اکسپریا Ear Duo

نگاهی نزدیک به ایرفون اکسپریا Ear Duo سونی: مراقب اطرافت باش!

سونی یک کمپانی معتبر و ژاپنی‌تبار است که سال‌هاست در زمینه‌های مختلف فعالیت دارد. از حوزه اسمارت فون‌ها گرفته تا ایرفون‌های خوش‌صدا و باکیفیت. در این نوبت می‌خواهیم مدل اکسپریا Ear Duo را زیر ذره‌بین قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.


دیزاین

اکسپریا Ear Duo

این ایرفون تقریبا ۲۸۰ دلاری از طراحی جذابی برخوردار است که در نگاه اول نظر هر کسی را جلب می‌کند. جدای از این، برای طیف وسیعی از کاربران با استایل‌های مختلف مناسب است. در واقع دیزاین دیوایس ژاپنی با دیگر مدل‌های بازار تفاوت زیادی دارد. از طرفی، می‌توان گفت که این طراحی به‌صورت هدف‌مند در نظر گرفته شده. کافی است آن را به گوش‌تان متصل کنید تا متوجه کاربردی بودن آن شوید. قسمت بزرگی از ایرفون در پشت گوش‌ها قرار گرفته که به جذابیت اکسپریا Ear Duo می‌افزاید. به‌طور مثال می‌توانید آن را به‌عنوان سمعک استفاده کنید و کم‌تر کسی متوجه‌ گجت خواهد شد. ولی در کنار تمام این خوبی‌ها و نقاط قوت، ضعف‌های بزرگی در طراحی این محصول به چشم می‌خورد. در حقیقت گوشی‌ها در اکثر اوقات راحت نیستند و برای استفاده طولانی‌مدت گزینه‌ مطلوبی تلقی نمی‌شوند. اما نباید از حق بگذریم. وقتی ایرفون در جای مناسبش (با کلی دردسر و زحمت) قرار می‌گیرد، بهره‌گیری از آن راحت خواهد بود و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. با این همه، نباید افتخارات Ear Duo را فراموش کرد. دیوایس سونی موفق به دریافت جایزه دیزاین reddot شده که به گجت‌های خلاق و با طراحی برتر اعطا می‌گردد. گفتنی‌ست در صورت خرید این گجت یک جفت گوشی دریافت می‌کنید که از طریق فن‌آوری بلوتوث نگارش ۴.۲ به گوشی شما وصل می‌شوند.

عملکرد

اکسپریا Ear Duo

در اکسپریا Ear Duo بیش از هر چیزی اتصال به دنیای خارج اهمیت دارد. برای مثال در صورت گرفتن یکی از محصولات بازار، قادر به شنیدن صداهای محیط نیستید. این موضوع شاید در ابتدا خوشایند باشد، اما به مرور زمان متوجه ضعف آن‌ها خواهید شد. از آن‌جا که وقتی با محیط بیرون در ارتباط نباشید، مخصوصا در زمان دویدن یا دوچرخه‌سواری، متوجه صداها و هشدارها نخواهید شد و به راحتی تصادف می‌کنید و آسیب می‌بینید. اما ایرفون سونی به شما این اطمینان را می‌دهد که با دنیای خارج نیز متصل خواهید بود. اما این مهم چگونه ممکن شده است؟

در اصل همه‌چیز به طراحی بازمی‌گردد. دیزاین خاص گوشی‌ها باعث شده هم صدای محیط بیرون به گوش‌تان برسد و هم روند شنیدن موسیقی مختل نشود. به این ترتیب از خطرها آگاه خواهید شد و لزومی ندارد مدام موزیک را قطع کنید تا صدای فردی را بشنوید. توصیف این تجربه کمی سخت است. هنگام استفاده از این ایرفون‌ها، به نظر می‌رسد صدا را از بلندگویی نزدیک می‌شنوید که در حقیقت روی گوش‌تان قرار دارد. عملکرد اکسپریا Ear Duo در این زمینه رضایت‌بخش و دقیقا همان چیزی‌ست که سازنده قول آن را به شما می‌دهد. قابلیت‌های جانبی زیادی نیز در این محصول به کار رفته‌اند تا تجربه‌ بی‌نظیری داشته باشید. برای بهبود پرفرومنس دستگاه، تولیدکننده ژاپنی از تکنولوژی ولوم اتوماتیک بهره برده که به لطف آن دیگر نیازی نیست صدا را مدام کم و زیاد کنید. خود ایرفون این کار را برای‌تان انجام داده و براساس صدای محیط، ولوم را تنظیم می‌نماید.

دستیاران صوتی

اکسپریا Ear Duo

هوش مصنوعی در دیوایس‌های مختلف دیده می‌شود و اکثر گجت‌های بالارده و حتی میان‌رده به دستیار صوتی مجهز هستند. اکسپریا Ear Duo نیز از این قاعده مستثنی نیست. سونی از دستیار صوتی مخصوصی برای افزایش راحتی شما استفاده کرده. اما این دستیار مکملی برای سیری یا گوگل اسیستنت است و نمی‌تواند نقش اصلی را ایفا کند. کاربر با نصب اپلیکیشن اندروید یا آی‌او‌اس محصول قادر به دسترسی به این دستیار خواهد بود و باید اطلاعاتی را به آن بدهد. به‌عنوان مثال به دستیار می‌گویید که ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه جلسه دارید. برنامه هم در همان روز به شما هشدار می‌دهد. این دستیار برای کارهای دیگر هم فعال خواهد شد. وقتی نوتیفیکیشنی ظاهر شود و شما گوشی را در دست نداشته باشید، این دستیار وارد عمل شده و این نوتیفیکیشن را اطلاع می‌دهد. گذشته از این، نقش راهنمای صوتی هم بر دوش این اپلیکیشن است. به این ترتیب متوجه موقعیت‌های مختلف ایرفون خواهید شد و همین‌طور از میزان شارژ دستگاه آگاه می‌شوید. اگر هم می‌خواهید اعمال حرفه‌ای‌تری را انجام دهید، می‌توانید با زدن یک ضربه به بدنه گوشی‌های Ear Duo گوگل اسیستنت، سیری یا بیکسبی را فراخوانی نمایید.

کلام آخر

اکسپریا Ear Duo یک محصول تقریبا ۲۸۰ دلاری است که با توجه به قابلیت‌هایش، گزینه‌ مطلوبی در بین مدل‌های دیگر بازار شمرده می‌شود. قابلیت‌های فراوانی مثل کنترل به‌وسیله ژست‌های حرکتی یا ضربه زدن به بدنه دستگاه، عمر بالای باتری، مقاومت در برابر آب و… دستگاهی کامل می‌سازد که Ear Duo نام گرفته. در کنار دیزاینی جذاب و خاص، تکنولوژی اتصال با دنیای خارج در عین شنیدن موسیقی، برای یوزرها تجربه‌ تازه‌ای است که در محصولات کمپانی‌های کره‌ای و آمریکایی نمی‌توان آن را یافت. با این حال، باید توجه کرد که این ایرفون با هدف مشخصی به بازار عرضه شده و شاید فقط دسته‌ای از کاربران به سراغ آن بروند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH