بررسی و دانلود اپلیکیشن ایران صدا 3؛ جادوی صدا در اپلیکیشن دوست داشتنی!

اپلیکیشن ایران صدا (نسخه سوم) یک برنامه بسیار کاربردی در سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس برای شنیدن برنامه‌های صوتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که به کاربران خود امکان دسترسی به برنامه شبکه‌های رادیویی مختلف و همچنین کتاب‌های صوتی گویا را با کیفیت بسیار خوب و دیجیتال می‌دهد. با ما همراه باشید تا بررسی کوتاهی روی این اپلیکیشن پرتبلیغ این روزهای رسانه ملی داشته باشیم.

رابط کاربری اپلیکیشن ایران صدا زیبا و دوست داشتنی

مهم‌ترین بخشی که معمولا در اپلیکیشن‌های رادیو و تلویزیون مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و اکثر برنامه‌ها دارای مشکلات فراوانی در این زمینه هستند، در این اپ بسیار بهتر از سایر برنامه مورد توجه قرار گرفته و به راحتی می‌توانید سادگی و زیبایی رابط کاربری را با یک تست ساده متوجه شوید.

در مورد رابط کاربری ایران صدا باید بگوییم که برخلاف بسیاری از اپ‌های مشابه، پیچیدگی خاصی در آن وجود ندارد و کاربر به راحتی و به سرعت می‌تواند به شبکه مدنظر خود دسترسی داشته باشد و با لمس هر کدام از برنامه‌ها شروع به شنیدن آن نماید.

در صفحه اصلی این برنامه به سه دسته اصلی دسترسی دارید که با توجه به نیاز و علاقه خود می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب و استفاده کنید. بخش اصلی ایران صدا مربوط به شبکه‌های رادیویی بوده و بخش دوم کتاب‌های گویای این اپ است و آخرین بخش که به صورت آزمایشی در حال فعالیت است، مربوط به موسیقی بوده که به طور اختصاصی به آن پرداخته شده است.

برنامه‌ها و امکانات مربوط به بخش رادیویی اپلیکیشن ایران صدا

در این بخش به حدود 18 شبکه سراسری رادیو دسترسی دارید که هر کدام با جزییات بسیار متنوعی در اختیار شما قرار گرفته است. همچنین تمام رادیوهای استانی نیز در این اپلیکیشن قابل دسترسی بوده و در آخرین بخش می‌توانید به سرویس جدید رادیو یعنی رادیو نما دسترسی پیدا کنید و با نمای متفاوتی شبکه مدنظر خود را گوش دهید.

نمایش اطلاعات و جدول پخش برنامه‌های هر شبکه

در این بخش اطلاعات کاملی از برنامه‌های مختلف رادیویی را مشاهده می‌کنید و می‌توانید جدول پخش هر کدام از برنامه‌ها را مشاهده نمایید. به طور مثال می‌توانید نام کارشناس و تخصص او، مجریان و موضوع برنامه را مشاهده کرده و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید.

دسترسی به آرشیو زمانی شبکه‌های رادیویی

امکان دیگری که در این اپلیکیشن مورد توجه کاربران قرار گرفته است، بخش آرشیو زمانی آن است که کاربران می‌توانند به هر برنامه‌ای که در روزهای گذشته پخش شده است دسترسی داشته باشند و دوباره و چندباره آن‌ها را گوش دهند. قبل از این، امکان بازپخش در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی وجود داشت ولی کمتر اپلیکیشنی به این موضوع در برنامه رادیویی پرداخته بود.

دسترسی به آرشیو برنامه‌ای شبکه‌های رادیویی

یکی دیگر از امکانات که متفاوت از آرشیو زمانی ایران صداست، مربوط به آرشیو برنامه‌ای شبکه‌های مختلف رادیویی است. به معنای دیگر شما اگر مثلا به برنامه نود و هشتی‌های رادیو اقتصاد علاقه‌مند باشید، به‌راحتی می‌توانید به تمام برنامه‌های گذشته آن دسترسی پیدا کنید.

کیفیت دیجیتال و قابل دریافت بر بستر ضعیف‌ترین اینترنت همراه

از دیگر مزیت‌های این اپلیکیشن نسبت به رقبا، کیفیت خوبی است که حتی در ضعیف‌ترین شبکه‌های اینترنتی در اختیار کاربرانش می‌گذارد. به معنای دیگر شما اگر در جایی باشید که صرفا به شبکه دیتای سیم کارت خود متصل شوید، می‌توانید به گوش دادن رادیو امیدوار باشید!

امکان مکث (تایم شیفت)

از دیگر امکانات این بخش امکان ایجاد مکث در بین برنامه زنده است! قطعا این امکان را در برنامه‌های تلویزیون و دستگاه‌های خاص مشاهده کرده‌اید ولی حضور این ویژگی در برنامه‌های رادیویی تقریبا بی نظیر است! شما در اپلیکیشن ایران صدا می‌توانید برنامه در حال پخش را متوقف و در موعد مناسب از همان جا به گوش دادن ادامه دهید.

به طور کلی ایران صدا جزو با کیفیت‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در این حوزه است ولی اشکالات کوچکی نیز در آن دیده می‌شود. اولین مشکل مربوط به لود ضعیف بخش رادیو نما است که به نظر می‌رسد بیشتر از اینکه اشکال سخت افزاری باشد، مربوط به طراحی آن است. مشکل بعدی مربوط به خروج از اپ و محیط رادیو در حین استفاده از آن است که اپلیکیشن علت آن را عدم ارتباط با سرور اعلام می‌کند که با یک رفرش ساده اتصال برقرار می‌شود.

برنامه‌ها و امکانات مربوط به بخش کتاب‌های گویای اپلیکیشن ایران صدا

دومین بخش اصلی اپلیکیشن مربوط به کتاب‌های گویاست که اولین ویژگی آن طراحی بسیار زیبا و کاربرپسند است که قطعا در اولین استفاده آن را تایید خواهید کرد! دسته بندی‌های خوبی در این برنامه انجام شده و هر کتاب صوتی با پوستر زیبا و اختصاصی به کاربر نمایش داده شده است.

در میان کتاب‌های معرفی شده با توجه به مناسبت‌های موجود نیز پیشنهادهایی قرار گرفته که کاربر می‌تواند با ورود به آن‌ها به کتاب‌های مرتبط دسترسی پیدا کند.

برای ورود به بخش کتاب‌های گویای ایران صدا می‌توانید یک میان‌بر اختصاصی برای صفحه اول گوشیتان ایجاد کنید و به نوعی آن را یک اپلیکیشن جداگانه در نظر بگیرید.

انواع کتاب‌های نمایشی و روایی در ایران صدا

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در بررسی این اپ متوجه آن شدیم، توجه ویژه مسئولین آن به بعضی از کتاب‌های رمان و داستانی است که فراتر از گویا کردن رخ داده و به صورت یک نمایش رادیویی است! فوق‌العاده نیست؟

در بخش کتاب‌های روایی نیز معمولا از بیش از یک گوینده استفاده شده و به طور کلی محیط جالبی برای کتاب‌خوانی ایجاد شده است که قطعا تصور و تفکر شما را به مطالعه کتاب تغییر خواهد داد.

جزییات و اطلاعات کاملی از کتاب‌ها را بدانید

یکی از اشکالاتی که معمولا در سایر اپ‌های مشابه وجود دارد، عدم دسترسی به جزییات کتاب‌های منتشر شده است که این کتاب به چه موضوع اشاره دارد و نویسنده و ناشر و… آن کیست. در ایران صدا به طور خلاصه اطلاعات کاملی از هر آن‌چیزی که شما به آن نیاز دارید، وجود داشته و با چشمان باز می‌توانید انتخاب کنید و با چشمان بسته کتاب بخوانید! (شعار ایران صداست…)

برنامه‌ها و امکانات مربوط به بخش موسیقی اپلیکیشن ایران صدا

سومین و آخرین بخش اصلی موجود در اپلیکیشن ایران صدا مربوط به موضوع موسیقی است که البته به طور آزمایشی فعالیت می‌کند ولی به جرات می‌توان گفت از ظاهر و امکانات بهتری نسبت به دو بخش قبلی برخوردار است.

در این بخش شما به موسیقی‌های مختلف طبق طبقه بندی‌های گوناگون دسترسی دارید که از جمله آن می‌توان به: اقوام، پاپ، خاطره انگیزها، سرود و مارش، سنتی، فیلم و سریال، ویژه مناسبت‌ها، کلاسیک و… اشاره کرد. هر کدام از این بخش‌ها بعضا تا چند هزار موسیقی را در خود جای داده‌اند.

دومین بخش مربوط به تهیه کننده موسیقی‌هاست که شما حتی می‌توانید طبق تهیه کننده آثار، موسیقی مدنظرتان را بیابید. در ادامه می‌توانید طبق هنرمند مورد علاقه خود به موسیقی‌ها دسترسی پیدا کنید و خلاصه فقط کافیست شما بدانید که دلتان می‌خواهد به موسیقی گوش فرا دهید و ایران صدا بستر رفع این نیازتان خواهد بود.

در بخش جستجوی این برنامه نام اثر، نام خواننده، نام تهیه کننده و… را وارد کنید و سریعا به لیست دلخواه خود دسترسی یابید.

یکی از اشکالات موجود در اپلیکیشن عدم قطع شدن صدای برنامه، کتاب و یا موسیقی در حال پخش در هنگام خروج از صفحه اختصاصی آن است که بهتر بود تنظیمات به گونه دیگری انجام می‌شد.

بررسی و دانلود اپلیکیشن ایران صدا

 

دانلود اپلیکیشن ایران صدا 3

4 در مورد “بررسی و دانلود اپلیکیشن ایران صدا 3؛ جادوی صدا در اپلیکیشن دوست داشتنی!”

  1. سلام. من شنیدم وقتی هندز فری به گوشی متصل باشه شبکه های رادیویی در صورت عدم اتصال به اینترنت هم قابل دریافت هستن درسته؟
    من میخوام گوشی بخرم اما اون مدل گوشی رادیو نداره از طرفی استفاده از رادیو و برنامه در حال پخش بدون اتصال به اینترنت برام مهمه، این قابلیت در این اپلیکیشن وجود داره؟

    1
    2
  2. سلام
    وقتیکه این اپلیکیشن فقط پخش انلاین و افلاین داره و فایل موزیکش رو گوشی دانلود نمی شه ، چه فایده داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH