تجربه دو ماه کار با اکسپریا XZ2: آیا تلاش‌های سونی بالاخره به نتیجه رسیده است؟

یکی از سخت‌ترین و در عین حال شیرین‌ترین مشکلات برای نویسندگان حوزه گوشی‌های هوشمند انتخاب اسمارت‌فون بعدی برای کار و بررسی است. در بازار موجود گزینه‌های فراوانی برای این کار وجود دارد. در این بین شاید گوشی‌های سونی جذابیت‌های کمتری در مقایسه با رقبا برای کار کردن داشته باشند، اما اکسپریا XZ2 اثبات کرد این وضعیت همیشگی نخواهد بود.

نگارنده مطلب پیش از این تنها تجربه استفاده از گوشی فوق‌العاده K750i را در میان محصولات سونی دارد، اما با شروع دوره گوشی‌های هوشمند و ظهور خانواده اکسپریا در بین سبد محصولات شرکت ژاپنی تجربه‌ای در خصوص استفاده از اعضای این خانواده نداشت. همانطور که گفته شد عدم وجود ویژگی‌های جذاب و همچنین طراحی تقریبا همیشگی و تکراری در این محصولات از جمله دلایل اصلی این وضع بوده است. اما در سال جاری سونی با علم بر این موضوع تکانی به خود و در نتیجه محصولات شرکت داده است.

پس از دو ماه کار با اکسپریا XZ2 می‌توان گفت این هندست فوق‌العاده است. عملکرد آن همیشه عالی می‌ماند، صدای بسیار خوبی به هنگام پخش موسیقی دارد و صفحه نمایش آن در یک کلام خارق‌العاده است. می‌توان گفت ناچ هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که نبود آن در یک اسمارت‌فون را عیب بدانیم و در مورد اکسپریا XZ2 از نظر من حتی بی‌حاشیه نبودن آن نیز نقص محسوب نمی‌شود.

عملکرد باتری اکسپریا XZ2 رویایی است!

کسانی که تجربه کار با هواوی P20 پرو را داشته باشند به خوبی می‌دانند که باتری این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد. تجربه استفاده من از این گوشی چینی در چند ماه گذشته انتظارم را نسبت به توان باتری‌ها در گوشی‌های هوشمند بالا برد. اما در خصوص عملکرد باتری اکسپریا XZ2 تنها باید گفت، رویایی است! حس در دست داشتن یک اسمارت‌فون اندرویدی را تصور کنید که پس از یک روز پر کار در هنگام شب هنوز هم می‌توانید بدون نگرانی و چک کردن دایمی شارژ باقیمانده به کار خود ادامه دهید.

جای تاسف دارد که سونی از اندروید وان استفاده نکرده است، اما رابط کاربری اکسپریا تجربه خوب و قابل قبولی برای کاربر به ارمغان می‌آورد. همه چیز در جایی که باید قرار گرفته‌اند و نرم‌افزار کاملا به روز است و تقریبا bloatware خاصی که مخل این آسایش و رفاه باشد وجود ندارد!

در خصوص دوربین انتقادهایی به این گوشی وارد است. تصاویر بوکه در دیگر گوشی‌های هوشمند کیفیت بهتری دارند و نرم‌افزار دوربین به‌جز در حالت خودکار، بازدهی چندانی ندارد. اما می‌توان کیفیت تصاویر گرفته شده به خصوص غنای جزییات را بسیار با کیفیت توصیف کرد.

همه چیز هم رویایی نیست!

البته همه چیز در خصوص این گوشی عالی و بی‌نقص نیست و بعد از دو ماه کار کردن هنوز هم آزاردهنده است. محل تعبیه حسگر اثر انگشت به مدت زمان زیادی برای عادت کردن به آن احتیاج دارد، نور فلاش چندان مناسب نیست، بدنه آن برای یک گوشی هوشمند امروزی تا حدودی ضخیم است و البته به همه این‌ها نبود جک هدفون را نیز اضافه کنید. تجربه کار با نرم‌افزار دوربین هندست نیز در مدت زمان کمی کاربر را قانع خواهد کرد که سونی باید فکری اساسی در این خصوص کند.

اما روی هم رفته مشکلات گفته شده به قدری آزاردهنده نخواهند بود که شما را از لذت کار با این دستگاه بی‌بهره کنند. برای حل مشکل حسگر اثر انگشت نیز می‌توان از یک کاور استفاده کرد تا لبه‌های حسگر به راحتی حس و یافته شوند.

تبدیل به نسخه پریمیوم قانع‌کننده نیست

در هر صورت تجربه استفاده از اکسپریا XZ2 نه تنها شما را نسبت به آن علاقه‌مند خواهد کرد بلکه باعث می‌شود تا نگاه‌تان نسبت به برند سونی تغییر کند. باید امیدوار بود سونی راهی را که به تازگی شروع کرده است با جدیت تمام ادامه دهد و با برطرف کردن برخی نقاط ضعف دوباره خود را به جایگاه سابق در این صنعت برساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH