۵ دلیل برای این‌که گلکسی نوت ۹ را بخریم

اسمارت فون‌ها عضو جداناشدنی زندگی مدرن به حساب می‌آیند و کاربر را در انجام کارهای مختلف یاری می‌دهند. برای همین کمپانی‌های زیادی به این عرصه وارد شده‌اند تا محصولات جذاب خود را معرفی کنند. یکی از این‌ها سامسونگ است که به تازگی از پرچم‌دار سری نوت خود به‌نام گلکسی نوت ۹ پرده برداشته. در ادامه با ما همراه باشید تا به دلایلی برای خرید این موبایل بپردازیم.


طراحی

همه‌چیز از زمانی شروع می‌شود که به گوشی جدید سامسونگ نگاه کنید. به لطف استفاده از المان‌های طراحی مدرن، گلکسی نوت ۹ چشم‌گیر و خیره‌کننده شده‌ است و نظر هر کسی را جلب می‌کند. سطح جلویی و پشتی را قابی شیشه‌ای پوشانده و فریم‌های آلومینیومی در کنار دستگاه به چشم می‌خورند. این ترکیب باعث شده هنگام لمس دستگاه حس خوشایندی به شما منتقل شود. حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل میزان خود رسیده و متاسفانه یا خوش‌بختانه شاهد یک بریدگی در قسمت بالای صفحه‌نمایش نیستیم. حاشیه‌های کم فواید بسیاری دارد که تنها یکی از آن‌ها جذاب‌تر شدن محتوای در حال پخش است. با کمک گلکسی نوت ۹ می‌توانید بدون حضور نوارهای مزاحم به تماشای فیلم مورد علاقه خود مشغول شوید و لذت ببرید. بازی‌ها نیز هیجان‌انگیزتر خواهند بود و حس حضور داشتن در فضای گیم به شما دست می‌دهد.

در قاب پشت شاهد طراحی ساده‌ای هستیم. ماژول دوربین دوگانه در کنار حس‌گرها در قابی قرار گرفته و ظاهری متفاوت به گلکسی نوت ۹ بخشیده‌اند. در پایین این قسمت نیز سنسور اثر انگشت و لوگوی سامسونگ جاخوش کرده‌اند. به‌صورت کلی این دیزاین در عین ساده بودن، بسیار مدرن است و محبوبیت زیادی را برای گلکسی نوت ۹ به ارمغان می‌آورد. مثل دیگر پرچم‌داران و حتی میان‌رده‌های سامسونگ این مدل نیز گواهینامه IP68 را کسب کرده است. پس می‌توان زیر باران با گوشی کار کرد، در کنار مناطق مرطوب از آن استفاده نمود و…

نمایشگر

نمایشگر یکی از مهم‌ترین قطعات برای یک موبایل است. در واقع کاربر بیش‌ترین تعامل را با صفحه اسمارت‌فون دارد و دیسپلی تمام مدت چشم‌های‌تان را میزبانی می‌کند. برهمین اساس (مخصوصا در یک مدل ۱۰۰۰ دلاری) باید کیفیت سطح بالایی داشته باشد و نیازهای یوزر را برطرف کند. سامسونگ که خود یکی از غول‌های صنعت نمایشگر به شمار می‌رود، صفحه‌نمایشی سوپرامولد با رزولوشن کوآد اچ‌دی برای گلکسی نوت ۹ تدارک دیده که از روشنایی بسیار زیادی برخوردار است. دیگر مشکلی در خواندن محتوا در زیر نور خورشید نخواهید داشت و هم‌چنین به لطف رنگ‌های جذاب تماشای فیلم‌ها لذت‌بخش می‌شود. گذشته از این، رزولوشن کوآد‌ اچ‌دی تمام پیکسل‌ها را از دید کاربر پنهان می‌سازد و محتواها با جزئیات فراوان به نمایش در می‌آیند. از طرفی استانداردهای مختلف مثل HDR10 به کار گرفته شده تا شما بهترین تجربه را از نوت ۹ داشته باشید. اندازه نمایشگر را نیز نباید از یاد برد. نمایشگری ۶.۴ اینچی در قاب جلو قرار گرفته که بازی‌ها را به‌صورت گسترده اجرا می‌کند و قادر به انجام کارهای حرفه‌ای خود هستید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

یکی از مهم‌ترین قطعات که یک اسمارت‌فون بالارده تبدیل به یک پرچم‌دار می‌کند، چیپست است. گلکسی نوت ۹ از آخرین پردازنده شرکت کوآلکام سود می‌برد که قدرتی کم‌نظیر به آن می‌بخشد. این تراشه از پس تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل برمی‌آید و در حین انجام کارهای سنگین به مشکلی برنمی‌خورید. جدای از قابلیت‌های معمول، بخشی به‌نام هوش مصنوعی برای آن در نظر گرفته شده که اعمال مربوط به این علم را انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال سرعت عکاسی بهبود یافته و گوشی سریع‌تر علاقه‌مندی‌های شما را تشخیص داده و سپس گزینه‌های گوناگون دستگاه را برهمان اساس تنظیم می‌کند. اما در نسخه جهانی، پردازنده خود سامسونگ قلب تپنده گلکسی نوت ۹ را تشکیل می‌دهد که در بعضی اوقات عملکردی بهتر از چیپست کوآلکام دارد. در کنار وجود پردازنده‌ای قدرت‌مند، ظرفیت مموری هم حائز اهمیت است. برای رفع نیاز کاربران، سامسونگ پرچم‌دار خودش را در دو نسخه عرضه کرده. یکی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۶ گیگابایت رم و دیگری با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به همراه ۸ گیگابایت حافظه اجرایی. طبیعی‌ست برای تجربه بی‌نقص مالتی‌تسکینگ و محدود نبودن برای ذخیره محتواها، بهتر است به فکر خرید ورژن گران‌تر باشید. البته در تمامی مدل‌ها، به میکرو اس‌دی دسترسی دارید.

نرم‌افزار هم چه در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی و چه در پرچم‌داران از اهمیت بالایی برخوردار است. برای همین سامسونگ از نسخه ۸.۱ سیستم‌عامل گوگل بهره برده که عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل گذشته دارد. در این اندروید بهینه‌سازی‌هایی برای بهبود پرفورمنس صورت گرفته که سرعت دیوایس را افزایش می‌دهند. رابط کاربری اختصاصی سامسونگ نیز پراز امکانات مختلف است که هر کدام‌شان می‌توانند مفید باشند.

دوربین

دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قاب پشت به چشم می‌خورند که یکی از آن‌ها به قابلیتی کم‌نظیر و کاربردی مجهز است. دریچه دیافراگم متغیر قابلیتی بود که در سری گلکسی S9 دید‌ه‌ایم و سبب بهبود کیفیت تصاویر می‌شود. در موقعیت‌های روشن، دریچه دیافراگم بسته‌تر خواهد شد تا نور زیادی به لنز نرسد و عکس‌های‌تان خراب نشوند. در شرایط تاریک نیز دیافراگم بازتر می‌گردد تا لنز تمام نور محیط را دریافت کرده و تصاویری روشن و خارق‌العاده ثبت کند. تکنولوژی پیکسل‌های دوگانه نیز فراموش نشده و عمل فوکوس روی سوژه را تسریع می‌دهد. برای همین لحظات ناب را از دست نمی‌دهید. ویژگی سوپر اسلوموشن هم امکان فیلم‌برداری با نرخ ۱۰۰۰ فریم در ثانیه را به شما می‌دهد و می‌توانید کلیپ‌های جذابی را بگیرید. لرزش‌گیر اپتیکال نیز قابلیت دیگر دوربین نوت ۹ است. به لطف این تکنولوژی لرزش‌ دست‌ها خنثی شده و عکس‌های بدون نقصی در حین حرکت ثبت خواهید کرد.

دوربین قاب جلو برای خوره‌های سلفی از هر چیز دیگری مهم‌تر است. سامسونگ نیز کاملا این موضوع را درک کرده و از یک لنز ۸ مگاپیکسلی با ضریب اف 1.7 در سطح جلویی بهره برده. با کمک این دوربین قادر به ثبت تصاویر روشنی حتی در شرایط نوری ضعیف خواهید بود.

قلم

قلم همیشه همراه سری نوت بوده و هست. اما در گلکسی نوت ۹ شاهد تغییرات زیادی در این قطعه هستیم. این قلم استایلوس به بلوتوث مجهز شده که کارایی‌های بیش‌تری به آن می‌دهد. برای مثال می‌توانید از آن به‌عنوان یک ریموت کنترل برای موبایل خود استفاده کنید و طیف وسیعی از کارها را بدون تعامل با گوشی انجام دهید. ضمنا حساسیت و دقت این قلم بیش‌تر شده و به این ترتیب با سرعت بالاتری قادر به نوشتن یا نقاشی کشیدن هستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH