ویرایش ویدیو

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو در گوشی هوشمند

در سال‌های گذشته موبایل‌ها فقط وسایلی برای تماس گرفتن و پیام دادن بودند تا با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنیم. اما در حال حاضر اسمارت‌فون‌ها به دیوایس‌هایی هوشمند تبدیل شده‌اند که کارهای حرفه‌ای را هم انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن در گوشی‌تان به ویرایش ویدیو بپردازید، در ادامه با ما همراه باشید.


iMovie

ویرایش ویدیو

یکی از بهترین گزینه‌های موجود در گوشی‌ها، اپلیکیشن IMOVIE است. این برنامه تنها در اپ‌استور موجود است و کاربران آی‌فون‌ می‌توانند با کمک قابلیت‌های متعدد اپ به سادگی کلیپ خود را ادیت نمایند. به‌عنوان مثال شما می‌توانید موزیک روی ویدیوها قرار دهید، متنی در موقعیت‌های مختلف بگنجانید یا این‌که فیلمی را با صدای‌تان دوبله کنید. برای تغییر حال و هوای کلیپ‌ها امکان استفاده از تم‌ها فراهم شده تا ویدیو ضبط شده شبیه فیلم‌های اکشن شود یا رنگ‌های قرمز بیش‌تری داشته باشد. خوش‌بختانه به لطف آپدیت جدید این اپلیکیشن کاربران می‌توانند ویدیوهای 4K را هم ادیت کنند.

Clips

ویرایش ویدیو

اگر سرعت در ادیت ویدیو برای شما پیش از هر چیزی اهمیت دارد، پس باید این اپلیکیشن را در نظر داشته باشید. Clips گزینه‌ای مطلوب برای ویرایش کلیپ‌ها برای شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مجازی و… به شمار می‌آید که سرعت کار بسیار مهم است. فقط در چند دقیقه قادر به ادیت کلیپ خود هستید و می‌توانید فورا آن در حساب اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. اما این موضوع به معنی امکانات کم این برنامه نیست. توسعه‌دهنده این اجازه را داده تا با استفاده از متن‌های سه‌بعدی و متحرک به ویدیو خود جان تازه‌ای ببخشید و کمی آن را جذاب‌تر نمایید. پوسترهای زیبایی هم برای‌تان تدارک دیده شده و کلیپ مورد نظر را دیدنی‌تر از همیشه خواهد کرد. گفتنی‌ست Clips تنها در پلت‌فرم اپل قابل دسترسی است و در فروشگاه اپل امتیاز بالایی را کسب کرده.

PowerDirector

اگر بخواهیم از بهترین ادیتورهای ویدیو اندروید نام ببریم، نمی‌توانیم PowerDirector را نادیده بگیریم. این اپ قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران می‌گذارد که کلیپ‌ها را محبوب‌تر می‌کند. برای مثال امکان دوبله روی ویدیوها فراهم شده و می‌توانید با صدای خودتان یا صداهای دیگر یک دابسمش بسازید. افزودن متن هم به فیلم یکی دیگر از گزینه‌های پرطرف‌دار این اپ به شمار می‌رود. در هرجایی از ویدیو قادر به اضافه کردن عناوینی هستید که با استایل‌های گوناگون ظاهری جذاب به کلیپ می‌بخشند. با این حال، باید برای استفاده از قابلیت‌های بیش‌تر PowerDirector مبلغی را ماهانه پرداخت کنید. به این ترتیب به گزینه‌های گسترده این اپلیکیشن دسترسی خواهید داشت و همین‌طور می‌توانید ویدیوهای ادیت شده را با کیفیت بسیار بالایی ذخیره کنید.

LumaFusion

ویرایش ویدیو

با این‌که در پلت‌فرم اپل iMovie یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود، اما بعضا باید به دیگر اپ‌ها برای دسترسی به امکانات بیش‌تر مراجعه کنید. بدون تردید یکی از بهترین انتخاب‌ها LumaFusion است. این اپلیکیشن امتیاز بالایی را در اپ‌استور دریافت کرده و با قیمت تقریبا ۲۰ دلار به فروش می‌رسد. اما چرا این برنامه قیمت زیادی دارد؟ LumaFusion دارای امکانات بسیاری است که نظر هر کاربری را جلب می‌کند. یکی از پرطرف‌دارترین قابلیت‌های این برنامه، انیمیشن‌های دیدنی است که در هیچ‌ اپلیکیشن دیگری حضور ندارند. به‌صورت کلی انیمیشن‌ها ویدیوتان را جذاب‌تر می‌کنند و می‌توانید در هر قسمتی آن‌ها را اضافه کنید. خوش‌بختانه در LumaFusion امکان دسترسی به جلوه‌های ویژه‌ای را دارید که این اپ را به بهترین گزینه برای فیلم‌سازان آماتور و حتی حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

KineMaster

ویرایش ویدیو

یکی از ویژگی‌های ویرایشگر ویدیو اندرویدی رابط کاربری ساده است که استفاده از آن‌ها را نسبت به نمونه‌های موجود در سیستم‌عامل آی‌او‌اس راحت‌تر می‌کند. KineMaster نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر کسی می‌تواند با این اپلیکیشن کار کند. توسعه‌دهنده قابلیت‌های مختلفی را تدارک دیده تا به سرعت و با کیفیت بالا ویدیوهای خود را ادیت کنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای این‌که پروسه تسریع یابد، گزینه‌هایی در مرحله آخر ادیت کلیپ در اخیارتان قرار گرفته تا مستقیما از طریق KineMaster ویدیو خود را مثلا در اینستاگرام آپلود کنید. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید عناوینی را به فیلم‌ها اضافه کنید و حی قادر به افزودن امضای خود در ویدیو هستید. ولی برای استفاده از تمام امکانات KineMaster باید مبلغ نسبتا زیادی را ماهانه بپردازید یا اشتراک نرم‌افزار را به‌صورت سالانه پرداخت کنید. ضمنا این اپ توانسته امتیاز بالایی را دریافت کند و تا حالا بیش از ۵۰ میلیون‌ بار از فروشگاه گوگل دانلود شده است.

Adobe Premiere Clip

یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن پشتیبانی از موبایل‌های اندرویدی و آی‌فون است و طبیعتا کاربران هر دو پلت‌فرم می‌توانند از برنامه استفاده کنند. با دیدن نام ادوبی شاید قابلیت‌های متعدد و محیطی حرفه‌ای در ذهن‌تان تداعی شود که هر کسی نمی‌تواند با گزینه‌های مختلف آن کار کند. اما Adobe Premiere Clip گزینه‌های معمولی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با نهایت سرعت و همین‌طور کیفیت، ویدیوهای خود را ادیت کنید. می‌توانید در هر فریمی عنوانی بنویسید و آن را با استایل‌های مختلف جذاب‌تر کنید. خوش‌بختانه امکان استفاده از حافظه ابری ادوبی نیز فراهم شده و قادرید ویدیوهای خود را در این فضا ذخیره کنید. به این ترتیب با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه نمی‌شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH