چیزی که مرده است هرگز نمی‌میرد: سرفیس‌فون مایکروسافت امسال رونمایی نخواهد شد!

از سال پیش به‌طور گسترده گزارش‌هایی وجود داشت که مایکروسافت در حال کار بر روی یک دستگاه تاشو با کدنام اندرومدا است. به‌عنوان یک سرفیس‌فون، اندرومدا یک پی‌سی ویندوز ۱۰ تاشونده بود که در جیب جا می‌شد و قابلیت‌های یک گوشی را نیز داشت. این دستگاه قرار بود اواخر امسال رونمایی شود، اما به گفته منابع مری جو فولی وب‌سایت ZDNet، در بهترین حالت، این دستگاه دچار تاخیر خواهد شد و بدترین وضعیتی که می‌تواند برای آن پیش بیاید این است که ساخت آن کنسل شود.

علاوه بر امکانات سخت‌افزاری دستگاه که به‌کلی متفاوت از دستگاه‌های موجود است، از بعد نر‌م‌افزاری نیز شاهد پیشرفت‌هایی در اندرومدا خواهیم بود. از طرفی قرار است که Andromeda OS یا Windows Core OS تبدیل به سیستم‌عامل مرکزی (هسته‌ای) UWP (پلت‌فرم جهانی ویندوز) شود و دستگاه پوسته مختص به خود را داشته باشد.

اما در حالی‌که ما، همه این قابلیت‌های جدید را در به‌روزرسانی رداستون ۵ ویندوز ۱۰ و در پاییز امسال انتظار می‌کشیدیم، گزارش مزبور گفته است که این ویژگی‌ها در آن زمان ارایه نخواهند شد. در واقع ممکن است در به‌روزرسانی بهار سال آینده و با کدنام 19H1 قابل دسترس باشند.

بسیار مهم است بدانیم که همه این طرح‌ها و برنامه‌هایی که اکنون درباره آن می‌دانیم مربوط به زمانی بود که تری میرسون مسئولیت واحد توسعه ویندوز را بر عهده داشت. اما از زمانی که وی کنار رفت و شرکت تغییرات سازمانی دوباره‌ای یافت، حالا فکر کردن درباره ایده‌هایی که پیش‌تر در این بخش وجود داشت کمی دشوار به‌نظر می‌رسد.

همان‌طور که می‌دانید، هدف دستگاه‌های سرفیس اغلب معرفی فرم‌فکتورهای جدید برای دستگاه‌های ویندوز ۱۰ بوده و مطمئنا اندرومدا نیز به این مطلوب دست خواهد یافت. هنوز این امکان وجود دارد که اندرومدا بتواند در آینده وارد بازار بشود (اما به احتمال زیاد زودتر از پاییز ۲۰۱۹ نخواهد بود) و این احتمال هم وجود دارد که مایکروسافت به‌سادگی آن را کنار بگذارد و به سراغ نسخه دوم برود، همانطور که در مورد هولولنز عمل کرد. اگر شرکت بتواند با قدرت بیشتری در این مورد ظاهر بشود و با یک دستگاه نسل اول و بسیار بهبودیافته وارد عرصه شود، بسیار منطقی‌تر خواهد بود. آن‌چه در حال حاضر درباره اندرومدا مشخص است، این است که در معرفی آن تاخیر وجود خواهد داشت و مسلما برای امسال نخواهد رسید و از سویی دیگر احتمال کنسل شدن آن نیز دور از ذهن نیست. مایکروسافت همچنان به ساخت سخت‌افزارهای سرفیس‌ برای فرم‌فکتورهای جدید ادامه می‌دهد و بنابراین همه چیز ممکن است اتفاق بیافتد.‌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH