مقایسه ابعاد گلکسی نوت ۹ با آی‌فون ۱۰، نوت ۸ و پیکسل ۲ ایکس‌ال

بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره گلکسی نوت ۹ سامسونگ به‌طور رسمی رونمایی شد. هرچند که به نظر می‌رسد این فبلت شباهت‌های زیادی با مدل قبلی خود یعنی نوت ۸ دارد، اما باید دید آیا در جزییات هم به همین‌گونه خواهد بود یا نه؟

اما یکی از مواردی که گلکسی نوت ۹ را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار داده سایز آن است. در همین رابطه می‌خواهیم به مقایسه آن با گوشی‌هایی مانند آیفون ۱۰، گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال، وان‌پلاس ۶ و سایر هندست‌های بزرگ موجود در بازار بپردازیم تا دید بهتری نسبت به ابعاد آن داشته باشیم.

مقایسه را ابتدا با سایر گوشی‌های گلکسی سامسونگ شروع می‌کنیم.

گلکسی نوت ۹ در برابر نوت ۸، گلکسی اس ۹ پلاس و اس ۹

گلکسی نوت ۹ از نوت ۸ که سال گذشته معرفی گردید کمی بزرگ‌تر است؛ علاوه بر اینکه به‌طور جزئی عریض‌تر گردیده (۷۶.۴ میلی‌متر در برابر ۷۴.۸ میلی‌متر) نسبت به ضخامت ۸.۶ میلی‌متری نوت ۸ هم به‌اندازه ۰.۲ میلی‌متر ضخیم‌تر شده است (۸.۸ میلی‌متر). این افزایش مختصر در ضخامت را باید به حساب باتری بزرگ‌تر ۴۰۰۰ میلی‌آمپری آن گذاشت؛ چیزی که باعث وزن بیشتر آن هم شده است. بنابراین می‌توان گفت که نوت ۹ جز یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌هایی به حساب می‌آید که سامسونگ تابه‌حال عرضه کرده است.

می‌بینید که گلکسی اس ۹ پلاس و اس ۹ هم در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارند.

گلکسی نوت ۹ در برابر آیفون ۸ پلاس، آیفون ۱۰ و آیفون ۸

نوت ۹ حتی در مقایسه با آخرین مدل‌های آیفون اپل هم فوق‌العاده بزرگ است. آیفون ۸ پلاس در رابطه با ابعاد جز یکی از پرچمدارن بازار به حساب می‌آید، اما نوت ۹ از این دستگاه نیز بزرگ‌تر، بلندتر و ضخیم‌تر بوده و تقریبا هم‌وزن با آن است.

اگر آن را با گوشی تمام صفحه آیفون ۱۰ مقایسه نمایید، این مدل آیفون بسیار مینیمالیستی به نظر می‌رسد. البته هر چند صفحه بزرگ‌تر به قابلیت‌های یک دستگاه می‌افزاید، اما نباید فراموش کرد که وقتی قرار باشد آن را با خودتان حمل کنید یا در جیب خود جای دهید، وزن آن هم بسیار قابل ملاحظه خواهد بود.

گلکسی نوت ۹ در برابر گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال، وان پلاس ۶ و ال‌جی G7 ThinQ

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد گلکسی نوت ۹ از همه گوشی‌های رده‌بالای اندرویدی از جمله پیکسل ۲ ایکس‌ال، وان پلاس ۶ و ال‌جی G7 بزرگ‌تر و از همه آن‌ها سنگین‌تر است.

به مقایسه تصویری آن‌ها نگاهی بیندازید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH