همه آنچه که باید درباره کنترلر پلی‌استیشن Aim بدانید!

کنترلر پلی‌استیشن Aim سطح جدیدی از واقعی بودن را برای پلی‌استیشن VR به ارمغان آورده است. بازی‌هایی که با آن اجرا می‌کنید چنان به واقعیت نزدیک هستند که احساس می‌کنید در حالِ شلیک کردن با یک اسلحه واقعی هستید. این کنترلر به یک شیوه و فرمت جدید، همه قابلیت‌های دوال‌شاک را در خود دارد.

وقتی دسته Aim را در دستان‌تان می‌گیرید آن را به‌صورت یک تفنگ احساس خواهید کرد. کنترلر به‌اندازه کافی سبک است و وزن آن مانع از نگه داشتن آن برای مدت طولانی نمی‌شود. به‌علاوه، به‌قدری از کار با آن لذت خواهید برد که به‌سختی می‌توانید از آن دل بکنید. این دسته به یک مکانیزم ماشه، دو استیک آنالوگ (analog stick) و دکمه‌هایی بر روی آن مجهز گردیده است.

کنترلر مذکور برای بازی‌هایی مانند Farpoint بر روی پلی‌استیشن VR ساخته شده به‌طوریکه هنگام تیراندازی در واقعیت مجازی، درجه بالایی از غرق شدن در فضای بازی، به کاربر القا خواهد شد. این دستگاه عملکردی مانند کنترلر Move دارد اما از قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن برخوردار است. راحت‌ترین روش کار با آن، گرفتن دو دستی است تا متوجه شوید هر چیز کجا قرار گرفته و اشیایی را که نیاز به تماس دارند، پیدا نمایید.

دکمه‌ها

دکمه‌های تعبیه شده بر روی پلی‌استیشن Aim، در عمل همان امکاناتی را که کنترلر برای آن ساخته شده در اختیاز کاربر قرار می‌دهند. گزینه‌های L1 ،L2 ،R1 ،R2 ،Share و موارد بسیار دیگری برای آن در نظر گرفته شده‌اند و برخلاف کنترلرهای معمولی انتخاب‌های زیادی بر روی آن وجود دارند. در واقع هنگامی که در منو پلی‌استیشن ناوبری می‌کنید، با استفاده از آن دکمه‌ها و استیک آنالوگ قادر به انتخاب بازی‌هایی خواهید بود که قصد اجرای آن‌ها را دارید. این بدین معنی است که دسته‌ مذکور تقریبا برای همه بازی‌های پلی‌استیشن ساخته شده و صرفا با تعداد محدودی از آن‌ها سازگار نیست.

کنترلر Aim حتی به شما اجازه خواهد داد تا در زمانی که در حال شلیک در واقعیت مجازی هستید، اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای خود را با فشار تنها یک دکمه به‌ اشتراک بگذارید و به‌علاوه بتوانید کاملا از بازی خارج شده و به صفحه هوم برگردید.

کجاها می‌توان از آن استفاده کرد؟

کنترلر پلی‌استیشن Aim در ابتدا فقط با یک بازی یعنی Farpoint سازگار بود، اما در ادامه بازهای‌های بیشتری به آن اضافه گردید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Arizona Sunshine
  • Bravo Team
  • ChromaGun
  • Dick Wilde
  • DOOM: VFR
  • Evasion
  • Farpoint
  • Firewall Zero Hour
  • Rom: Extraction
  • Special Delivery
  • The Brookhaven Institute
  • Unearthing Mars 2

البته از Aim در بازی‌های غیرپشتیبانی شده هم می‌توان بهره گرفت، اما باید توجه داشته باشید که در این موارد، کنترلر عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. تلاش برای استفاده از آن به‌عنوان یک کنترلر دودستی یا یک کنترلر معمولی کار بسیار سختی خواهد بود. روشن است که بازی‌هایی که برای آن ساخته شده‌اند، همگام‌سازی مناسب بین کنترل‌ها و کنترلر را مد نظر داشته‌اند.

از کجا می‌توان یک کنترلر Aim را خرید؟

دسته پلی‌استیشن Aim برای اولین بار در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۱۷ روانه بازار شد و در آغاز حتی پیدا کردن یکی از آن نیز مشکل بود. خوشبختانه این مشکل به مرور زمان حل شد و حالا می‌توانید آن را با قیمتی حدود ۶۰ دلار تهیه نمایید. کنترلر مذکور هم به‌طور آنلاین در دسترس بوده و هم از مغازه‌ها قابل خرید است.

امیدواریم این کنترلر علاوه بر بازی Killing Floor با بازی‌های دیگری هم سازگار گردد. اگر از این دسته‌ها استفاده کرده‌اید نظرات خود را با ما در میان بگذارید. به ما بگویید که تابه‌حال کدام بازی‌ها را بر روی آن اجرا کرده‌اید؟ آیا از کار با آن راضی بوده‌اید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH