یک اسمارت‌فون خاص و متفاوت از طرف شرکت اوپو در راه است!

همانطور که می‌دانید گوشی پرچم‌دار Find X اوپو که اخیرا رونمایی گردید از یک نمایشگر بزرگ بهره می‌برد که نسبت صفحه به بدنه آن ۹۳.۸ درصد است. این هندست مجهز به اسکن چهره سه‌بعدی و دوربین کشویی هم بود.

پتنت‌های اخیرا ثبت شده توسط این شرکت نشان می‌دهد اوپو برنامه‌هایی برای عرضه اسمارت‌فون‌های جدید با طراحی و ویژگی‌های نوآورانه دارد. برای نمونه، این شرکت در ماه‌های اخیر پتنت‌هایی را برای گوشی‌های تاشو ارایه کرده است. همچنین این شرکت چینی اخیرا تاییدیه ثبت اختراع یک اسمارت‌فون جدید را با یک دوربین سلفی که در وسط گوشی تعبیه شده، از طرف سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) دریافت کرده است.

در تصویر می‌توان مشاهده کرد که پتنت جدید درباره  اسمارت‌فونی با یک طراحی فول‌اسکرین است. دوربین جلویی وجود ندارد و نمایشگر اصلی با حاشیه‌های فوق‌العاده باریکی احاطه شده است. این به معنای نسبت صفحه به بدنه بسیار بزرگی است. اما نکته قابل‌توجه پشت دستگاه است که از یک دوربین دوگانه و یک صفحه‌نمایش ثانویه تماما لمسی بهره می‌برد. احتمالا  گوشی یا اسکنر اثر انگشت ندارد یا اینکه در زیر نمایشگر اصلی تعبیه شده است.

نمایشگر دوم علاوه بر نمایش تصاویری که با دوربین گرفته شده است، امکان دسترسی به تعدادی دیگر از قابلیت‌های دوربین از جمله حالت شب، ضبط ممتد ویدیو و تایمر خودکار را هم فراهم خواهد کرد.

اما صفحه‌نمایش اصلی هم علاوه بر کارکرد اصلی خود دارای چنین امکاناتی خواهد بود. آیکونی وجود دارد که با آن به‌راحتی می‌توان بین دو نمایشگر سوییچ کرد. اوپو ممکن است از یک پنل LCD یا OLED برای گوشی جدید استفاده کند. این احتمال هم وجود دارد که شرکت از یک پنل قابل انعطاف بهره ببرد.

نمایشگر دوم در نصف بالاییِ قاب پشتی قرار دارد و به کاربر اجازه خواهد داد تا گوشی را بدون لمس صفحه در دست بگیرد. تصویر بالا نشان می‌دهد که اوپو موقعیت‌های مختلفی را برای دوربین دوگانه پشت در نظر گرفته است. از این پتنت جدید چنین بر می‌آید که اسمارت‌فون مذکور ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار هم هست. شرکت اوپو این ثبت اختراع را در ماه سپتامبر سال گذشته انجام داده که ۱۲ جولای امسال توسط WIPO منتشر گردیده است.

هنوز اوپو وجود چنین دستگاهی را تایید نکرده است. اما به‌نظر می‌رسد که پتنت جدید طراحی بسیار مناسبی برای اسمارت‌فون‌های سلفی‌محور این شرکت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH