تیم ایلان ماسک برای کمک به بازماندگان حادثه غار در تایلند، یک زیردریایی کوچک ساختند!

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک یکشنبه در توییتر خود نوشت که تیم او در حال آزمایش ابزار و تجهیزات جدید برای نجات اعضای بازمانده در حادثه غار است. مهمترین ابزار استفاده‌شده یک زیردریایی کوچک است. این حادثه برای فوتبالیست‌های جوان تایلندی اتفاق افتاده که در غار گرفتار شده‌اند.

چهار ساعت پس‌از آنکه چهار بازیکن خبر دادند که نجات یافته‌اند، ایلان ماسک ویدئویی را توییتر خود منتشر کرد که یک زیردریایی کوچک در داخل یک استخر در حال آزمایش برای نجات است.

او همچنین توییت کرد که:

نظرات بسیار بزرگی از تایلند به من رسید. دستگاه طراحی‌شده، یک زیردریایی کوچک است که از سوخت مایع اکسیژن استفاده می‌کند. این سوخت توسط تیوب فالکن به بدنه فرستاده می‌شود و به‌شدت قدرتمند است. این زیردریایی برای حمل دو قواص سبک و مناسب و اندازه آن کوچک است تا بتواند از میان فاصله‌ها و شکاف‌های خالی به‌راحتی عبور کند.

در این هفته ایلان ماسک به مهندسان دو شرکت دیگر خود یعنی، SpaceX و The Boring Company، گفت که به کمک و همکاری دولت تایلند برسند. در ویدئوی منتشرشده، توسط ماسک، سه نفر در لباس قواصی و ماسک اکسیژن حضور دارند که این زیردریایی کوچک را در استخر جابجا می‌کنند.

سم تلر (Sam Teller)، سخنگوی شرکت Boring، گفت که چهار مهندس این شرکت به کمک و همکاری دولت تایلند رسیده‌اند.

دنیل لیم (Daniel C. Liem) در توییت خود در مورد این کمک‌رسانی چنین نوشت:

زیردریایی کوچک ایلان ماسک، نشان داد که ایده دوم او (همین ابزار) بسیار متقاعدکننده و رضایت‌بخش است.

همچنین ایلان ماسک نوشت:

طراحی خوبی بوده است. یک دماغه در جلوی این وسیله برای محافظت از برخورد سنگ‌ها طراحی شده و همچنین سوراخ‌هایی در کنار بدنه برای خروج تعبیه شده‌اند.

ایلان ماسک پس‌ازآنکه یک نفر از او خواسته بود که آیا کمکی به این افراد خواهد کرد یا خیر، او گفت که بسیار مشتاق است که اگر راهی وجود داشته باشد آن را انجام دهد. او دقیقا چنین نوشت که:

من شک دارم که حکومت تایلند به‌تنهایی بتواند به آنها کمک کند. هر کار و کمکی که از دستم برآید انجام می‌دهم.

پس از این ماسک به‌سرعت خبرهای کارهای خود را در توییترش منتشر کرد. روز جمعه نوشت که چند مدیر مهندس از شرکت SpaceX و Boring به تایلند سفر کرده‌اند تا راه‌های کمک را بررسی و ارایه دهند.

به نظر می‌رسد که سطح اولیه آب می‌تواند به بیرون پمپ شود اما دو قسمت دیگر نیاز به باتری بیشتری دارند. اگر تخمین سطح آب دقیق باشد، نیاز به حدود 5 تیوب فشار داریم؛ وسیله کمک باید وارد تیوب شود، بسته شود و افراد را منتقل کند.

چند مهندس برای بررسی کمک‌های حکومت تایلند به فردا به آنجا سفر خواهند کرد. قطعا سختی و پیچیدگی زیادی وجود دارد که بدون حضور آنها نمی‌توانیم مطلع شویم.

در بعضی از صحبت‌های دیگر، ایلان ماسک گفت که احتمال دارد که یک تیوب یا چند تیوب به درون غار فرستاده شود که راه را برای عبور امداد گران مهیا سازد و نیازی به استفاده از لباس غواصی نباشد.

روز یکشنبه ماسک در توییتی دیگر تمایل خود را برای ساخت وسیله‌ای مانند یک زیردریایی نشان داد. وسیله کوچکی که باید سبک باشد و بتواند دو نفر را با خود حمل کند و بتواند از راه‌های باریک و موانع نیز به‌راحتی عبور کند.

در آخرین توییتش، ماسک گفت که این وسیله چهار دستگیره در جلو و پشت خود دارد. همراه آن چهار راه ارتباطی اکسیژن قرار دارد و همچنین ماسک صراحتا گفت که این وسیله می‌تواند از هر مانعی به‌راحتی عبور کند.

همچنان 8 عضو از این تیم فوتبال که بین 11 تا 16 سال سن دارند، به همراه مربی 25 ساله خود در این غار گرفتارند. مسئولین پیش‌بینی کرده‌اند که چهار روز زمان برای نجات آنها لازم است. این تیم دو هفته است که در این غار به دام افتاده و گرفتار شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH