول عمده Coinbase هزینه‌های آن‌هاست. انجام معاملات متعدد fiat-to-crypto به‌سرعت حساب بانکی شما را خالی می‌کند. همچنین هزینه‌ها براساس روش پرداخت و کشورها متفاوت است.

Coinbase، به‌عنوان پلت‌فرمی برای ردیابی و ذخیره داده‌ها در مورد چگونگی خرید ارز دیجیتال در سایت شناخته شده است.

GDAX، مبادله رمزنگاری CoinBase است. مبادله GDAX دارای همان 4 مبنای رمزنگاری است اما به همراه ارز فیات. این به این معنی است که شما می‌توانید آزادانه بین بیت‌کوین و یو‌اس‌دی معامله کنید. همچنین، بر خلاف Coinbase، دارای انواع سفارشات مختلف است اما اجازه انجام تجارت‌های حاشیه‌ای را نمی‌دهد.

مانند Coinbase، پلت‌فرم GDAX نیز یک رابط کاربری قابل دسترس دارد که طی چند دقیقه آن را یاد خواهید گرفت. علاوه‌براین، همانند معاملات تجاری Coinbase، در پلت‌فرم GDAX نیز شما هزینه‌ بسیار کمتری را در مقایسه با سایر سایت‌های خرده‌فروش پرداخت می‌کنید. شما همچنین می‌توانید هر ارز دیجیتالی را بدون صرف هزینه‌های اضافی از Coinbase به GDAX جابجا کنید.

در نهایت می‌توان گفت این پلت‌فرم برای افراد مبتدی مفید است و به‌دلیل شهرت، امنیت، هزینه‌های معقول و… انتخاب مناسبی خواهد بود. اما دارای معایبی نیز هست که از جمله آن می‌توان به پشتیبانی ضعیف از مشتری و کشورهای محدود، روش پرداخت محدود و برخی موارد دیگر برای افرادی که به‌دنبال آلت کوین هستند انتخاب جالبی نیست.

  1. Binance

پلت‌فرم Binance به‌دلیل حجم معاملات و همچنین قابلیت استفاده به‌صورت کلی، یکی از پرطرفدارترین مبادلات ارز دیجیال محسوب می‌شود. این پلت‌فرم دارای طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال است و اغلب یکی از اولین مبادلات برای لیست پروژه‌های جدید است. بر خلاف GDAX ،Binance یک مبادله کاملا رمزنگاری شده است که همه معاملات مرتبط با بیت‌کوین، اتریوم، یواس‌دی‌تی و یا BNB را پوشش می‌دهد.

رابط کاربری Binance کمی دشوار است، بنابراین افراد تازه‌کار نیاز به زمان بیشتری برای یادگیری آن دارند اما کاربران حرفه‌ای به‌سرعت راه خود را پیدا خواهند کرد. همچنین باید بدانید که هزینه‌های معاملاتی این پلت‌فرم بین 0.05 و 0.1 درصد متغیر است که این امر کاملا منطقی است.

در نهایت می‌توان گفت پلت‌فرم Binance برای کاربران نیمه حرفه‌ای ​​و پس از آن، معامله‌گران روز انتخاب مناسبی است اما برای انجام معاملات ارز فیات و افراد مبتدی انتخاب مناسبی نخواهد بود.

  1. Bisq

Bisq، که قبلا Bitsquare نامیده می‌شد، تبادل نسبتا محبوبی است که به‌طور کاملا غیر متمرکز عمل می‌کند. این پلت‌فرم، در لیست امن‌ترین و خصوصی‌ترین مبادلات انتقالی ارز دیجیتال نیز به‌صورت ثابت ظاهر می‌شود و کد منبع باز آن بیشتر به آن اعتبار اضافه می‌کند.

به غیر از اعتبارنامه‌های امنیتی و حریم خصوصی، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که Bisq را برای تجارت آسان‌تر و سریع‌تر خود انتخاب کنند. کافی است کاربر فروش ارز دیجیتال مدنظر خود را پیدا کرده، با آن تماس بگیرد و پرداخت خود را انجام دهد.

پلت‌فرم Bisq، در واقع یک مبادله ارز اختصاصی است، نه یک مبادله کامل آلت‌کوین مانند Binance که با بررسی شرایط مختلف، اطمینان حاصل می‌کند که همه امور به‌طور مساوی در جریان است. اگر تمایل دارید که به‌صورت ناشناس فعالیت کنید و از طرفی به سایر افراد اطمینان ندارید، Bitsquare یک بستر مناسب برای شما خواهد بود. از جمله مزایای این پلت‌فرم می‌توان به شهرت خوب، امنیت بالا و خصوصی بودن آن، دسترسی به تعداد زیادی از ارزهای رمزنگاری شده، هزینه‌ مناسب و منبع باز بودن اشاره کرد و از این‌رو انتخاب مناسبی برای معامله‌گران پیشرفته است. اما به‌دلیل محدودیت در گزینه‌های پرداخت و همچنین پشتیبانی متوسط از مشتری، گزینه خوبی برای افراد مبتدی نیست.

  1. BitMex

پلت‌فرم BitMex از سایر مبادلات معرفی شده در این مطلب متفاوت است. این پلت‌فرم به جای انجام معاملات fiat-to-crypto یا crypto-to-crypto، قراردادهای آتی را در چندین رمزنگاری معروف ارایه می‌دهد. در واقع یک قرارداد آتی کاربر را مجبور به خرید یا فروش ارز دیجیتال در یک تاریخ مشخص و با قیمت از پیش تعیین شده در آینده می‌کند.

یک تفاوت عمده این مبادله منظم، مفهوم قدرت نفوذ آن است. کاربران BitMex می‌توانند از این اهرم برای افزایش میزان سود بالقوه خود استفاده کنند، اما همچنین ممکن است عکس این موضوع نیز اتفاق بیافتد.

کاربران BitMex به‌طور موثر بر نوسانات بیت‌کوین و سایر روش‌های رمزنگاری نظارت می‌کنند تا تجارت‌شان را با ارزهای خود انجام دهند. همچنین این پلت‌فرم یکی از مبادلات بسیار سخت برای هدایت در ابتدای راه است.

پلت‌فرم BitMex برای معامله‌گران پیشرفته، نوسان معاملات و انجام قراردادهای آتی مناسب است؛ اما از سوی دیگر برای انجام معاملات Fiat-to-Crypto، Crypto-to-Crypto و افراد مبتدی مناسب نیست و حتی کاربران نیمه حرفه‌ای نیز در استفاده از آن باید احتیاط کنند.

  1. LocalBitcoins

LocalBitcoins یک مبادله P2P برای بیت‌کوین با خریداران و فروشندگان در سراسر جهان است. کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم با فروشنده یا خریدار ارتباط داشته و بیت‌کوین‌ها را به صورت نقدی خرید یا به فروش برسانند. فروشندگان LocalBitcoin طیف گسترده‌ای از روش‌های معامله از جمله کدهای کارت هدیه، PayPal، آلت‌کوین و بسیاری موارد دیگر را پشتیبانی می‌کنند.

ترکیبی از روش‌های مختلف فروش و پرداخت و همچنین فروشندگانی که در 248 کشور جهان کار می‌کنند، LocalBitcoins را به یکی از محبوب‌ترین مبادلات بیت‌کوین تبدیل کرده است.

علاوه‌براین، LocalBitcoins، یک پلت‌فرم تجاری فوری محسوب می‌شود و بسته به روش پرداخت یا خرید شما، ممکن است معامله موردنظر در عرض چند دقیقه انجام شود. در نهایت، رابط LocalBitcoins یکی از ساده‌ترین رابط‌های کاربری طراحی شده برای استفاده است و به شما این امکان را می‌دهد که فروشنده‌ها را براساس کشور، نوع پرداخت، نوع ارز و موارد دیگر دسته‌بندی و انتخاب کنید.

این پلت‌فرم به دلیل عدم نیاز به شناسه، محیط کاربری ساده به‌ویژه برای مبتدیان، انتقال فوری و دسترسی به آن در سراسر جهان و همچنین رایگان بودن انتخاب مناسبی است اما به دلیل دشواری در خرید حجم زیادی بیت‌کوین و نرخ مبادلات بالا برای تجارت روزانه و مبادلات crypto-to-crypto انتخاب خوبی نیست.

آیا مبادلات ارز دیجیتال ارزشمند دیگری وجود دارد؟

قطعا می‌دانید که به غیر از موارد معرفی شده، مبادلات ارز دیجیتال بیشتری نیز وجود دارد. شاید برخی از کاربران نیز با مبادلات ارایه شده در این لیست موافق نباشند، زیرا هر کس شرایط خاص خود را دارد. این پنج گزینه در واقع ترکیبی از ابزارها برای کاربران مبتدی تا پیشرفته و ابزاری برای انجام سریع معاملات پول مجازی هستند، اما مهمترین چیزی که باید همواره به یاد داشته باشید، کیف پول ارز دیجیتال شماست.

آیا شما از ابزارهای معرفی شده استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH