اپل یک کلیپ تبلیغاتی جدید به نام “حافظه” را برای قابلیت Face ID آیفون 10 منتشر کرد

اپل بعد از عرضه گوشی آیفون 10 همواره به فکر ارتقا و معرفی بیشتر قابلیت Face ID بوده است. به این منظور کلیپ‌های تبلیغاتی جذاب و خلاقانه‌ای نیز تولید کرده است. از مشهورترین آنها می‌توان به کلیپ تبلیغاتی دختر دبیرستانی اشاره نمود. در این کلیپ دختر دانش‌آموز بعد از باز کردن قفل گوشی خود با استفاده از Face ID، توانایی شگفت‌انگیزی بدست می‌آورد و پس از آن می‌تواند با نگاه کردن به هر قفلی آن را به راحتی باز نماید. کمد‌های قفل شده، کیف‌های رمز‌دار، درب‌های بسته و حتی در صندوق ماشین را نیز تنها با یک نگاه باز می‌کند!

اپل

دیگر تبلیغات مربوط به Face ID بیشتر به جنبه‌های تجاری این ویژگی پرداخته است و اپل سعی کرده تا توانایی آن در پرداخت‌ها و معاملات تجاری را به تصویر بکشد. کلیپ‌های تبلیغاتی که نشان می‌دهند با تائید شناسه Fcae ID امکان پرداخت وجود دارد. اخیرا نیز جدید‌ترین آگهی بازرگانی شرکت اپل در معرفی ویژگی Face ID منتشر شده که در آن نشان داده می‌شود شناسه Face ID نیز همانند اثر انگشت افراد بسیار حائز اهمیت است و می‌توان از آن به عنوان رمز عبور در اپلیکیشن‌های خاص و مهم استفاده نمود. این کلیپ تبلیغاتی ” حافظه ” نام‌گذاری شده است.

در این تبلیغ جدید، سالنی بزرگ و مجلل با دکوراسیونی به سبک دهه‌های اولیه قرن بیستم به نمایش در آمده است. جمعیت کثیری از حضار شیک‌پوش و ثروتمند با نظم بر روی صندلی‌ها نشسته‌اند و با دقت و سکوت به دو مرد که در دو طرف یک میز بزرگ و مجلل نشسته‌اند، نگاه می‌کنند. گویی در انتظار آغاز اتفاقی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر هستند. تایمری بزرگ مانند تایمر‌های قدیمی استادیوم‌های فوتبال در بالای سر آنها قرار دارد و بر روی زمان یک دقیقه تنظیم شده است.

مردی که در سمت چپ نشسته، ظاهرا میزبان و مجری این مسابقه قدرت حافظه است و به مرد دیگر می‌گوید: آخرین چالش برای حافظه شما، امروز شما یک رمز آنلاین بانکی برای خود ایجاد کردی، آن رمز چه بود؟ ناگهان تماشاگران حیرت زده شده و آه از نهاد سالن بلند می‌شود. همانطور که تایمر بالای سر آنها به سرعت در حال تیک تاک کردن است، مرد رمز‌هایی که به ذهنش می‌رسد و ممکن است از آنها استفاده کرده باشد را می‌گوید.

اپل

هیچ‌کدام صحیح نیست، زمان می‌گذرد، عرق بر پیشانی‌اش نشسته است و استرس در ظاهر او هویداست، حضار شروع به تمسخر او می‌کنند، سرگیجه ناشی از اضطراب و متلک‌های تماشاگران او را در خود غرق کرده است. در ابتدا به گوشی آیفون 10 که در دستانش قرار داد توجهی نشان نمی‌دهد و حرکت تند لب‌ها و دستان مجری که به سوی زنگ پایان زمان در حرکت است، هیجان سالن را چند برابر نموده است. چند ثانیه بیشتر نمانده است که ناگهان به صفحه گوشی خود خیره می‌شود و پاسخ مستقیما در چهره‌اش به نمایش در می‌آید و با استفاده از قابلیت Face ID اپلیکیشن بانک باز می‌شود.

سپس تمام این اضطراب‌ها و تمسخر‌ها و سرگیجه‌ها جایش را به آرامشی رویایی و دلچسب می‌دهد و مرد خود را در پشت میز کافی‌شاپی زیبا می‌یابد در حالی که فنجانی قهوه در دستانش هست و متوجه می‌شود در تمام این مدت در اینجا بوده و این کابوس ترسناک چیزی جز خیالات خودش نبوده است. شاید نیاز باشد سری به روان‌پزشک خود بزند تا دیگر دچار این توهمات ناراحت کننده نشود. در همین حین نیز که کلیپ تبلیغاتی به پایان خود نزدیک می‌شود عبارت “چهره شما پسورد شماست” (Your face is your password) بر روی تصویر نقش می‌بندد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH