آیا هواوی مسیر متفاوت‌تری از آنر را در پیش گرفته است؟!

در بازار شلوغ و رقابتی گوشی‌های هوشمند، هواوی به مسیر خود بدون هیچ ترسی ادامه می‌دهد و روز به روز خود را از برند خواهر خود یعنی آنر متمایز می‌کند.

کایرین ۹۸۰: مغزی برای نسل بعد

نسل جدید چیپست‌های هواوی رکورد جدیدی زد. کایرین ۹۸۰ نخستین تراشه اسمارت‌فون جهان است که با معماری ۷ نانومتری ساخته شده و در پرچمداران آینده این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حالا این پردازنده آماده است تا در زمینه عملکرد بهینه‌سازی شده با تراشه‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون به رقابت برخیزد و به‌زودی در ۱۶ اکتبر امسال در لندن خود را در داخل گوشی‌های سری میت ۲۰ به اثبات خواهد رساند.

این شرکت چینی در نمایشگاه امسال IFA، علاوه بر اسپیکر هوشمند AI Cube که با الکسا ادغام شده بود، گجت کوچک هواوی لوکیتور (Huawei Locator) را هم معرفی کرد. علاوه بر این‌ها، رنگ‌های تازه و نسخه‌ جدیدی (۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در دو رنگ مشکی و قهوه‌ای) از گوشی‌های P20 و P20 پرو را ارایه نمود.

هواوی در حال حاضر سخت مشغول است و علاوه بر کار بر روی محصولات بالارده خود، برای ساخت سخت‌افزار پرچمدار آینده خود هم آماده می‌شود.

هواوی از هیچ‌کس نمی‌ترسد

هواوی به پیشرفت‌های خود که از چند سال پیش شروع شده ادامه می‌دهد و در حال حاضر این شرکت چینی توانسته جایگاه اپل را در جایگاه دوم بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند بگیرد. هدف بعدی آن مسلما سامسونگ خواهد بود.

البته هواوی علاوه بر سامسونگ و اپل حواس‌اش به سایر شرکت‌ها هم خواهد بود، چرا که در بازار کنونی اسمارت‌فون‌ها، فقط اپل و سامسونگ نیستند که نام بزرگی دارند؛ بلکه برندهای جدید و جوان‌تری نیز هستند که خود را در بیرون از آسیا به مشتریان شناسانده‌اند و آرام آرام به‌خاطر عرضه دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و همچنین نوآوری‌های تازه مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. اوپو، شیائومی و آنر مطمئنا جزو همان شرکت‌هایی هستند که در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن دارند و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

هواوی و آنر؟ پرنده کوچک در حال پرواز کردن از لانه خود است

به گفته Pier Giorgio Furcas، مدیر روابط عمومی هواوی، هواوی و آنر مشابه هم نیستند بلکه هر کدام از آن‌ها بر روی محصولات و کاربران متفاوتی متمرکز هستند و استراتژی‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. اما ما در این سال‌های اخیر شاهد دستگاه‌هایی با برند آنر بوده‌ایم که در داخل خود همان سخت‌افزارهای گوشی‌های هواوی را به‌کار گرفته بودند. با نگاهی به آنر مجیک ۲ و دوربین کشویی آن این سوال پیش می‌آید که آیا هواوی میت ۲۰ پرو هم از چنین تکنولوژی‌ای بهره خواهد برد یا نه؟ احتمالش وجود دارد، اما مدیر روابط عمومی شرکت به شدت اصرار دارد که بگوید این دو شرکت جدا از هم عمل می‌کنند.

گرچه شاید میت ۲۰ پرو شامل این نوع دوربین نباشد اما به نظر می‌رسد که هواوی سنسور اثر انگشت دستگاه را در زیر نمایشگر آن همانند آنچه که در مورد میت RS طراحی پورشه دیدیم، تعبیه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH