سرویس گوگل درایو در حال گذشتن از مرز یک میلیارد کاربر است

آخرین باری که گوگل درباره تعداد کاربران سرویس حافظه ابری خود صحبت کرده، در کنفرانس گوگل I/O در سال ۲۰۱۷ بود که در آن‌جا اعلام کرد که این سرویس بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد. اما حالا به نظر می‌رسد که تعداد استفاده‌کنندگان Google Drive به مرز یک میلیارد نفر رسیده است.

گوگل این خبر را در کنفرانسGoogle Cloud Next ، که این هفته در سانفرانسیسکو در حال برگزاری است، اعلام کرد. هرچند شرکت نگفت که در عمل به این تعداد دست یافته، اما اشاره کرد که در هفته جاری این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین، تا رسیدن به این رقم چیزی نمانده است.

گوگل سرویس حافظه ابری خود را در سال ۲۰۱۲ و برای رقابت با سرویس OneDrive مایکروسافت راه‌اندازی کرد و در طول این مدت شاهد افزایش امکانات و ظرفیت آن بوده‌ایم. شرکت اوایل امسال سرویس ارتقا یافته گوگل درایو را با نام Google One معرفی کرد که ۲ ترابایت حافظه ابری را به قیمت ۹.۹۹ دلار در هر ماه ارایه می‌کرد.

سال گذشته، گوگل این امکان را برای کاربران پی‌سی فراهم نمود تا با استفاده از اپلیکیشن Backup and Sync از فایل‌های خود بر روی این سرویس ابری بک‌آپ بگیرند، که همین موضوع این سرویس را نسبت به رقیب خود یعنی OneDrive کاربردی‌تر می‌کرد. علاوه بر این، شرکت به دارندگان گوشی‌های پیکسل این شرکت اجازه داده است تا از امکان بک‌آپ نامحدود عکس‌های خود بر روی گوگل درایو برخوردار باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH