شرکت چینی BOE پنل‌های OLED آی‌فون‌های آینده را می‌سازد!

در حالی‌که ال‌جی اخیرا قراردادی با شرکت اپل برای تامین پنل‌های OLED گوشی‌های آیفون بسته است، اما به‌نظر نمی‌رسد که این شرکت بتواند جای سامسونگ را به‌عنوان تامین‌کننده اصلی پنل‌های اپل بگیرد. شایعات اخیر مدعی شده‌اند که شاید شرکت چینی BOE این افتخار را نصیب خود کند، اما گویا قرارداد این شرکت با اپل هنوز نهایی نشده است. این شرکت ابتدا باید ثابت کند که توانایی تولید پنل‌های OLED مطابق با مشخصات دقیق اپل و آن‌هم در مقادیر موردنیاز را دارد. قائم مقام این شرکت چینی ادعا کرده است که کارخانه Chengdu در حال حاضر با ۷۰ درصد ظرفیت خود ‌کار می‌کند که بنا به عقیده کارشناسان نزدیک به آن چیزی است که شرکت برای تولید انبوه پنل‌های OLED لازم دارد.

اگر این توافق صورت گرفته باشد باید در سال ۲۰۲۰ شاهد آیفون‌هایی با صفحات OLED ساخت شرکت BOE باشیم. با این‌حال افراد مطلع می‌گویند که اپل در کوتاه مدت پنل‌های خود را عمدتا از سامسونگ تامین خواهد نمود و و در این بین بخش کوچکی از این صفحات را هم از ال‌جی خریداری خواهد کرد.

شرکت BOE در حال حاضر پنل‌های LCD آی‌پدها و مک‌بوک‌ها را می‌سازد و بنابراین تجربه همکاری با اپل را دارد. لازم به یادآوری نیست که BOE در رتبه نخست تامین‌کنندگان پنل‌های بزرگ LCD در سطح جهان قرار دارد.

این قرارداد از دو طریق هر دو شرکت را منتفع خواهد ساخت: از یک سو اپل می‌خواهد که هزینه‌های تولید خود را کاهش دهد (جایگاه برتر سامسونگ در عرضه صفحات OLED، مذاکره برای پایین آوردن قیمت‌ها را سخت می‌کند). از طرفی هم چین می‌خواهد در تولید پنل‌های تصویری با ژاپن و کره جنوبی رقابت کند و به نظر می‌رسد که رضایت اپل برای همکاری با این شرکت چینی تاییدی بر کیفیت محصولات آن باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH