لنوو یوگا C930 معرفی شد؛ لپ‌تاپی پرچمدار با یک نوار صوتی شگفت‌انگیز

در حال سپری کردن روزهایی هستیم که مصادف شده با برگزاری نمایشگاه IFA 2018 و کمپانی‌های فعال صنعت تکنولوژی مشغول معرفی محصولات جدید خود در شهر برلین هستند. لپ‌تاپ لنوو یوگا C930 یکی از محصولاتی است که به عنوان جانشینی برای مدل C920 در این نمایشگاه معرفی شد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا در ادامه این مطلب با محصول خوش ساخت و جذاب لنوو بیش‌تر آشنا شویم.

لنوو یوگا C930 یک لپ‌تاپ پرچمدار 14 اینچی (به طور دقیق‌تر اندازه‌ای 13.9 اینچی دارد) است و به این منظور تولید شده تا به لطف عملکرد، طراحی بی‌نظیر و قابلیت‌های کلی‌اش، یک تجربه کاربری عالی را رقم بزند. نمای کلی این محصول دست‌خوش تغییراتی شده که در نتیجه آن می‌توان ادعا کرد روش تولید این دستگاه نمونه‌ای برتر در بین دیوایس‌های موجود در رده قیمتی 700 تا 1000 دلار است. ملموس‌ترین تغییری که در نگاه اول به لپ‌تاپ لنوو یوگا C930 می‌توان مشاهده کرد، استفاده از لولاهای جدیدی است که ظاهر کلی آن را تغییر داده است.

لنوو استفاده از لولاهای طرح معمول و دست‌بند مانند را علی‌رغم طراحی تمیز و شسته و رفته‌ای که داشتند، با یک دلیل قانع کننده کنار گذاشت. در حقیقت لولاهای جدید با یک نوار صوتی ترکیب شده تا نقش ساندبار را ایفا کرده و تکمیل‌کننده اسپیکرهای تعبیه شده در بخش پایینی دستگاه باشند. این پیکربندی سیستم صوتی موجب شده که لپ‌تاپ لنوو یوگا C930 از فناوری دالبی اتموس نیز بهره‌مند شود. مدت‌ها بود که به مقوله کیفیت صدا توجهی نمی‌شد و شاهد پیشرفت بالایی در بحث کیفیت صدای رسانه‌های صوتی نبودیم اما از سال گذشته فشارهای رقابت تجاری موجب شده که تولیدکنندگان گام‌های مهمی در این زمینه بردارند.

بدنه اصلی این دستگاه از جنس آلومینیوم بوده و از نمونه‌های به‌روز شده طراحی سری 900 خانواده یوگا بهره می‌برد. البته نسخه‌هایی از این محصول با پوشش نمایشگر شیشه‌ای موجود است که کاربر می‌تواند آن را برگزیند. لپ‌تاپ لنوو یوگا C930 (حرف C مخفف کلمه Convertible به معنای قابل تبدیل و تغییرپذیر است که به دستگاه‌های 2 در 1 یا چند منظوره اطلاق می‌شود که از آن‌ها می‌توان هم به عنوان لپ‌تاپ و هم به عنوان تبلت استفاده کرد) در دو مدل عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها نمایشگری با رزولوشن فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) دارد اما مدل دوم مجهز به نمایشگری با رزولوشن 4K یا همان UHD است که به صورت عددی می‌توان آن را به صورت 3840 در 2160 پیکسل بیان کرد. میزان شارژدهی مدل فول اچ‌دی و 4K به‌ترتیب 14.5 و 9 ساعت اعلام شده است.

تکنولوژی ساخت هر دو مدل از نوع IPS LCD است که از ویژگی‌های بارز آن، زاویه دید بسیار خوبی است که حتی از کناره‌های دستگاه نیز امکان مشاهده محتوا را امکان‌پذیر می‌کند. هر دو مدل مذکور دارای تاییدیه دالبی ویژن نیز هستند که به معنای پشتیبانی از HDR است. با این حال هنوز مشخص نشده که سطح روشنایی و پوشش رنگ نمایشگر این دستگاه در چه حد است. با وجود طراحی کم‌حاشیه و زایده‌های باریک اطراف نمایشگر، شاهد به‌کارگیری از وب‌کم در بخش بالایی صفحه نمایش هستیم که همانند لپ‌تاپ X1 از دکمه فیزیکی شاتر بهره‌مند است. البته ناگفته نماند که این نمایشگر از قلم هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل پایه این دستگاه مجهز به پردازنده نسل هشتم خانواده Core i5 و 8 گیگابایت رم DDR4 بوده و برای آن 256 گیگابایت حافظه SSD در نظر گرفته شده است. این در حالی است که قدرتمندترین مدل تازه‌ واردهای لنوو مجهز به پردازنده نسل هشتم Core i7-8550U بوده و از 16 گیگابایت رم DDR4 به همراه 2 ترابایت حافظه SSD سود می‌برد. این لپ‌تاپ توانی بیش از نیازهای روزمره و عادی دارد و قادر به انجام همه وظایف (به‌جز بازی‌های سنگین و گرافیکی و امور کاری مخصوص لپ‌تاپ‌های ورک‌استیشن) خواهد بود. استفاده از واحد گرافیکی مجزا امری طبیعی و مفید است اما لنوو تصمیم گرفته که محصول جدید خود را از این نعمت محروم کند. با این حال کاربران می‌توانند روی مدل‌های لنوو تینک‌پد X1 اکسترم و لنوو تینک‌پد T480s حساب باز کنند که از کارت گرافیک مجزا برخوردارند.

همه پورت‌های ارتباطی این دستگاه در سمت چپ آن قرار گرفته که عبارتند از: یک پورت USB فول سایز، دو پورت تاندربولت 3 از نوع USB-C و یک پورت استاندارد 3.5 میلی‌متری صدا. البته یک پورت دیگر نیز در بخش پشتی این دستگاه موجود است که میزبان قلم آن خواهد بود. این قلم در لپ‌تاپ یوگا C920 به صورت خارجی و بیرون دستگاه حضور داشت و حتی یک نگهدارنده به صورت USB برای آن در نظر گرفته شده بود اما بازخوردهای کاربران موجب آن شد که لنوو جایگاهی را در بدنه لپ‌تاپ جدیدش برای این قلم تعبیه کند.

این قلم هوشمند که قادر به تشخیص 4096 سطح مختلف از فشار است، هنگام قرارگیری در بدنه دستگاه شارژ می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا و بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت با همراهی قابلیت Windows Hello اشاره کرد. علاقه‌مندان می‌توانند مدل پایه این محصول را با قیمت 1399 دلار خریداری کنند. طبیعتا قیمت نسخه‌های قوی‌تر بیش از این رقم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH