اولین کالبدشکافی گلکسی نوت ۹: باتری بزرگ و سیستم خنک‌ساز قدرتمند!

هرچند از معرفی رسمی گلکسی نوت ۹ سامسونگ ساعاتی نمی‌گذرد، اما گروهی در روسیه فرصت را از دست نداده و به منظور مقایسه امکانات داخلی آن با مدل قبلی یعنی نوت ۸، دست به کالبدشکافی این دستگاه جدید زده‌اند.

همانطور که می‌دانید گلکسی نوت ۹ از یک باتری بزرگ‌تر بهره می‌برد، اما سامسونگ برای جلوگیری از تکرار شدن فاجعه باتری‌های نوت ۷، همچنان از دانسیته سلولی مشابهی برای آن استفاده کرده است. هرچند این موضوع به معنای اشغال فضای بیشتر توسط باتری به حساب می‌آید، اما نوت ۸ و نوت ۹ دارای ابعاد تقریبا یکسانی هستند. به نظر می‌رسد که این امر با کوچک کردن سایر مداراتِ داخل نوت ۹ محقق گردیده است.

محل قرارگیری قلم S Pen، این‌بار بسیار محکم ساخته شده و احتمال شکستن آن وجود ندارد. جایگزینی پورت USB-C آسان‌تر و ارزان‌تر شده، برای اینکه این کار دیگر نیازی به تعویض کامل مادربورد گوشی ندارد. در حالیکه بورد نوت ۹ نسبت به بورد نوت ۸ کوچک‌تر است، اما ابعاد اسپیکر بزرگ‌تر شده که این به معنای کیفیت بهتر صدا خواهد بود.

اما نکته بسیار جالب توجه در ساخت داخلی گلکسی نوت ۹، وجود یک صفحه مسی بزرگ برای اتلاف حرارت گوشی است. هرچند امروزه استفاده از لوله‌های مسی در اسمارت‌فون‌های رده‌بالا مرسوم شده، اما سایز بسیار بزرگ آن‌ها در داخل نوت ۹ به این معنی است که دستگاه جدید حرارت زیادی را از جانب پردازنده متحمل خواهد شد.

(Note8’s copper tube (left) vs. Note9’s big copper plate (right

در مجموع، گلکسی نوت ۹ برخلاف ظاهر مشابهی که با نوت ۸ دارد، از نظر داخلی کاملا متفاوت ساخته شده است. تعمیرپذیری آن بهتر شده و هزینه تعویض برخی قطعات کم‌تر خواهد بود. اما در این مورد، صفحه‌نمایش انحنادار آن نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود، چرا که جایگزینی آن بسیار هزینه‌بر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH