آیا Rebble ساعت‎های هوشمند Pebble را دوباره زنده خواهد کرد؟

با برنامه زمان‎بندی شده شرکت Fitbit  برای خاتمه دادن به پشتیبانی از ساعت‎های هوشمند Pebble در پایان ماه ژوئن امسال، تیم مستقلی از توسعه‌دهندگان با ارایه سرویسی به نام Rebble تصمیم دارند تا اکانت‌ها و اپلیکیشن‌های مورد استفاده در این ساعت‎های هوشمند را همچنان فعال نگاه دارند.

سرویس ارایه شده گرچه پلت‌فرم کاملا جدیدی نخواهد بود ولی با نزدیک شدن به مهلت وعده داده شده شرکت Fitbit، استفاده‌کنندگان این ساعت‌‌ها برای ست‌آپ کردن دستگاه‌هایشان به این پلت‌فرم تا قبل از 30 ژوئن دلگرم شده‌اند. بخش‌هایی از Rebble برای کاربران رایگان بوده و شامل سرویس‌های پولی نیز خواهد بود.

در بخش پرسش‌های متداول (FAQ) سایت Rebble این‌گونه توضیح داده شده است که: «در حال حاضر، تمرکز ما بر روی جایگزینی بخش‌های مهم Rebble خواهد بود که شامل اپ‌استور، فرم‌ور و اپلیکیشن‌های دستگاه هستند و هدف اصلی در بالاترین سطح ممکن، حفظ و توسعه عملکرد Pebble خواهد بود.»

توسعه‌دهندگان Rebble گفته‌اند که قرار نیست همه این قابلیت‌ها را تا شروع ماه بعد به‌روز کنند اما جایگزینی پلت‌فرم رسمی Pebble با سرویس‌های Rebble امکانی را در آینده نزدیک برای کاربران فراهم خواهد کرد تا تنها با یک کلیک کارهای خود را با این ساعت‌های هوشمند مدیدیت کنند.

با رسیدن ماه جولای، سرویس‌های Pebble  متوقف خواهند شد. البته قرار است ساعت‌ها همچنان کار کنند ولی سرویس‌هایی مانند قابلیت تشخیص صدا، پاسخ‌دهی به ایمیل‌ها و اس‌ام‌اس‌ها، اپ‌استور و فروم Pebble  از دسترس خارج خواهند شد. اپلیکیشن‌های دیگری که توسط سایر توسعه‌دهندگان برای این ساعت‌ عرضه شده بودند نیز غیرفعال خواهند شد. هدف سرویس Rebble این است که دوباره جان تازه‌ای به این قابلیت‌ها ببخشد.

همانطور که می‌دانیم شرکت Fitbit  اواخر سال 2016 با پیشنهادی 40 میلیون دلاری Pebble را خریداری کرد.

Pebble اولین بار در سال 2012 با برگزاری کمپین بسیار موفق کیک‌استارتر پا به عرصه وجود گذاشت و اولین ساعت خود را با همان نام اصلی شرکت معرفی کرد. دو سال بعد یعنی در سال 2014 شاهد عرضه ساعت Pebble به بازار بودیم و اوایل سال 2015 این شرکت اعلام کرد که یک میلیون از این ساعت‌های هوشمند را فروخته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH