سبک‌ترین لانچرها

با سبک‌ترین لانچرهای موبایل آشنا شوید

دنیای موبایل‌ها با سرعت زیادی به جلو پیش می‌رود و هر سال شاهد تغییرات مفصلی در این صنعت هستیم. بر این اساس، موبایل‌ها سریع قدیمی می‌شوند و بعد از مدتی دیگر با روند مدرنیته همخوانی ندارند. پس باید هر سال گوشی بخریم؟ هم می‌توانید این کار را انجام دهید که خرج زیادی بر روی دست‌تان می‌گذارد و می‌توانید راه مقرون‌ به صرفه را انتخاب کنید که دانلود لانچر است. در ادامه با ما همراه باشید تا سبک‌ترین لانچرها را بشناسید.


Lawnchair Launcher

سبک‌ترین لانچرها

این لانچر به تازگی در فروشگاه اپ گوگل منتشر شده و شاید آن را نشناسید. اما این به معنی تازه کار بودن شرکت نیست و توانسته نرم‌افزاری کامل و جذاب را عرضه کند. Lawnchair تا حالا بیش از 500 هزار بار دانلود شده و امتیاز نسبتا بالای 4.6 را از 5 کسب نموده است. فضایی مدرن را در اختیار کاربر می‌گذارد تا حس کنید یک موبایل جدید و نو خریده‌اید! آیکون‌ها برا اساس سلیقه شما شکل می‌گیرند و حتی امکان این وجود دارد تا آیکون پک‌های متعدد بازار را نصب کنید و روی لانچر اعمال سازید.

در نگاه اول، سبک رابط کاربری پیکسل‌های گوگل در ذهن‌تان نقش می‌بندد که همان اندروید خام است و عملکرد بسیار سریعی دارد. گزینه‌ها بدون هیچ لگی به اجرا درمی‌آیند و مطمئن باشید لانچر مزبور فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. برای افزایش حریم خصوصی، این امکان را دارید که اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را از دید عموم پنهان کنید. در صفحه‌ی اصلی المانی به چشم می‌خورد که ظاهر موبایل شما را نزدیک به پرچم‌دارهای 2018 می‌کند. نوار سرچ گوگل در بالاترین قسمت درج شده و می‌توانید تغییرات زیادی را بر آن اعمال سازید.

ویژگی لمس سه‌بعدی را در آی‌فون‌ها می‌شناسید؟‌ اگر می‌خواهید بدون هیچ خرجی به این قابلیت کارآمد دسترسی داشته باشید، در نتیجه باید Lawnchair را نصب کنید. با نگه داشتن انگشت بر روی آیکون‌ها گزینه‌هایی نشان داده می‌شوند که با کمک آن‌ها اعمال سریع‌تر انجام می‌شوند. مثلا لزومی ندارد اپ دوربین را باز کنید و بعد سلفی بگیرید. کافیست انگشت خود را روی آیکون اپلیکیشن بفشارید و سپس با استفاده از گزینه «Take a Selfie» شروع به عکسبرداری کنید. Adaptive Icons قابلیتی در اندروید 8 (اوریو) است که همه نرم‌افزارها را ملزم می‌کند که همه یک شکل و به‌عنوان مثال یکی گرد و دیگری مستطیلی نباشد. این ویژگی در این لانچر وجود دارد و می‌توانید آیکون‌ها را یکپارچه سازید و شلوغی منوها و صفحات را کم کنید. همان‌طور که گفتیم منویی جذاب در قسمت بالای صفحه اصلی قرار دارد. ولی این منو فقط برای زیبایی در نظر گرفته نشده و در اصل با کمک آن فورا در مورد همه‌چیز سرچ کنید. همچنین Lawnchair اپی متن‌باز است که توسعه‌ دهنگان دیگر می‌توانند به قابلیت‌های این لانچر بیفزایند. در عین حال، بسیاری از تم‌ها و المان‌های دیگر از این اپلیکیشن پشتیبانی می‌کنند.


Microsoft Launcher

سبک‌ترین لانچرها

مایکروسافت چند سال پیش پروژه ویندوز فون را استارت زد تا در دنیای موبایل هم نقشی داشته باشد و پلت‌فرمی بی‌نظیر برای حضور اپلیکیشن‌ها ارائه دهد. ولی همان‌طور که می‌دانید این مهم عملی نشد. اما مایکروسافت با معرفی لانچر خود نشان داده که بیش از این‌ها مهارت و خلاقیت دارد. Microsoft Launcher بیش از 10 میلیون بار دانلود شده و امتیاز 4.6 را دریافت کرده است. هوم اسکرین مجموعه بسیار ساده است و کاربر می‌تواند بدون هیچ سردرگمی کار خودش را انجام دهد. این لانچر این امکان این را می‌دهد تا ارتباطی موثر بین کامپیوتر ویندوزی و موبایل ایجاد کنید. مثلا وقتی عکس بگیرید، این تصویر به سرعت در لپ‌تاپ ذخیره می‌شود و دیگر نباید نگران پر شدن حافظه و حذف شدن تصاویر باشید. گزینه‌های زیادی هم برا شخصی‌سازی بیش‌تر در نظر گرفته شده. می‌توانید آیکون‌ها را تغییر دهید و عکس‌های پس‌زمینه متعددی ازجمله زنده بر روی صفحه اصلی بگذارید. هم‌چنین اگر مایل باشید تصاویر پس‌زمینه‌‌ روزانه عوض می‌شوند و این عکس‌ها را تیم مایکروسافت برای شما انتخاب می‌کند.

اما قابلیت اصلی لانچر چیز دیگری است. هوش مصنوعی باعث می‌شود کارها سریع‌تر انجام شوند و به جواب‌های عمیق‌تری برای سوال‌های خود دست پیدا کنید. کورتانا با این لانچر یکی شده و می‌توانید از این دستیار صوتی باهوش چیزهایی بپرسید یا مثلا به کورتانا دستور دهید که آلارمی را فردا در ساعت 4 بعدازظهر با عنوان جلسه فعال کند. اگر هم به کورتانا وسایل هوشمند داخل خانه را معرفی کنید، دستیار مجازی مایکروسافت در صورت اعلام فرمان شما لامپ‌های هوشمند را خاموش می‌کند یا این‌که سنسور سنجش رطوبت و دما را روشن می‌نماید.

Microsoft Launcher از تبلت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و در این دیوایس‌ها هم می‌توانید شخصی‌سازی‌های مورد نظر را اعمال کنید. لانچر صفحه‌ای اختصاصی را هم برای شما ساخته تا کارهای مهم خود را در بخشی منظم شده و بدون اتلاف وقت انجام دهید.


Nova Launcher

سبک‌ترین لانچرها

اگر موبایلی اندرویدی در دست‌‌تان است، پس حتما این لانچر را می‌شناسید. از سال‌های قبل این اپلیکیشن کاربردی وجود داشته و همیشه فضایی جذاب را در اختیار یوزر می‌گذارد. Nova Launcher بیش از 50 میلیون بار تنها از پلی‌استور دانلود شده و امتیاز بالای 4.6 را دریافت کرده است. ولی این لانچر در نسخه‌های جدید به‌طور کلی با ورژن‌های قبلی خودش فرق کرده و به تعداد زیادی قابلیت مجهز شده است. اگر هم بخواهید به آخرین ویژگی‌ها اپلیکیشن دسترسی داشته باشید، باید نسخه‌ی پرمیوم را خریداری نمایید یا این‌که عضو برنامه‌ی بتا لانچر شوید.

در صفحه اصلی، منوها و حتی بخش تنظیمات به وضوح اثرات طراحی مدرن به چشم می‌خورد و نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید. تمام المان‌ها بر اساس متریال دیزاین و بر طبق دیزاین رابط کاربری پیکسل‌های گوگل هستند و این امکان داده شده تا بر روی تک تک گزینه‌ها تنظیمات خاص خود را اعمال سازید. قابلیت‌های اندروید 8 هم دیده می‌شوند. Adaptive Icons یکی از آن‌هاست که آیکون‌ها را مجبور می‌کند که یکپارچه و مثلا نماد اپ‌ها در قالبی دایره‌ای جای بگیرد. در منوی مجموعه می‌توانید تم را از بین دو گزینه «Light» و «Dark» انتخاب کنید و در سوی دیگر تم‌ها و آیکون پک‌های متعدد وجود دارند تا تغییرات مهمی را انجام دهند. خوش‌بختانه 100 درصد المان‌های افزایش زیبایی از Nova Launcher پشتیبانی می‌کنند و اطمینان داشته باشید که از این برنامه خسته نخواهید شد!

لمس سه‌بعدی هم در این لانچر وجود دارد. با نگه داشتن انگشت‌ بر روی آیکون‌ها گزینه‌هایی نشان داده می‌شوند که مانند میانبر هستند و کار شما را آسان می‌کنند. مثلا بدون آن‌که وارد اپ اینستاگرام شوید، می‌توانید فورا پستی آپلود کنید یا قبل از آن‌که وارد تنظیمات شوید، عکس لاک اسکرین را تغییر دهید. استفاده از گوگل هم در این لانچر سریع‌تر شده و در کم‌تر از یک ثانیه می‌توانید به محبوب‌ترین موتور جستجوگر دنیا دسترسی داشته باشید. در اصل ژست‌های حرکتی در چنین موقعیت‌هایی به کار می‌آیند. این امکان داده شده تا با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین (در هر کجای صفحه اصلی) نوار نوتیفیکیشن را فرا بخوانید یا با دوبار ضربه زدن روی صفحه، گوشی را خاموش کنید.


Action Launcher

سبک‌ترین لانچرها

این لانچر مانند دیگر موردهای این لیست، فضایی مدرن را به همراه خود دارد که گوشی را کاملا تغییر می‌دهد. می‌توانید با کمک اپلیکیشن با دنیای نرم‌افزار جلو بروید و از آخرین تغییرات سیستم‌عامل اندروید استفاده کنید. Action Launcher حدود 5 میلیون بار دانلود شده و امتیاز خوب 4.2 را از کسب کرده است. با این لانچر تمام قابلیت‌های اندروید 8 تداعی می‌شوند و اسمارت فون شما به یک پیکسل مدرن تبدیل خواهد شد. یکی از همین المان‌های جذابیت، منوی سرچ گوگل است که می‌توان آن را در بالای صفحه اصلی یا بر اساس دیزاین تازه در Dock مجموعه قرار داد. حتی شخصی‌سازی بیش‌تری در این مورد وجود دارد و سایزها و اشکال گوناگونی برای این منو تعریف می‌شوند.

ویجت‌های لانچر هم کم‌نظیر و کاملا با فلت دیزاین همگام هستند. گزینه‌هایی چون ساعت، تاریخ و ویجت وضعیت آب و هوا برای شما لیست شده‌اند. با استفاده از ویژگی لمس‌ سه‌بعدی رنگ و شکل یک به یک آیکون‌ها تغییر پیدا می‌کند و امکان شخصی‌سازی بسیاری دارید. مثلا می‌توانید به جای لوگوی کروم، عکسی از خودتان را قرار دهید! چیزی مانند Smart Bulletin گوشی‌های ال‌جی در این لانچر نیز حضور دارد و با یک ژست حرکتی فراخوانده می‌شود. با کمک آن دسترسی سریعی به پلی‌لیست و کارهای روزانه دارید. تم‌ها و ایکون پک‌های زیادی نیز از این لانچر ساپورت می‌کنند و این امکان را دارید تا مدام شکل گوشی را تغییر دهید. همان‌طور که گفتیم Action Launcher محیطی مدرن را در اختیار شما می‌گذارد و برای همین از قابلیت‌های آخرین اندروید بهره‌مند است. مثلا دیگر لازم نیست شلوغی برنامه‌های مختلف را تحمل کنید. با استفاده از قابلیت Adaptive Icons نماد اپ‌ها یکسان خواهد شد و در این گزینه انتخاب‌های زیادی مانند دایره‌ای و قطره‌ای شکل دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH