امتیاز فوق‌العاده اسمارت‌فون وان‌پلاس 6 در تست DxOMark

اگر جز افراد علاقه‌مند به بررسی DxOMark دوربین اسمارت‌فون وان‌پلاس 6 هستید، به مطالعه این مقاله ادامه دهید. امتیاز DxOMark وان‌پلاس 6 در واقع هدف اصلی کمپانی از طراحی این هندست که ایجاد تعادل میان کیفیت بالا و قیمتی پایین‌تر از سایر گوشی‌های هم‌رده است را مورد تایید قرار می‌دهد. وان‌پلاس 6 طراحی مایوس‌کننده‌ای ندارد؛ زیرا این هندست با کیفیت ساخت ممتاز به همراه پیکره‌بندی سخت‌افزاری یک پرچم‌دار شامل تراشه اسنپ‌دراگون 845 روانه بازار شده است. رتبه‌بندی DxOMark در واقع نشان می‌دهد که این اسمارت‌فون، محصولی قدرتمند و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است.

شایان به ذکر است که وان‌پلاس 6 در مقایسه با فبلت گلکسی‌نوت 8 و گوشی آی‌فون 8 پلاس عملکرد مناسب‌تری ارایه کرد؛ اما تنها با اختلاف یک امتیاز پشت سر آی‌فون X قرار گرفت. با مقایسه قیمت وان‌پلاس 6 نسبت به آی‌فون 8 پلاس یا گلکسی‌نوت 8، میزان اهمیت امتیاز فوق‌العاده هندست وان‌پلاس را بهتر درک خواهید کرد. قیمت‌گذاری وان‌پلاس 6 از حدود 520 یورو آغاز می‌شود.

وان‌پلاس 6 در مشخصه عکس‌برداری موفق به کسب امتیاز تحسین‌برانگیز 100 شد. در این حوزه فاکتورهایی نظیر فوکوس خودکار، رنگ و نورپردازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بعلاوه دستگاه میان حفظ جزئیات و سطح نویز تصاویر، تعادل مناسبی را برقرار می‌کند. DxOMark اشاره کرده که کارایی لنز دوگانه وان‌پلاس 6 در زمینه بزرگ‌نمایی و ثبت تصاویر بوکه در مقایسه با دستگاه‌های مجهز به لنز تله‌فوتو اختصاصی پایین‌تر است. صرف‌نظر از عملکرد ضعیف‌تر 87 امتیازی گوشی در زمینه فیلم‌برداری، وان‌پلاس 6 احتمالا کارکردی فراتر از رتبه‌بندی خود ارایه می‌دهد. دوربین فیلم‌برداری دستگاه نیز از قابلیت فوکوس خودکار سریع، تثبیت‌کننده کارآمد و سطح نویز پایین بهره می‌گیرد؛ اما با این‌حال فاقد اشکال نیز نبوده و تصاویر را بیش از اندازه شارپ می‌کند. مسئله بدتر این‌که با تغییر شارپنس میان فریم‌ها، دوربین این‌کار را به صورت مداوم انجام نمی‌دهد. بررسی کامل دوربین وان‌پلاس 6 بر روی وبسایت DxOMark قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH