گیت‌لب به پروژه‌های متن‌باز و مدارس، اکانت رایگان اهدا می‌کند

خبر خرید گیت‌هاب توسط مایکروسافت باعث نارضایتی برخی توسعه‌دهندگان شده و بسیاری از آن‌ها در جستجوی جایگزین شایسته‌ای برای گیت‌هاب هستند. اگر شما یکی از آن‌‌ها هستید خبرهای خوبی از طرف گیت‌لب برایتان داریم.

یکی از بزرگترین رقبای گیت‌هاب، سرویس گیت‌لب است که با پیشنهاد جذابی که اخیرا برای پلن‌های مختلف خود ارایه داده بسیاری از توسعه‌دهندگان را به سمت خود جذب کرده است. گیت‌لب سرویس‌های گلد و اولتیمیت خود را به صورت رایگان در اختیار مراکز آموزشی و پروژه‌های اپن سورس قرار می‌دهد.

پلن‌های گلد و اولتیمیت معمولا برای یک ماه و یک کاربر ۹۹ دلار قیمت دارند که تمامی امکاناتی که یک توسعه‌دهنده نیاز دارد را در خود گنجانده‌اند. درحالی‌که سرویس اولتیمیت یک سرویس پولی است که می‌توانید کدهای خود را بر روی گیت‌لب آپلود کنید، پلن گلد را می‌توانید با یک SaaS تهیه کنید که می‌تواند بر روی وبسایت خودتان میزبانی شود.

جدای از تفاوت‌های اندک در امکانات سرویس‌های گیت‌لب کور، استارتر و سرویس پریمیوم، همه‌ آن‌ها امکانات کامل و پیشرفته‌ای را برای مدیریت و امنیت شما ارایه می‌دهند. این پلن‌ها به شما اجازه‌ دسترسی به قابلیت‌هایی مانند کلاستر مانیتورینگ Kubernetes، اپلیکیشن‌‌ استاتیک تست امنیت، اسکن کانتینر‌ها، Roadmap و Epics را می‌دهند.

تنها قابلیتی که از پلن‌های رایگان حذف شده پشتیبانی است. با این حال می‌توانید این قابلیت را با قیمت بسیار فوق‌العاده‌ ۴.۹۵ دلار خریداری کنید که تخفیف بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. از دیگر محدودیت‌های این پلن‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که صرفا برای مدرسه‌ها در دسترس هستند و دانش آموزان نمی‌توانند به صورت جداگانه آن‌ها را خریداری نمایند.

گیت‌لب می‌گوید: ما گیت‌لب را برای مصارف آموزشی رایگان کردیم چرا که می‌خواهیم دانش‌آموزان از امکانات پیشرفته‌ ما استفاده کرده و با آن‌ها آشنا شوند. ما دوست داریم که پروژه‌های اپن‌سورس بیشتری از گیت‌لب استفاده کنند، با اطلاعیه‌ امروز تمام پروژه‌هایی که درحال اجرای نرم‌افزاهای اختصاصی برای خود هستند ‌می‌توانند تمامی ویژگی‌های گیت‌لب را استفاده کنند.

گیت‌لب قصد دارد با دریافت وجه از پروژه‌های غیر متن‌باز یک مدل و خط مشی تجاری خاص برای خود ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH