تبلت سرفیس گو مایکروسافت معرفی شد

امروز شرکت مایکروسافت از تبلت با بهره و به‌صرفه خود یعنی سرفیس گو، پرده‌برداری کرد. نیازی به گفتن نیست که این تبلت رقابتی جدی‌ با آی‌پد پرو 9.7 اینچی اپل خواهد داشت. همان‌طور که احتمالا حدس زده باشید، مایکروسافت سرفیس گو را مناسب حمل و نقل ساخته است، البته برای خواندن کتاب‌های درسی و مطالعه در حالت عمودی نیز بسیار کارایی خواهد داشت. قطعا تا زمان آغاز فصل جدید دانشگاه‌ها و مدارس این تبلت به بازار خواهد آمد.

طراحی

برای همه ما مهم است که بدانیم چه تغییرات جزئی و عمده‌ای، این تبلت جدید (سرفیس گو) با نسل قدیمی‌تر خود مثلا سرفیس پرو خواهد داشت. از بارزترین تغییرات این است که سرفیس گو از یک قاب بدنه بزرگ‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی و البته لبه‌های گردتر بهره می‌برد. بااین‌حال، طراحی کلی این محصول تغییر آن‌چنانی نداشته و همچنان از بدنه فلز منیزیمی استفاده می‌کند. برای کاربران بسیار مناسب است که سرفیس گو تغییر بدنه متفاوتی از سرفیس پرو نخواهد داشت، زیرا طراحی سرفیس پرو بسیار قدرتمند و قوی ارزیابی شده است.

مشخصات

به دلیل طراحی با فلز منیزیم این تبلت بسیار سبک و مناسب حمل است. وزن این دستگاه تنها 1.15 پوند (510 گرم) و ضخامت آن 8.3 میلی‌متر است. این تبلت همراه با یک نمایشگر 10 اینچی PixelSense که با قلم‌های سرفیس پن سازگار است، ارایه خواهد شد. این نمایشگر تحمل 4096 واحد فشار توسط قلم را خواهد داشت.

خصوصیات سخت‌افزاری نیز عالی هستند. پردازنده این دستگاه نسل هفتم پردازنده گولد پریمیوم اینتل است. این پردازنده مناسب کارهای روزمره، کارهای مشابه آفیس یا کار با مدیا، طراحی‌ شده و قابل‌اعتماد است. مصرف باتری آن کم بوده و البته سیستم آن بدون فن است و زیاد گرم نمی‌شود. این تبلت از رم 4 و 8 گیگابایتی استفاده می‌کند و تقریبا 9 ساعت باتری آن دوام می‌آورد. باتری آن از طریق ورودی USB مدل C 3.1 قابل شارژ مجدد است.

سیستم‌عامل

علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری، سرفیس گو از سیستم‌عامل ویندوز 10 مدل S استفاده می‌کند. این حالت تنها مایکروسافت Edge و یا نرم‌افزارهایی که در مایکروسافت استور در دسترس هستند را اجرا خواهد کرد. البته اگر بخواهید، شما می‌توانید نسخه سیستم‌عامل خود را به ویندوز 10 کامل به‌صورت رایگان ارتقا دهید. هرچند که مطمئن نیستیم که پردازنده اینتل گولد داخل این تبلت چقدر بتواند به‌خوبی ویندوز 10 کامل، یا برنامه‌های سنگین‌تر را اجرا کند. این احتمال وجود دارد که به کمی کندی و مشکلات در اجراشدن برنامه‌های مختلف بخورید، بنابراین بهتر است از سیستم‌عامل تعبیه‌شده استفاده کنید.

قیمت، تاریخ انتشار و دسترسی

سرفیس گو ارزان‌ترین تبلت سرفیس مایکروسافت است که تنها 399 دلار قیمت‌گذاری شده است. قطعا این قیمت رقابت آی‌پد اپل یا گلکسی بوک سامسونگ را بیشتر خواهد کرد. این تبلت در ابتدای عرضه شدن، تنها اتصال وای‌فای را پشتیبانی می‌کند و همچنین برنامه‌ریزی شده است که تا اواخر سال 2018 نسخه دیگر آن که از شبکه LTE پشتیبانی کند، عرضه شود.

کیبورد مدل مخصوص آن بین 99 تا 129 دلار (بسته به رنگ‌بندی آن) و قلم سرفیس پن 99 دلار هزینه اضافه به همراه خواهند داشت.

پیش‌فروش سرفیس گو از روز دهم جولای در کشورهای ایالات‌متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، انگلیس، ایرلند، فرانسه، آلمان، اتریش، لوکزامبورگ، هلند، سوئیس، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، لهستان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا آغاز و در دسترس خواهد بود. در هفته‌های آینده در کشورهای بیشتری عرضه خواهد شد.

اسکرول به بالا
TCH