تصمیم سامسونگ مبنی بر ادغام محصولات سری گلکسی S با گلکسی‌نوت!

به گفته رسانه کره‌ای The Bell، جی لی، مدیر ارشد سامسونگ به دنبال ادغام پرچم‌داران اصلی سری گلکسی S و خانواده گلکسی‌نوت با قلم S Pen است. این نگرش بنا بر چندین دلیل، منطقی به نظر می‌رسد.

سامسونگ گلکسی‌نوت 8

نخست این‌که فروشندگان چینی بخش عمده‌ای از سهم سامسونگ در بخش بازار محصولات پایین‌رده و میان‌رده را تصاحب کرده‌اند؛ در حالی‌که کاربران همواره شاهد عرضه مدل‌های پرچم‌دار با قیمت‌های در حال افزایش هستند. ثانیا از سال گذشته، بخش قابل‌توجهی از جامعه در عوض تلاش برای خریداری اسمارت‌فون گلکسی S8 پلاس به دنبال یافتن هرگونه دلیل قانع‌کننده برای تهیه فبلت گلکسی‌نوت 8 هستند. در سال جاری نیز چنانچه محصولات جدید دارای جایگاهی مشابه با نسل قبلی خود باشند، شاهد رویه‌ای یکسان در خصوص هندست‌های گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌نوت 9 خواهیم بود. بر اساس گزارشات، سامسونگ این موضوع را درک نموده و فروش 12 میلیون دستگاهی نوت 9 را در هدف‌گذاری خود لحاظ کرده است. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی فروش 11 میلیون دستگاهی برای گلکسی‌نوت 8 اندکی بیش‌تر است. در نهایت به نظر می‌رسد که این مسئله در امتداد گزارشات قبلی مبنی بر عرضه گلکسی S10 در 3 و نه 2 مدل مختلف و اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس با یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر توسط سامسونگ است.

بنابراین در صورتی‌که سامسونگ تصمیم به ادامه این مسیر بگیرد؛ می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی S10 پلاس با شاخص‌ترین ویژگی سری نوت یعنی قلم S Pen روانه بازار شود. این موضوع بدان معناست که کاربرانی که به دنبال تجربه پرچم‌دار گلکسی S10 کلاسیک هستند، به سراغ مدل معمولی این هندست خواهند رفت. افرادی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارند، گوشی اقتصادی گلکسی S10 را انتخاب خواهند کرد و کاربران سری نوت نیز نسخه بزرگ‌تر گلکسی S10 پلاس را خریداری می‌کنند.

این موضوع موجب صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های بخش طراحی، توسعه و تولید محصول خواهد شد. عرضه موثرتر محصولات پرچم‌دار، فضای لازم برای معرفی اسمارت‌فون آینده گلکسی X با نمایشگر انعطاف‌پذیر را فراهم خواهد کرد. این محصول احتمالا به عنوان ممتازترین گزینه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH