شرکت TSMC امسال امیدوار به فروش ‌بالای گوشی‌های جدید آی‌فون مجهز به چیپست‌‌ ۷ نانومتری این شرکت است

اپل امسال خود را برای رونمایی از سه آیفون جدید آماده می‌کند که همگی مجهز به به اولین چیپست ۷ نانومتری شرکت TSMC یعنی A12 خواهند بود. گفته می‌شود که TSMC پیش‌بینی سود خود را برای سه ماهه سوم با استناد به فروش‌های نه‌چندان جالب گوشی‌های هوشمند کاهش داده است.

اما مدیران TSMC امیدوار هستند تا در سه ماهه چهارم یعنی زمانی که همه آیفون‌های جدید به فروش می‌رسند، شرکت در نقطه اوج خود باشد. مدیر اجرایی این شرکت گفته است: اخیرا در عمل ارتقا گوشی‌های هوشمند اتفاق افتاده است، بنابراین شرایط از آنچه که سه ماه پیش انتظار داشتیم بهتر است. با این‌حال، با نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم. یک تحلیلگر موسسه برنشتاین نیز اضافه کرده است که: یک روند صعودی در سفارش‌های اپل وجود دارد، اما این موضوع عمدتا به فروش‌های سه ماهه چهارم کمک خواهد کرد.

با توجه به این گفته‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که اگر شرکت TSMC بتواند با سفارش‌های خود رخوت و سکون موجود در بازار چیپست را جبران کند، در این صورت پیش‌بینی‌های اپل درباره فروش آیفون‌های جدید در سال جاری بسیار خوشبینانه خواهد بود. تحلیلگران انتظار یک سیکل بزرگ ارتقا گوشی را از جانب کسانی که به مدت دو سال یا بیشتر صاحب آیفون بوده‌اند، دارند و بنابراین بهتر است که TSMC کمربندهای خود را برای این اتفاق سفت ببندد.

همچنین گزارش‌ها در مورد پردازنده‌های ۵ نانومتری A14 که مدتی پیش به‌صورت پایلوت در TSMC تولید شد، حاکی از آن است که ساخت آن‌ها تا نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده است و به احتمال زیاد باید شاهد استفاده آن‌ها در آیفون‌هایی نوآورانه‌ای که دو سال بعد عرضه خواهند شد، باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH