پیدا کردن گوشی

آموزش کامل نحوه پیدا کردن گوشی گم یا دزدیده شده

در این مطلب نحوه پیدا کردن گوشی با استفاده از قابلیت‌های find my phone و find my device و همچنین کد دستوری ردیابی گوشی را آموزش می‌دهیم.

گم کردن یا دزدیده‌شدن گوشی، یکی از بدترین اتفاقاتی است که بسیاری از مردم هر روز آن را تجربه می‌کنند. اگر بخواهیم واقع‌گرایانه به موضوع نگاه کنیم، شانس آن که بتوانید گوشی خود را بعد از گم کردن یا دزدیده شدن بار دیگر ببینید، بسیار کم است. اما راهکارهایی وجود دارد که احتمال شما برای پیدا کردن گوشی‌تان را افزایش می‌دهد.

اگر گوشی خود را پیدا نمی‌کنید و حدس می‌زنید که گم شده یا کسی او را از شما دزدیده است، در ادامه قدم به قدم کارهایی که برای پیدا شدن گوشی و جلوگیری از سوءاستفاده دزد باید انجام دهید را اعلام خواهیم کرد.

اگر هم گوشی‌تان در دست‌تان است و آن را نه گم کرده‌اید و نه کسی آن را از شما زده است، اولا خدا را شکر کنید و سپس ادامه مطلب را بخوانید تا اقدامات پیشگیرانه‌ای که در زمان گم کردن گوشی به پیدا شدن آن کمک می‌کند را مطالعه و انجام دهید تا در صورت بروز این حادثه تلخ، آماده آن باشید.

پیش از هر چیز از شما دعوت می‌کنیم تا ویدئو آموزشی زیر را که به صورت اختصاصی در همین رابطه تهیه و تولید شده است، ببینید:

در ابتدا دو موضوع مطرح می‌شود، یک اینکه گوشی را دزدیده‌اند یا آنکه گوشی را گم کرده‌اید. اگر گوشی‌ را دزدیده‌اند، ابتدا باید سیمکارت‌‌تان را مسدود کنید تا جلوی سوءاستفاده سارق را بگیرید. اقدامات بعدی نیز منوط به مسدود کردن سیمکارت است. اما اگر گوشی را گم کردید، بهتر است با گوشی تماس بگیرید و حداقل یک تا دو روز از مسدود کردن سیمکارت خودداری کنید.

مسدود سازی سیمکارت

برای مسدود کردن سیمکارت راه‌های مختلفی پیش روی شماست، می‌توانید به دفاتر خدمات ارتباطی یا نمایندگی اپراتور مورد نظرتان مراجعه کنید، همچنین می‌توانید با پشتیبانی اپراتور تماس بگیرید و درخواست مسدودی را ثبت کنید. شماره، پشتیبانی اپراتور همراه اول 9990، ایرانسل 700 و رایتل شماره 200 است.

کد دستوری ردیابی گوشی

بعد از مسدود سازی می‌توانید از طریق کد IMEI گوشی و اپراتور سیمکارت‌تان، گوشی را ردیابی کنید. برای اینکار باید سیمکارت‌تان از قبل مسدود شده باشد. برای پیدا کردن گوشی نیز هر اپراتور کد دستوری مخصوص به خود را دارد. البته بهترین راه آن است که با پشتیبانی اپراتور موضوع ردیابی گوشی را مطرح سازید، اما اگر نخواستید، با گرفتن کد‌های دستوری زیر می‌توانید جهت ردیابی گوشی توسط اپراتور اقدام کنید.

  • کد دستوری همراه اول برای ردیابی گوشی #سریال گوشی*111*2141* یا #سریال گوشی*10*2141*
  • کد دستوری ایرانسل برای ردیابی گوشی #6101*
  • دارندگان رایتل باید کد IMEI گوشی را به شماره 6101 ارسال کنند

کد دستوری ردیابی گوشی

ردیابی گوشی از طریق اپراتور به چند روز زمان نیاز دارد و سپس اطلاعات مورد نیاز از طریق sms برای‌تان ارسال می‌شود که با آن می‌توانید از طریق مراجع قضایی، نسبت به تنظیم شکایت برای پیدا کردن گوشی خود اقدام کنید.

اما راه حل دیگری نیز وجود دارد، سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابلیت ردیابی گوشی را در اختیار کاربران قرار داده‌اند، این قابلیت در آیفون Find my Phone و در گوشی‌های اندرویدی Find My Device نام دارد که باید از قبل روی گوشی‌تان فعال شده باشد.

قابلیت Find My Device در اندروید

به این منظور، اندرویدی‌ها باید از منوی تنظیمات، گزینه Google، بخش Security، گزینه Find My Device را فعال کنند. همچنین باید اینترنت و موقعیت مکانی گوشی نیز فعال باشد. اگر این اقدامات و گزینه‌ها را از قبل بر روی گوشی‌تان فعال کرده‌اید، حالا برای پیدا کردن گوشی باید وارد سایت android.com بشوید و به قسمت Find مراجعه کنید.

پیدا کردن گوشی

در این قسمت باید با اکانت گوگل خود سینک شوید، سپس محل دقیق گوشی به شما نشان داده می‌شود. در همین صفحه می‌توانید گوشی را قفل کنید، صدای آلارم آن را روشن کنید و یا یک پیام برای فردی که آن را دزدیده یا ممکن است آن را پیدا کند، ارسال نمایید.

قابلیت Find My Phone در iOS

دارندگان گوشی‌های آیفون نیز باید از قسمت تنظیمات، آی‌دی را انتخاب کنند و از منو ظاهر شده گزینه Find My را بزنند. سپس Share Location را فعال و مجددا Find My Phone را انتخاب کنند. در این بخش نیز گزینه‌های Find My Phone و Send Las Location باید فعال شوند.

پیدا کردن گوشی

این گزینه‌هایی است که باید قبل از گم کردن گوشی فعال کرده باشید، برای استفاده از قابلیت Find My Phone در iOS نیز باید اینترنت و GPS گوشی فعال باشد، در غیر این صورت حتی در صورت فعال بودن هر دو گزینه، گوشی پیدا نمی‌شود.

دارندگان آیفون باید وارد سایت icloud.com شوند، از قسمت Find به اپل آی‌دی خود وارد شوند تا بتوانند موقعیت مکانی گوشی را مشاهده کنند. در همین صفحه قابلیت به صدا در آوردن صدای آلارم، پاک کردن اطلاعات گوشی و قفل کردن گوشی نیز وجود دارد. در این سایت حتی اگر گوشی خاموش باشد، زمانی که روشن شده و به اینترنت متصل شود، گزینه‌های فعال شده بر روی آن اعمال خواهد شد.

اما مورد آخر که در صورت دزدیده شدن گوشی‌تان باید حتما و سریعا انجام دهید، مراجعه به آگاهی و تشکیل پرونده است، با این کار نیز شانس زیادی برای دستگیری دزد و بازگشت گوشی شما وجود دارد.

find my device

6 در مورد “آموزش کامل نحوه پیدا کردن گوشی گم یا دزدیده شده”

  1. ما دو شب پیش خاسگاری داشتیم تو خونمون ،من گوشیمو تو اتاقم گم کردم الان دو روزه نیستش گوشی خاموش شده روی بی صدا هستش و اینترنتش هم خاموشه ولی کاملا مطمعنم تو اتاقم بوده که گم شده الانم تو اتاقمه ولی نیستش دو روزه خاموش هم هستش الان من بلاتکلیف موندم 🙂

    2
    4
  2. همه اینا هیچ و پوچه
    گوشی که دزدیدن دیگه رفته . باید یه گوشی دیگه بخری

    گم که بشه شاید ، شاید اونی که پیدا کرده برگردونه

  3. بابا طرف اسگل نیست که، همون اول کار گوشی رو خاموش میکنه سیمکارت درمیاره شماره سریال هم می سوزونه عوض میکنه
    و خدا رحمتش کنه

    2
    6
  4. این کارها تو ایران دیگه جواب نمیده و گوشی رو سارقین فورا بعد سرقت خاموش میکنن و اکثرا میدن قاچاقچی میبره کشورهایی نظیر افغانستان و پاکستان برای فروش و بعضیهاش هم اوراق میشه از قطعاتش استفاده میشه و اون دزدهای خیلی احمق و تازه کار گوشی رو دوباره سیم کارت میندازن و استفاده میکنن یا نهایت بندازن به کسی و گوشی رفیقم زده بودن تو سرش دو نفر و ازش گرفته بودن و زیر دوربین هم این اتفاق افتاده بود و زمان دلار 10 تومن هم بود و خلاصه رفته بود کلانتری بهش گفته بودن گوشی دو میلیونی ارزش نداره دنبالش بگردی و پشیمونش کرده بودن از شکایت و چندتا نحیب هم بهش داده بودن اینم بیخیال شده بود و اینم از قانون ما که بجای حمایت بدتر با توپ و تشر از سر خودشون باز میکنن و در کل مالتون بپایید و حدال امکان با یه گوشی ارزون هوشمند یا غیر هوشمند برین بیرون و هیچکس تو این مملکت قرار نیست به داد شما برسه و دولت هم جیب ما رو مثل بورس نزنه هیچ کمکی قرار نیست بکنه و حتی خدا هم به دادتون تو این مملکت نمیرسه.

    1
    31

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH