تبلت‌های سرفیس ۱۰ اینچی مایکروسافت از پردازنده‌‌های پنتیوم اینتل بهره خواهند برد

چند ماه پیش گزارش شد که مایکروسافت می‌خواهد یک تبلت سرفیس ارزان‌تر روانه بازار کند. مطابق گزارش اصلی، این دستگاه قرار بود مجهز به یک پردازنده اینتل Core M که ضمنا به سری Y نیز معروف هستند، باشد. اما همان موقع اشاره شد که قیمت ۲۸۱ دلار برای یک مدل Core m3 (تبلت سرفیس با پردازنده Core m3) و حتی افزایش قیمت آن تا ۳۹۹ دلار چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. این دستگاه احتمالا ارزان‌ترین دستگاه مجهز به یک پردازنده Core M خواهد بود.

اما بنا به گزارش دیگری از WinFuture، این تبلت ۳۹۹ دلاری قرار است از سی‌پی‌یوهای پنتیوم اینتل بهره ببرد، بنابراین اگر این موضوع صحت داشته باشد این قیمت بسیار موجه و منطقی است. مدل پایه، مجهز به یک پنتیوم سیلور N5000 خواهد بود که در واقع یک پردازنده چهارهسته‌ای سری Germini Lake و سرعت پردازش ۱.۱ گیگاهرتزی است.

اما این، مدلی نیست که شما انتظارش را دارید. براساس معماری Kaby Lake، در مدل‌های بالارده از پنتیوم گلد 4410Y یا 4415Y استفاده می‌شود. این‌ پردازنده‌ها، چیپ‌های دو هسته‌ای با سرعت‌های به ترتیب ۱.۵ و ۱.۶ گیگاهرتزی هستند، اما با وجود این، عملکرد بهتری نسبت به پنتیوم سیلور چهارهسته‌ای دارند.

این دستگاه از ویندوز ۱۰ پرو استفاده کرده و با دو نوع رم ۴ یا ۸ گیگابایتی ارایه خواهد شد. شاید انتظار می‌رفت که این تبلت که بیشتر کاربرد آموزشی دارد از ویندوز ۱۰ پرو S mode بهره ببرد اما در واقع این‌گونه نیست. با این حال، در آپدیت رداستون ۵ تنظیماتی اعمال خواهد شد تا کاربران بتوانند آن را به S mode تبدیل کنند. این دستگاه همچنین امکان ارتباط 4G LTE را برای مصرف‌کنندگان فراهم خواهد کرد. سایز صفحه‌نمایش آن ۱۰ اینچ با نسبت تصویر استاندارد ۳:۲ خواهد بود که بسیار کوچک‌تر از سایز یک سرفیس پرو است. به ‌گفته گزارش مزبور، مایکروسافت می‌خواهد در رابطه با قیمت این محصول  با آی‌پد اپل و با ارایه مدل‌های بالارده با آی‌پد پرو رقابت کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH