9 ویژگی که وجود آن‌ها می‌توانست موجب محبوبیت بیشتر سامسونگ گلکسی‌ نوت 9 شود

سامسونگ می‌گوید که فبلت گلکسی‌نوت 9 بر جلب رضایت طرفداران پروپاقرص خود تمرکز نموده است. اما آیا با پرداخت مبلغ 999 دلار چندین ماه پیش از عرضه محصول بزرگ آینده سامسونگ واقعا می‌توان به امکاناتی همه‌جانبه دست یافت؟ در تلاش برای تحول رکود فروش عمدتا انتظار می‌رود که این هندست با مجموعه‌ای از فناوری‌های نوآورانه جدید به بازار عرضه شود.

در نگاه اول متوجه تحولات فراوانی خواهید شد. در این اسمارت‌فون شاهد بهره‌گیری از بزرگ‌ترین باتری تا به امروز، قلم S Pen جدید و بسیار هوشمندانه که به لحاظ فنی فاقد باتری داخلی است، برخی ویژگی‌های فوق‌العاده دوربین، حافظه‌ با ظرفیت 1 ترابایتی، سامانه خنک‌کننده آبی واقعی جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد دمای دستگاه، مجموعه‌ای از چندین مشخصه جذاب و اساسا ارتقا کلیه قابلیت‌ها هستیم.

اما با بررسی دقیق‌تر گوشی متوجه خواهید شد که این هندست قدرتمند کاملا بی‌عیب و نقص نیست. اما حتی پیش از ارزیابی دقیق گلکسی‌ نوت 9 از سوی وبسایت‌های مختلف نیز می‌توان فهرستی از 9 عامل افزایش محبوبیت این اسمارت‌فون فوق‌العاده ارایه داد؛ اگرچه در این زمینه اختلاف‌نظرهایی نیز وجود دارد.

قیمت ارزان‌تر

با پیش‌سفارش این محصول می‌توان آن‌را بدون پرداخت هزینه اضافی خریداری کرد و این امری فوق‌العاده است؛ اما حتی اگر سامسونگ چنین رویه‌ای را دنبال نکند، باز هم کمپانی با عرضه یک جفت هدفون AKG که قیمت‌گذاری 1000 دلاری برای خرده‌فروشی گلکسی‌نوت 9 را توجیه می‌نماید، قادر به کسب درآمد 299 دلاری خواهد بود یا با توجه به حداقل ارزش واقعی 200 دلاری این هدفون‌ها، همچنان اختلاف قیمتی 150 یا حتی 100 دلار ارزان‌تر ایجاد خواهد شد. زیرا اگر واقع‌بینانه قضاوت کنیم، زمانی یک دستگاه قدرتمند مانند وان‌پلاس 6 می‌تواند با قیمت 529 دلار (احتمالا با سودآوری اندک) به فروش برسد؛ جز تلاش جدی سامسونگ برای دستیابی به حاشیه سود عمده، هیچ توضیح منطقی دیگری برای قیمت‌گذاری نجومی گلکسی‌نوت 9 وجود ندارد.

البته این موضوع یک راهبرد کسب وکار کاملا معقول به‌نظر می‌رسد؛ اما از طرفی یک اقدام هوشمندانه نیز به‌شمار می‌آید که برخی اقدامات تبلیغاتی مخرب علیه اپل را ریاکارانه جلوه خواهد داد.

فناوری اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر

آیا واقعا به دنبال یک روش تجملی جدید برای اسکن اثرانگشت و مشخصات بیومتریک جهت بازگشایی قفل گوشی خود در کسری از ثانیه هستید؟ احتمالا این‌طور نیست؛ خصوصا این‌که حسگرهای درون نمایشگری امروزی کندتر بوده و نسبت به برترین راهکارهای مرسوم که احتمالا نمونه‌ای از آن‌ها در قسمت پشتی گلکسی‌نوت 9 نیز به‌کار گرفته خواهد شد، کم‌تر قابل‌اعتماد هستند.

هنوز این مساله، نمونه‌ای کلاسیک از غلبه احساسات بر منطق محسوب شده و از طرفی مایه مباهات خواهد بود. از جمله دلایل دیگر برای این اقدام به خریداران گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ مربوط می‌شود؛ چرا که این افراد نسبت به ریسک استفاده از فناوری‌های خیالی جدید پیش از دنباله‌روی سایرین، هیچ واهمه‌ای ندارند. در مقطع کنونی احتمالا کمپانی تنها مایل است تا با این جریان همراه شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها با تبدیل شدن فناوری مذکور به یک استاندارد و عرضه دستگاه‌های پرچم‌دار یا حتی غیر پرچم‌دار از سوی شرکت‌های رقیب، سامسونگ برای ارایه این قابلیت تحت فشار قرار خواهد گرفت.

عملکرد مناسب‌تر فناوری تشخیص چهره

اکنون ضرورتا از یک سیستم فیس آی‌دی با روش احراز هویت 3 بعدی صحبت نمی‌کنیم؛ اما روی کلام با روشی است که عملکرد مناسب‌تری نسبت به نمونه موجود در گلکسی S9 دارد. این متد کارکردی سریع‌تر و دقیق‌تر داشته و مهم‌تر از همه، فریب دادن آن نیز دشوارتر خواهد بود. هنوز گلکسی‌نوت 9 به صورت دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین احتمالا سامسونگ بهبودهایی را در این زمینه اعمال کرده است؛ بی‌آن‌که در رویداد معرفی فبلت جدید خود به آن‌ها اشاره نماید. اما اکنون واقعا شواهدی مبنی بر اقدام سامسونگ در این راستا وجود ندارد. شما چه‌طور فکر می‌کنید؟

سومین دوربین در بخش پشتی گوشی

در این میان لزوما از اندازه حسگرها صحبت نمی‌شود؛ اما گاهی می‌توان حدسیاتی را مطرح کرد. با احتمال فراوان، گلکسی‌نوت 9 مجهز به بهترین پیکره‌بندی دوربین دوگانه در جهان خواهد بود؛ اما وجود دوربین سوم احتمالا امکان تنظیم استانداردی جدید در زمینه قابلیت‌های بزرگ‌نمایی پیشرفته را همراه با دریچه دیافراگم انعطاف‌پذیر فراهم می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابری و فناوری زوم دیجیتال 10 برابری به شما اجازه خواهد داد تا از راه دور، تصاویر خود را با جزئیات فوق‌العاده ثبت نمایید؛ اما احتمالا این تصاویر در حد انتظار شما واضح و شارپ نخواهند بود.

بر اساس شایعات فراگیر، اسمارت‌فون گلکسی S10 و آی‌فون‌های 2019 اپل از رویکرد پرچم‌دار فعلی هواوی تبعیت خواهند کرد و احتمالا تعدادی از این هندست‌ها از چیدمان سه‌گانه حسگر تصویربرداری بهره‌مند می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که ایده دوربین سه‌گانه در دستگاه‌های دیگری نیز به‌کار گرفته خواهد شد.

با وجود دوربین پشتی سوم، دنیای واقعیت‌افزوده نیز می‌تواند به پیشرفت‌هایی بسیار ضروری دست پیدا کند و اگرچه این فناوری هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد (حداقل این‌طور گفته می‌شود)؛ اما بایستی از یک‌جا شروع کرد. به‌خاطر داشته باشید که از دوران گذشته، خانواده گلکسی‌نوت میزبان تجارب بلندپروازانه مختلفی بوده است؛ بنابراین چرا این‌بار چنین سنتی احیا نشود؟

عملکرد یکپارچه با دستیار صوتی گوگل اسیستنت

در این هندست اثری از بیکسبی نخواهد بود یا حتی در صورت وجود دستیار صوتی مجازی سامسونگ نیز به‌نظر می‌رسد که این برنامه برای تکامل دانش و تطبیق توان رقابتی خود به زمانی چندین ساله نیاز دارد. البته احتمالا طی این سال‌ها، مهارت‌های دستیار صوتی گوگل باز هم توسعه خواهد یافت و این موضوع تلاش‌های سامسونگ را با چالشی مضاعف مواجه خواهد کرد.

آیا کسی گوشی‌های تایزنی DOA را به خاطر می‌آورد؟ ظاهرا سامسونگ در این زمینه نیز مسیر مشابهی را طی کرده و در عوض تقویت اتحاد با شریک حیاتی و به رسمیت شناختن حوزه‌ای که گوگل طی یک دوره زمانی کوتاه به موفقیت‌های بزرگی در آن رسیده است، برای کاهش وابستگی خود تلاش می‌کند.

گوریلا گلس 6

آیا به‌خاطر می‌آورید که چه زمانی سامسونگ کلیه فناوری‌های جدید و نسل نوین ویژگی‌های ضروری نظیر محافظ‌های صفحه غول‌پیکر کورنینگ گوریلا گلس را مورد استفاده قرار داد؟ آن ایام سپری شدند و دقیقا همانند اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر، سامسونگ پس از بسیاری از رقبای خود می‌تواند از محافظ صفحه گوریلا گلس 6 بهره‌برداری نماید. این موضوع به معنای مقاومت بالای نوت 9 است؛ اما احتمالا این فبلت به اندازه هندست آینده اوپو با قیمت احتمالی بسیار کم‌تر از 999 دلار دوام نخواهد داشت.

سازگاری بهتر با اسمارت‌واچ

این روزها اسمارت‌واچ‌ها در حال بدل شدن به ابزارهایی مستقل و فراگیر هستند و و گلکسی‌واچ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با قابلیت اتصال مستقل LTE از امکان برقراری و دریافت تماس‌های صوتی بر روی مچ شما پشتیبانی می‌کند. اما مدلی از این گجت تنها از اتصال بلوتوث برخوردار است و تقریبا برای انجام هرکاری نیازمند همگام‌سازی با اسمارت‌فون خواهد بود. این موضوع به‌طور غیرمستقیم فرصتی عالی برای افزایش تقاضای عرضه گلکسی‌نوت 9 را در اختیار سامسونگ قرار خواهد داد.

این موضوع واقعا یک نمونه تصادفی نیست؛ چراکه گلکسی‌واچ با شباهت بیش‌ازاندازه به گیر S3 که 2 سال پیش عرضه شد، قادر به زنده نگاه داشتن نام جدید خود نخواهد بود. ظاهرا هیچ چیز به‌خصوصی پیرامون گلکسی‌واچ وجود ندارد و این موضوع سیر انزوای این دسته از محصولات را به اثبات می‌رساند.

سیستم‌عامل اندروید P

عرضه گلکسی‌نوت 9 با سیستم‌عامل اندروید P امری دشوار اما امکان‌پذیر بود. با این همه شرکت گوگل به تعدادی از شرکای خود اجازه داد تا پیش از عرضه نسخه عمومی اندروید P، به‌روزرسانی این سیستم‌عامل را تست نمایند و در حال حاضر گوشی اسنشیال، نسخه پایدار اندروید P را اجرا می‌کند.

متاسفانه سامسونگ اصرار دارد تا تجربه اندروید خام را با بهینه‌سازی‌های فراوان و افزونه‌های اختصاصی همراه نماید و این موضوع در بهترین حالت، سطح پشتیبانی نرم‌افزاری کمپانی را در حد متوسط قرار خواهد داد. گلکسی‌نوت 9 حداقل با اندروید 8.1 اوریو روانه بازار می‌شود؛ نسخه‌ای از سیستم‌عامل که برای اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 یا نوت 8 عرضه نشده است.

نمایشگر برش‌خورده

مسلما وجود نمایشگر بی‌کران 6.4 اینچی کاملا ایده‌آل به‌نظر می‌رسد. ابعاد این نمایشگر با توجه به برخی استانداردها کمی بزرگ محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن کلیه جوانب، این صفحه‌نمایش در قالب یک بدنه پرمحتوا و جمع وجور گنجانده شده است و از حواشی باریک متقارن و لبه‌های خمیده بهره می‌گیرد. به هرحال نمایشگر سوپرامولد جدید در مقایسه با نمونه موجود بر روی گلکسی‌نوت 8 اندکی بزرگ‌تر است و سامسونگ به نوعی موفق شده ارتفاع کلی دستگاه را کاهش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH