خرید گیت‌هاب توسط مایکروسافت

مایکروسافت با خرید گیت‌هاب موافقت کرد

چند روز پیش وب‌سایت بیزینس اینسایدر گزارشی مبنی بر احتمال خرید گیت‌هاب توسط مایکروسافت منتشر کرد. گیت‌هاب اخیرا به ارزش ۲ میلیارد دلار رسیده که این میزان پس از دریافت کمک‌های نقدی به میزان ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ تعیین شده است.

در آخرین توسعه‌ مایکروسافت همانطوری که مورد بلومبرگ نیز انتظار می‌رفت، این شرکت با خرید یک سایت میزبانی کد موافقت کرده‌ است. افرادی که قدری با گیت‌هاب آشنایی دارند اعلام کرده‌اند که گیت‌هاب تصمیم خود را با توجه به حرف‌های اغواگرانه‌ ساتیا نادلا گرفته است.

مایکروسافت با رهبری نادلا در تلاش است که چهره‌ خود را که چهره‌ای منفور و دشمن اصلی اپن سورس است کمرنگ‌تر کرده و به همگان نشان دهد که با اپن‌سورس و جامعه‌ آن هیچ دشمنی خاصی ندارد. در همین حین مایکروسافت درحال همکاری بسیار نزدیکی با جامعه‌ متن باز و انتشار کدهای خود برای همگان است.

شایان به ذکر است که این اخلاق مایکروسافت با ایجاد ابزار‌های توسعه نرم‌افزار آغاز شده است و همه می‌دانیم که این شرکت هر چند وقت یکبار توسعه‌دهندگانی را برای افزایش سرعت و بهره‌وری تجارت نرم‌افزاری خود استخدام ‌می‌کند.

از طرفی دیگر گیت‌هاب یکی از پرطرفدارترین ابزارهایی است که توسط توسعه‌دهندگان سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و خرید گیت‌هاب توسط مایکروسافت می‌تواند اوضاع هردو شرکت را بهبود ببخشد، به هرحال این کمپانی با مشکلات زیادی در سال گذشته دست و پنجه نرم کرده‌ است و همینطور باید بدانیم که این اولین باری نیست که مایکروسافت به یک شرکت مرتبط با کدنویسی نزدیک شده تا آن را خریداری کند.

به هرحال اخیرا صحبت‌های فراوانی پیرامون خرید جدید مایکروسافت شکل گرفته و هر روز این صحبت‌ها بیشتر رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرند، از طرفی دیگر برخی از توسعه‌دهندگان مانند گنوم کد‌های خود را از گیت‌هاب به گیت‌لب منتقل کرده‌اند که این انتقال ممکن است بی‌ربط به موضوع فروش گیت‌هاب نباشد.

1 در مورد “مایکروسافت با خرید گیت‌هاب موافقت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH