شرکت اپل قصد دارد در مدل جدید اپل‌واچ از دکمه‌های فیزیکی/لمسی استفاده کند!

شرکت اپل قصد دارد در طراحی نسل بعدی ساعت هوشمند خود تغییرات اساسی به وجود آورد که با تمام نسخه‌های قبلی اپل‌واچ تفاوت خواهد داشت. ظاهرا مهندسان کوپرتینو می‌خواهند تمامی دکمه‌های سخت‌افزاری آن را به ویژگی حسگر‌های لمسی مجهز نمایند!

اپل

در این رابطه شرکت فست (Fast) گزارش داد یک منبع موثق در رابطه با برنامه‌های آتی شرکت اپل افشا نموده است که نسخه جدید اپل‌واچ نیز با ترکیبی از همان دکمه‌ها و با همان قابلیت‌ها تولید خواهد شد اما یک تفاوت مهم در آنها به چشم می‌خورد. در اپل‌واچ جدید دکمه‌ها از ویژگی عکس‌العمل لرزشی برخوردار خواهند بود به این معنا که در مقابل لمس کاربر، لرزش خواهند داشت.

شرکت اپل طبق رسم همیشگی، هرگاه از یک فناوری اختصاصی خود بهره می‌گیرد، نام انحصاری خود را نیز بر روی آن قرار می‌دهد. در این رابطه این فناوری جدید نیز به نام Taptic Engine (موتور تپ‌تیک) معرفی شده است. البته تاج دیجیتالی اپل‌واچ برای هدایت و کنترل داده‌ها و محتوا همچنان مانند گذشته به صورت فیزیکی به چرخش ادامه خواهد داد ولی عملکرد و فشرده شدن دکمه با استفاده از Taptic Engine شبیه‌سازی خواهد شد. در این گزارش به این مسئله اشاره شده است که احتمالا شرکت اپل از این کنترل‌گر‌های شبه جامد، در نسخه جدید اپل‌واچ که در پاییز امسال عرضه خواهد شد، بهره گیرد. در غیر این صورت قطعا در مدل 2019 به کار گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH