مشکلات عمومی آی‌فون X اپل و نحوه برطرف کردن آن‌ها

آی‌فون X با تمام گوشی‌های قبل از خود متفاوت است. اولین آیفونی است که یک صفحه‌نمایش فوق‌العاده OLED را به رخ می‌کشد و دکمه home را از صفحه اصلی خود حذف کرده است.

قطعا مانند تمامی گوشی‌های هوشمند، آی‌فون X نیز مشکلاتی را داشته است. ما در این مقاله فهرستی از این مشکلات را پس از بررسی خبرها و گزارش‌های کاربران جمع‌آوری کرده‌ و همچنین برای آنها روش‌ها و راه‌حل‌هایی را ارایه کرده‌ایم. برای آنکه گوشی هوشمند آی‌فون X شما بهتر و مناسب‌تر کار کند، این مقاله را از دست ندهید.

مشکل اول: اسکن صورت به‌درستی کار نمی‌کند!

ویژگی مهم این گوشی داشتن اسکن صورت برای باز کردن قفل گوشی است که بیشتر کاربران این ویژگی را استفاده می‌کنند، اما ظاهرا این ویژگی برای همه کاملا درست و مناسب کار نمی‌کند. گزارش‌ها و خبرها در بیشتر وب‌سایت‌ها و نظرات کاربران چنین بیان شده‌اند که اسکن صورت در بعضی موارد و زمان‌ها اصلا کار نمی‌کند و با شکست مواجه می‌شود. این مشکل در بعضی موارد با به‌روزرسانی سیستم‌عامل و نرم‌افزارها پدید آمده است.

راه‌حل‌:

  • مطمئن شوید محیط شما روشن است و سایه‌ای صورت شما را نمی‌پوشاند.
  • در نظر داشته باشید که می‌توانید از قسمت Settings بخش Face ID & Passcode گزینه Attention for Face ID را خاموش کنید، اما با این کار امنیت اسکن و باز شدن گوشی شما کاهش می‌یابد.

روش تعمیر:

  • به قسمت Settings  بخش Face ID & Passcode بروید و Reset Face ID را انتخاب کنید. با این عمل عکس جدید را جایگزین قبلی کنید.
  • به قسمت Settings بخش General و Software Update بروید و اطمینان حاصل کنید که آخرین آپدیت را نصب کرده‌اید.
  • اگر هیچ‌کدام از موارد بالا کار نکرد و مشکل اسکن صورت را رفع نکرد به یکی از نمایندگی‌های شرکت‌ اپل مراجعه کنید و درخواست تعویض گوشی خود را بدهید. (ممکن است این مسئله مربوط به بعضی مشکلات دوربین جلوی گوشی که در دستگاه‌های اپل گاهی به وجود می‌آید، باشد که این شرکت برای شما آن را عوض خواهد کرد.)

مشکل دوم: عدم پاسخ‌گویی صفحه‌نمایش

بر اساس بعضی گزارش‌ها و نظرات کاربران، نمایشگر آی‌فون X گاهی روشن یا خاموش نمی‌شود و گاهی در یک حالت قفل می‌ماند. این مشکل می‌تواند چندین علت داشته باشد.

روش تعمیر:

  • اولین کاری که در این مورد می‌توان انجام داد یک ریست فوری است. دکمه “بلند کردن صدا” را نگه دارید و سریعا رها کنید، سپس “دکمه کم کردن صدا” را نگه دارید و سریعا رها کنید و درنهایت دکمه “روشن/خاموش” را بزنید و نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل را بر روی گوشی خود ببینید. متاسفانه این تنها یک تعمیر موقت است.
  • این روش نیز می‌تواند این مشکل را کاملا رفع کند. ابتدا از اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و درنهایت “بازگشت به تنظیمات کارخانه” را انجام دهید.
  • اگر احساس می‌کنید که این مشکل از آسیب‌دیدگی صفحه‌نمایش است و در برخورد فیزیکی بوده یا احیانا از دست شما افتاده است، گوشی را به تعمیرگاه اپل ببرید و با نمایندگی خود در میان بگذارید.

مشکل سوم: سوختگی صفحه‌نمایش

شرکت اپل، کمی پس از رونمایی آی‌فون X بیانیه رسمی در مورد نمایشگر OLED منتشر کرد. این شرکت بیان کرد که باگذشت زمان ممکن است “ثابت ماندن یک عکس” یا “سوختگی صفحه‌نمایش” به وجود آید. سوختگی زمانی به وجود می‌آید که یک تصویر مشخص به‌صورت دایم نمایش داده می‌شود. مثلا اگر شما آی‌فون X خود را برای مدت طولانی روشن نگه دارید و تنها یک آیکون را نمایش دهد، این تصویر در داخل صفحه‌نمایش شما دایمی ثبت شده و هنگامی‌که در حال تماشای ویدئو باشید بازهم وجود دارد.

شرکت اپل در این مورد به کاربران هشدار داده و گفته است که ممکن است برای آی‌فون X نیز در آینده به وجود آید. سوختگی صفحه عموما برای نمایشگرهای OLED رخ می‌دهد، اما خوشبختانه تعداد زیادی از کاربران این مشکل را گزارش نداده‌اند.

راه‌حل:

  •  شرکت اپل پیشنهاد می‌دهد که میزان نور صفحه گوشی خود را کم کنید. به‌منظور انجام این کار قسمت سمت راست صفحه‌نمایش را از بالا پایین آورده و در قسمت adjust the brightness نور صفحه را کاهش دهید.
  • “قفل خودکار” صفحه را روشن کنید. ازآنجاکه این مشکل زمانی به وجود می‌آید که صفحه‌نمایش دستگاه برای مدت طولانی روشن بماند، بنابراین اطمینان داشته باشید که زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید به‌صورت خودکار خاموش می‌شود. به‌منظور انجام این کار به Settings بخش Displays & Brightness بروید و در قسمت Auto-Lock زمان عدم فعالیت را روی 30 یا 60 ثانیه تنظیم کنید.

مشکل چهارم: آی‌فون X در دماهای پایین کار نمی‌کند!

تعدادی از کاربران این محصول گزارش داده‌اند که زمانی که در دماهای پایین هستند، گوشی‌شان کار نمی‌کند. عموما این مشکل تنها چند ثانیه رخ می‌دهد، اما بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که مدت‌زمان بیشتری در این حالت قرار گرفته است. شرکت اپل از این مشکل آگاه است و قرار است آپدیتی در سیستم‌عامل ارایه دهد که این مشکل را رفع کند.

راه‌حل:

  • بعضی از کاربران چنین گفتند که باز و بسته کردن قفل صفحه‌نمایش، آن را رفع می‌کند.

مشکل پنجم: خطوط سبز رنگی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند!

برخی از کاربران گزارش داده‌اند که بر روی گوشی خود در سمت راست و گاهی چپ خطوط سبز رنگ دایمی را مشاهده می‌کنند. این دسته از کاربران که این مشکل را گزارش داده‌اند، چنین گفته‌اند که این خطوط در هنگامی‌که گوشی را روشن می‌کنند، به‌سرعت از بین نمی‌روند، اما وقتی کمی با آن کار می‌کنند، محو می‌شوند. شرکت صفحه‌نمایش آی‌فون X، سامسونگ هم برای گلکسی S7 مشکل مشابهی داشت که اکثرا آن را یک مشکل سخت‌افزاری می‌شمارند.

راه‌حل:

  • شرکت اپل به‌طور کامل از این موضوع آگاه است و البته محصولاتی که این مشکل را دارند، تعویض می‌کند. این شرکت با بررسی داده‌ها و اطلاعات از گوشی‌هایی که این مشکل را داشته‌اند، منبع اصلی آن را پیدا می‌کند. اگر شما نیز این مشکل را در دستگاه خود مشاهده کرده‌اید به نمایندگی اپل مراجعه و گوشی خود را عوض کنید.

مشکل ششم: اسپیکرهای گوشی در صدای بالا نویز دارند!

گزارش‌ها از کاربران مختلف نشان می‌دهد که وقتی صدای گوشی بالا می‌رود، یک نویز بلندی در آن وجود دارد. این مشکل ظاهرا برای تعداد کمی از این محصولات به وجود آمده، اما حتی با تعویض اسپیکر نیز همچنان ادامه دارد. مشکلی مشابه برای آیفون 8 وجود داشت که به یک مشکل نرم‌افزاری نسبت داده شد و با یک آپدیت حل شد. در این زمان هنوز مشخص نیست که این مشکل برای آی‌فون X،  نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری، اما شرکت اپل روی آن کار می‌کند.

راه‌حل:

  • با صدای بلند از اسپیکرها استفاده نکنید.
  • از یک بلندگوی جانبی برای گوشی خود استفاده کنید.
  • به Settings قسمت General بخش Software Update رفته و مطمئن شوید آخرین نسخه را استفاده می‌کند. شرکت اپل برخی تغییرات و اصلاحات را برای این مشکل ایجاد کرده، حال‌آنکه بعضی از کاربران می‌گویند با آپدیت جدید حداکثر صدا در گوشی کاهش می‌یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH