آموزش فهرست‌بندی یادداشت‌ها در گوگل کیپ

گوگل کیپ یک برنامه کاربردی چندمنظوره در زمینه یادداشت­‌برداری و یادآوری موارد مهم است. هم‌­اکنون نرم‌افزارهای قدرتمند بسیاری در زمینه یادداشت­‌برداری و بهره‌­مندی از قابلیت­‌های مشابه در بازار عرضه شده‌اند، مانند برنامه Evernote؛ اما گوگل کیپ با توجه به نظر کاربران، در یادداشت‌برداری ساده و راحت است و درعین‌حال در انواع پلتفرم‌های مختلف، اعم از گوشی موبایل یا رایانه شخصی موجود است. علاوه بر این، در طراحی جدید جیمیل این برنامه افزوده شده و استفاده از آن رایگان است.

عموما گوگل کیپ برای خلاصه یادداشت یا لیست خرید و طراحی به کار می‌رود اما در به‌روزرسانی جدید آن، این فهرست‌بندی‌ها به 11 مورد کاربردی ارتقا داشته است.

در این برنامه زیرمجموعه‌های مختلفی از فهرست اصلی می­‌توانید ایجاد کنید و بخش‌های موردنظر را در کنار هم نگه‌ دارید.

ایجاد کردن فهرست، کار بسیار ساده­‌ای است. در اینجا دو روش را ذکر می­‌کنیم:

  • هنگام استفاده از گوشی موبایل یا وب‌سایت این برنامه، فهرست موارد خود را دقیقا در نقطه‌­ای که مدنظرتان است، بکشید و رها کنید. برای حذف کردن آنها نیز فهرست را به سمت چپ صفحه بکشید.
  • اگر در وب‌سایت Google Keep یا پنل Google Keep در Gmail هستید و از صفحه‌کلید استفاده می­‌کنید، برای واردکردن فهرست موارد از کلید ترکیبی ctrl+] و برای حذفش  Ctrl+[ را نگه دارید.

ویژگی ساختن زیرمجموعه‌ها در Google Task ایجاد شده بود، اما گوگل کیپ این قابلیت را نداشت. هم‌­اکنون گوگل کیپ نیز این ویژگی را خیلی بهتر از Google Task ایجاد کرده است.

اما همچنان گوگل کیپ نیاز به ایجاد قابلیت‌های جدید دارد، رنگ سیاه‌ و سفید، یادآوری متعدد برای یادداشت­‌ها و اینکه کاربران بتوانند موارد خود را روی یادداشتی مستقل و جداگانه بنویسند، ازجمله مواردی است که نیازمند توجه است. اگر گوگل کیپ تمام این ویژگی‌ها را ایجاد کند، سبب با Google Assistant یکپارچه خواهد شد و یک مجموعه بی‌نظیر و بی‌عیب و نقص را به ارمغان خواهد آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH