گوگل روی دومین سایت فروش آنلاین چین 550 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند!

شرکت گوگل از طرح و سرمایه‌گذاری مبلغ 550 میلیون دلار برای JD.com خبر داده است. این سایت یکی از غول‌های تجاری کشور چین به شمار می‌رود. این یک تجارت و سرمایه‌گذاری حیاتی و مهم برای این شرکت به‌شمار می‌رود، چرا که از سمتی قدرت نفوذ بسیاری در بازار مصرف‌کنندگان چینی به دست می‌آورد و از سمت دیگر رقابت جدیدی را با آمازون Amazon  خواهد داشت. بااین‌حال  JD.com همچنان از اتحادیه بازار فاصله نخواهد گرفت.

اگرچه که JD.com هم‌اکنون سرمایه‌گذارهایی مانند Tencent و Walmat را دارد، اما با ورود به Google Shopping، برای این شرکت افزایش اعتبار جهانی را به همراه خواهد داشت و مشتریان بیشتری از جنوب شرقی آسیا و همچنین اروپا و آمریکا به دست خواهد آورد. جهانی‌شدن این شرکت از سمتی به اعتبار گوگل در تجارت با کشور چین ارزش خواهد داد که راه‌های ارتباطی را برای آن راحت‌تر خواهد کرد و در آینده از سرمایه‌گذارهای مهم به‌شمار خواهد رفت.

برای گوگل نیز این اتحاد و سرمایه‌گذاری، در رقابت با شرکت‌های بزرگی مانند Alibaba و Amazon افزایش اعتبار است. JD.com دومین فروشگاه آنلاین کشور چین است و دارای روند زنجیره فروش و تجزیه منطقی بازار گوگل است که می‌تواند مزایای خودش را داشته باشد. هدف اساسی این شرکت شتاب بخشیدن به چگونگی فرآیند تحویل محصولات در سرتاسر جهان هم‌زمان با رشد چشم‌گیر سیستم فروش آنلاین در جنوب شرقی آسیا است.

این قرارداد همچنین روند نفوذ گوگل به محدودیت‌های دیجیتالی چین را آسان می‌کند. درگذشته این شرکت به دلیل محدودیت در چین با مشکلات زیادی همراه بوده است. در ماه ژانویه، گوگل 120 میلیون دلار روی پلتفرم eSports Chushou سرمایه‌گذاری کرد که بعد از گذشت زمانی به رقیبی برای خودش بدل شد. سرمایه­‌گذاری‌­های اخیر این شرکت بیشتر با موفقیت در زمینه‌­های برنامه‌ریزی‌شده آن همراه بودند و انتظار می‌رود این سرمایه‌گذاری مهم، نیز همراه با موفقیت شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH