هواوی چیپست کایرین 710 را معرفی خواهد کرد

پس از ورود اسنپ‌دراگون 710 به بازار گوشی‌های هوشمند، انتشار گزارش‌های جدید حاکی از آن است که هواوی در حال کار بر روی نمونه مشابه به نام کایرین 710 است.

چیپ‌ست اسنپدراگون 710 که در گروه چیپ‌ست‌‌های میان‌رده حرفه‌ای قرار خواهد گرفت و طبق معماری 10 نانومتری ساخته می‌شود، قصد دارد تا شکاف موجود میان پرچم‌داران و میان رده‌ها را به‌خوبی پر کند. انتظار می‌رود این چیپ‌ست بدون افزایش مصرف انرژی بتواند میزان کارایی را بهبود بخشیده و عمر باتری را تحت تاثیر قرار دهد.

از سوی دیگر چیپ‌ست جدید هواوی نیز همان هدف را دنبال خواهد کرد، اما در نهایت از فناوری قدیمی‌تری استفاده می‌کند.

این احتمال وجود دارد که کایرین 710 یک مدل ارتقا یافته کایرین 659 باشد که بر اساس معماری 12 نانومتری و توسط شرکت TSMC تولید شده بود و به احتمال زیاد این بدان معنی است که میزان شارژدهی و عمر باتری کمتر از حد قابل انتظار خواهد بود.

با وجود این، احتمالا یک واحد پردازش عصبی اختصاصی به منظور ارتقاء قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آن استفاده خواهد شد.

در حال حاضر هواوی و شرکت تابعه آن موسوم به های‌سلیکون، هنوز موضوع تولید این جیپ‌ست جدید را تأیید نکرده‌اند اما گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که به احتمال زیاد در ماه آینده از این چیپ‌ست جدید رونمایی خواهد شد که با معرفی گوشی هوشمند نوا 3 هم‌زمان باشد.

با توجه به این شرایط، احتمالش وجود دارد که نوا 3 رقابت تنگاتنگی با گوشی جدید شیائومی به نام Mi 8 SE با پردازنده اسنپدراگون 710 داشته باشد.

به هر حال، ممکن است این شرکت چینی در سال جاری برخلاف میت 10 لایت که از کایرین 659 بهره برده است با یک پردازنده کمی قدرتمند‌تر ظاهر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH