رقیب جدی GPU Turbo آنر از راه می‌رسد: Adreno Turbo کوالکام

در ماه ژوئن امسال، آنر شرکت تابعه هواوی ارتقا نرم‌افزاری جدیدی برای گوشی‌های هوشمند خود به نام GPU Turbo عرضه کرد. این به‌روزرسانی که به منظور افزایش عملکرد پردازنده‌های گرافیکی ارایه گردید، بیشتر متوجه گیمرهای موبایلی بود. اما به نظر می‌رسد که این آپدیت از زمان راه‌اندازی خود محبوبیت زیادی در بین علاقمندان یافته است. اما ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود و ظاهرا آنر به‌زودی شاهد رقیب دیگری در این عرصه خواهد بود.

کوالکام در پاسخ به کمپین‌های تبلیغاتی موفقی که برای GPU Turbo در چین شکل گرفت، حالا در اکانت رسمی خود در Weibo از جایگزین مختص خود پرده‌برداری کرده است. اما هنوز معلوم نیست که کوالکام در بعد نرم‌افزاری چه چیزی برای ارایه کردن خواهد داشت (تا جایی که می‌دانیم GPU Turbo می‌تواند عملکرد گیمینگ را تا ۶۰ درصد افزایش دهد). به‌علاوه، مشخص نیست که آیا این تکنولوژی محدود به پردازنده‌های پرچم‌دار شرکت خواهد شد یا گزینه‌های پایین‌رده‌ای مانند اسنپ‌دراگون ۴۰۰ و ۶۰۰ هم با آن سازگار خواهند بود. به‌غیر از این، از آن‌جایی که کوالکام خود سازنده اسمارت‌فون نیست این پرسش وجود دارد که آیا این شرکت می‌تواند نرم‌افزارهای مربوط با آن را بلافاصله به دست کاربران برساند یا خیر.

اما باید این نکته را یادآوری کرد که در حال حاضر راه‌اندازی احتمالی این قابلیت در حد گمانه‌زنی است، چراکه تیزر منتشر شده از سوی شرکت تنها اشاره به امکانی سریع‌تر، روان‌تر و هوشمندتر در این زمینه کرده بود. با این‌حال اگر این موضوع صحت داشته باشد، Adreno Turbo تنها جایگزین GPU Turbo در بازار خواهد بود. با توجه به این‌که بازار اسمارت‌فون‌های گیمینگ چندان گسترده نیست و کوالکام نیز تیزر خود را تنها در چین پخش کرده است، این موضوع از طرف این شرکت بزرگ آمریکایی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

Qualcomm Adreno Turbo could become official tomorrow as GPU Turbo competitor

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH