چگونه با زدن دکمه Space در ویندوز 10 یک پیش‌نمایش کامل از فایل‌ها را مشاهده کنیم؟

سیستم عامل مکینتاش ارایه دهنده ویژگی‌های بسیار جذاب و پرکاربردی برای کاربرانش است که معادل آنها در سیستم عامل ویندوز یافت نمی‌شود. یکی از این ویژگی‌ها که به نام نگاه سریع (Quick Look) مشهور است، این امکان را به فرد می‌دهد که بتواند به پیش‌نمایش فایل دسترسی داشته باشد.

ویندوز

البته امکان دیدن یک تصویر بند‌انگشتی از برخی فایل‌ها در ویندوز نیز فراهم است اما دیدن یک تصویر واضح و خوب از محتوای فایل پیش از باز کردن آن چیز دیگری است. بنابراین بد نیست تا با استفاده از نرم‌افزار کاربردی و ساده Quick Look این امکان را در ویندوز نیز ایجاد نماییم. در ضمن این برنامه کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای آن ندارید. پس با ما باشید تا نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

  • ابتدا استور مایکروسافت را باز کنید و عبارت Quick Look را در آن جستجو کنید و یا مستقیما از طریق این لینک وارد صفحه اختصاصی دانلود آن در سایت مایکروسافت شوید.
  • برای دانلود نرم‌افزار بر روی گزینه Get کلیک نمایید. به محض نصب شدن شما می‌توانید پیش‌نمایش فایل‌های متداول موجود در سیستم‌تان را در فایل‌ اکسپلورر مشاهده نمایید.
  • برای مشاهده پیش‌‌نمایش فایل‌ها کافی است آن را انتخاب کرده و دکمه Space (فاصله) را از روی کیبورد بزنید. پیش‌نمایش در یک پنجره جداگانه به نمایش در می‌آید و به شما این امکان را می‌دهد تا نگاه سریعی به محتویات آن بیاندازید.
  • اگر بار دیگر دکمه Space و یا دکمه Escape را بزنید، پنجره پیش‌نمایش بسته خواهد شد.
  • برای بازکردن فایل با برنامه پیش‌فرض آن و بسته شدن پنجره پیش‌نمایش نیز کافی است دکمه Enter را بزنید.
  • در فایل‌های صوتی یا ویدیویی نیز می‌توانید با حرکت دادن دکمه غلطکی موس به بالا و پایین، صدای آن را کم و زیاد کنید. به علاوه در فایل‌های تصویری با نگه داشتن دکمه Ctrl (کنترل) و اسکرول دکمه غلطکی موس، بر روی تصویر زوم کنید.
  • در گوشه سمت چپ بالا، آیکن گزینه‌های Stay on Top (ماندن در بالای تمام پنجره‌ها) و Prevent Closing (جلوگیری از بستن) دیده می‌شود. این گزینه‌ها به شما امکان می‌دهد در حالی که پیش‌نمایش را بررسی می‌کنید به دیگر فعالیت‌هایتان برسید بدون آنها پنجره پیش نمایش بسته شود یا به زیر دیگر پنجره‌ها برود.

نرم‌افزار QuickLook قادر به نمایش فایل‌های تصویری، ویدیویی، موسیقی، اسناد شامل فایل‌های PDF و حتی فایل‌های فشرده ZIP است ولی به نظر می‌رسد قادر به نشان دادن فایل‌های صفحه گسترده مانند اکسل نیست. از دیگر مزایای این برنامه نمایش همزمان پنجره اطلاعات و پنجره پیش‌نمایش در کنار یکدیگر است که در خود ویندوز این امکان وجود ندارد. حجم این برنامه حدودا 153 مگابایت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH