احتمالا شاهد استفاده تکنولوژی تشخیص دست‌خط برای آی‌پد اپل باشیم

اگر دوران قبل از گوشی‌های هوشمند را یادتان هست، احتمالا دستگاه نیوتن اپل را به یاد می‌آورید. پی‌دی‌ای دستی، اولین نمونه این دستگاه‌ها بود که برای تشخیص دست‌خط استفاده می‌شد، هرچند که دقت آن چندان زیاد نبود. نیوتن که در اصل برای دسکتاپ طراحی شده بود، توسط Jony Ive و تا اندازه‌ای که بتوان آن را با دست گرفت، کوچک‌تر شد.

دستگاه نیوتن اپل در سال ۱۹۹۳ که برای تشخیص دست‌خط استفاده می‌شد

زمانی که استیو جابز در سال ۱۹۹۷ به شرکت اپل برگشت، او دستگاه نیوتن را بنا به دلایلی کنار گذاشت. یک دلیل این بود که نیوتن به یک قلم لمسی stylus وابسته بود (او در جریان رونمایی از آی‌فون اپل گفته بود که امروز دیگر کسی به stylus نیازی ندارد) و دوم اینکه این دستگاه تحت مدیریت جان اسکالی به وجود آمده بود. همان‌طور که می‌دانید، اسکالی از طرف جابز  به عنوان مدیر اجرایی شرکت انتخاب شد و بعدا توسط وی اخراج شد. اما با این حال، نیوتن عملکرد ضعیفی داشت.

چیزی که نیوتن را دوباره به صدر خبرها آورد، پتنتی بود که توسط اپل در ماه فوریه و در آمریکا به ثبت رسید. این اپلیکشین که با عنوان «مدیریت تشخیص آنی دست‌خط» به ثبت رسیده، به زبان چینی طراحی شده است. این ثبت اختراع می‌گوید که «تشخیص آنی دست‌خط که به ترتیب و جهت نوشتن بستگی ندارد، برای تشخیص جملات یا عبارت‌های چندکاراکتری زبان چینی طراحی شده است.» به‌علاوه، برخی از تصاویری که به‌همراه پتنت ارایه شده‌اند، نشان می‌دهد که این اپلیکیشن بر روی آی‌پد و برای نوشتن به زبان چینی کاربرد داشته، هرچند که در تعداد کمی از تصاویر مواردی به زبان انگلیسی هم دیده می‌شود.

به نظر می‌رسد که ورودی دست‌خط می‌تواند با استفاده از انگشت کاربر یا یک stylus نوشته شود ولی تا حالا هنوز چیزی مشخص نشده است. این فقط یک ثبت اختراع است و تجربه اپل با نیوتن مطمئنا شرکت را در مسیر توجه بیشتر نسبت به امنیت تبلت‌های اپل قرار خواهد داد که قابلیت تشخیص دست‌خط نیز شاید یکی از آن راهکارها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH