میت 20 هواوی در فصل پاییز رونمایی خواهد شد

به نظر می‌رسد باید برای روبه‌رو شدن با گوشی هوشمند میت 20 شرکت هواوی صبورانه تا فصل پاییز انتظار بکشیم. هواوی طی سخنرانی خود در مراسم IFA، به جای معرفی پرچم‌دار جدید تنها به صحبت و نمایش پردازنده قدرتمند و جدید کایرین 980 بسنده خواهد کرد.

میت 20

مدت زیادی بود که به حضور میت 20 در IFA با شک و تردید نگریسته می‌شد و اکنون به طور رسمی مشخص شده است که افتخار ملاقات با پرچم‌دار جذاب هواوی را در این نمایشگاه از دست داده‌ایم و باید تا رویدادی دیگر در ماه اکتبر صبر کنیم. این خبر از رسانه‌های آفریقای جنوبی مخابره شده و همچنین تایید کرده است که پردازنده از نوع سیستم روی چیپ یا SoC وظیفه به نمایش گذاشتن قدرت و عملکرد خارق‌العاده در این هندست پرچم‌دار را بر عهده خواهد داشت. که همانطور که انتظار می‌رود همان پردازنده کایرین 980 جدید خواهد بود.

چیپست جدید هواوی اولین محصول تولیدی با پردازش هفت نانومتری FinFET است که بعد از تایید رسمی به کارگیری آن در پردازنده A12 نسل جدید گوشی‌های آیفون 10 اپل، اکنون در این گوشی هوشمند اندرویدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مزایای استفاده از تراشه‌های 10 نانومتری کاهش 20 درصدی مصرف انرژی و افزایش 40 درصدی عملکرد دستگاه است. طبق شایعات گفته می‌شود که کایرین 980 دارای چهار هسته کورتکس A55 و چهار هسته A76 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز است.

در صورت معرفی این مدل جدید از خانواده میت، در ماه اکتبر، به نظر می‌رسد کم‌کم می‌توان اعلام نمود که سرانجام شرکت هواوی به یک الگوی منظم برای معرفی هندست‌های سری میت رسیده است و اگر باز شاهد بی‌نظمی در این زمینه نباشیم، می‌توان انتظار داشت هر ساله در همین ماه شاهد معرفی مدل‌های جدید باشیم. در سال گذشته نیز در همین زمان بود که دعوت‌نامه‌های رونمایی از میت 10 ارسال شد و در ماه اکتبر شاهد معرفی آن بودیم. به علاوه در IFA سال 2017 نیز هواوی اقدام به نمایش پردازنده کایرین 970 و ارایه توضیحات و مشخصات چیپست و بحث در مورد توانایی‌های آن نموده بود.

البته به نظر نمی‌رسد نبرد پردازنده‌ها تا بهار سال 2019 که قرار است اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون 855 عرضه شوند، آغاز گردد. این تراشه جدید شرکت کوالکام نیز قرار است با استفاده از پردازش هفت نانومتری FinFET تولید شود و انتظار می‌رود یک پردازنده قدرتمند مبتنی بر ARM کورتکس A76 و نسل جدید پردازنده‌‌های گرافیکی آدرنو معرفی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH