احتمال عرضه یک گوشی هوشمند از سامسونگ با دوربین چهارگانه!

Ice Universe، یکی از منابع داخلی آگاه از صنعت چین است که تنها با حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. اوایل وقت امروز وی در اظهارنظری عنوان کرد که سامسونگ مشغول کار بر روی یک اسمارت‌فون اندرویدی جدید مجهز به پیکره‌بندی دوربین چهارگانه در بخش پشتی دستگاه است و براساس برنامه‌ریزی‌ها این هندست در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. منبع نزدیک به تعدادی از تامین‌کنندگان قطعه برای سامسونگ مشخصا اعلام کرده که هندست موردنظر، گلکسی S10 یا گوشی تاشو شرکت موسوم به گلکسی F نخواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته به احتمال فراوان این محصول در عوض سال 2019، طی سال جاری جنبه تجاری پیدا می‌کند.

وجود 4 دوربین در پشت بدنه گوشی نشان می‌دهد که دستگاه مذکور، پیشرفته بوده و با برچسب قیمتی بالا روانه بازار می‌شود. با توجه به این‌که احتمالا چنین سیستم تصویربرداری، هزینه‌های تولید محصول را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد؛ لذا این اقدام برای گوشی‌های میان‌رده گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار نمی‌آید؛ محصولاتی که در حال حاضر به دلیل رقابت فشرده در سطح جهانی با حاشیه سودآوری اندک ارایه می‌شوند. بر اساس این فرضیه، منبع داخلی با احتمال فراوان به محصولی موسوم به W2019 اشاره می‌نماید؛ گجتی که تنها پرچم‌دار معرفی نشده سامسونگ محسوب شده و انتظار می‌رود که طی سال جاری در دسترس مشتریان قرار گیرد. هندست جانشین W2018 مجددا بایستی در قامت یک گوشی تاشو سنتی و منحصرا در کشور چین عرضه شود. این محصول ادامه‌دهنده تاریخچه آزمایشات و تجربه‌اندوزی‌های سامسونگ خواهد بود.

گوشی W2018 سال گذشته به همراه دوربینی با گشودگی دیافراگم متغیر عرضه شد و نهایتا سامسونگ از این دوربین در اسمارت‌فون‌های گلکسی S9 و گلکسی‌نوت 9 استفاده کرد. اما حتی در صورت بهره‌مندی W2019 از سیستم دوربین مجهز به 4 لنز همچنان بعید به نظر می‌رسد که چنین ایده‌ای به یک رویه معمول در محصولات سال آینده کمپانی بدل شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، سیستم‌های تصویربرداری با 3 دوربین یا بیش‌تر به احتمال فراوان در آینده به‌عنوان رویه‌ای غالب در صنعت گوشی‌های هوشمند مطرح خواهند شد. این سیستم‌ها بدون نیاز به ضخیم‌تر نمودن بدنه هندست، امکان ارایه تجارب مناسب‌تر عکاسی موبایلی توسط تولیدکنندگان را فراهم می‌کنند و همچنین از طرفی، عرضه آن‌ها توسط تولیدکنندگان قطعه که به دلیل رکود جهانی فروش اسمارت‌فون‌ها شدیدا در معرض تهدید هستند، امری دشوار است.

حتی در صورت خریداری تعداد کم‌تری هندست توسط مشتریان به‌صورت سالیانه، با افزایش محبوبیت دوربین‌های سه‌گانه و چهارگانه، تولیدکنندگان حسگر و لنز همچنان می‌توانند به رشد کسب وکار خود ادامه دهند. بر اساس شایعات، امسال اسمارت‌فون ال‌جی V40 با پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه ارایه می‌شود. این دوربین با نمونه موجود در هواوی میت 20 پرو شباهت فراوانی دارد. بر اساس گزارشات اخیر، حداقل یکی از محصولات سری گلکسی S10 سامسونگ که قرار است در اوایل سال 2019 عرضه شود، مجهز به دوربین پشتی سه‌گانه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH