تبلت کیندل فایر از آمازون، نکسوس 10 و آیپد ایر را شکست داد، اما در چه چیزی؟

tab-collage

به تازگی کمپانی DisplayMate رقابتی بین صفحه نمایش‌های سه تبلت برتر دنیا، آیپد ایر، نکسوس 10 و کیندل فایر HDX 8.9 برگزار کرده است که در این رقابت نه تنها کیندل فایر دو دستگاه دیگر را شکست داد، بلکه بهترین نتایجی را که تا بحال در این کمپانی ثبت شده است از آن خود کرد.

این پرچمدار جدید از آمازون در مواردی چون زوایای دید، کنتراست، انعکاس، کنتراست در نور محیطی بالا و دقت محض رنگها پرچمدار تبلتی اپل را پشت سر گذاشت. در این گروه کیفیت “خیلی خوب” از آن کیندل فایر شد، “خوب ” به آیپد اطلاق شد و “ضعیف” هم در توصیف نکسوس 10 به کار گرفته شد. کیندل فایر از نظر روشنایی بهترین امتیاز موجود در DisplayMate را که برابر با 527 نیت(واحد اندازه گیری روشنایی) است از آن خود کرد. این امتیاز برای آیپد برابر با 449 نیت بود.

نکته جالب توجه این است که آمازون در صفحه نمایش این تبلت از همان فن آوری استفاده شده در آیفونها یعنی ال سی دی‌های LTPS در بزرگترین اندازه موجود از آنها استفاده کرده است.

البته گفته می‌شود که این آیپد نسبت به نسل سوم و چهارم آیپد پیشرفت‌هایی کرده است. نرخ کنتراست و روشنایی در این تبلت نسبت به مدلهای پیشین بهتر شده است . پنل ایگزو نیز باعث 57٪ ارتقا در کارایی انرژی آیپد جدید شده است.

در مورد وسعت رنگها هر دو تبلت کیندل فایر و آیپد ایر نزدیک به استاندارد sRGB/Rec.709 عمل کردند و در محدوده 105٪ تا 108٪ بودند، اما نکسوس امتیازی برابر با 58٪ بدست آورد که برابر با امتیاز آیپد 2، آیپد مینی و مایکروسافت سرفیس آرتی بود.

به طور کل DisplayMate امتیاز عالی A را به کیندل فایر داد، A- نصیب آیپد ایر شد و نکسوس هم B یا خوب را از آن خود کرد.

1 در مورد “تبلت کیندل فایر از آمازون، نکسوس 10 و آیپد ایر را شکست داد، اما در چه چیزی؟”

  1. جالبه آمازون کیندل با قیمت های خوبش از اپل ایپد با قیمتهای وحشتناکش پیشی میگیره !حتی در یک زمینه اونم اگه دیسپلی باشه !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH