آپدیت جدیدی برای نوکیا 6.1 پلاس منتشر شد

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی قابلیت مخفی‌سازی برش ناچ را به صورت نرم‌افزاری در دل محصولات خود جای می‌دهند. با این وجود گزارشات اخیر حکایت از آن دارد که به‌روزرسانی جدید گوشی نوکیا 6.1 پلاس این قابلیت را از دسترس کاربران خارج کرده است.

پس از عرضه گوشی آی‌فون 10 با طراحی ناچ استایل، خیل عظیمی از کاربران به برش بالای نمایشگر این نوع طراحی خرده گرفتند. به همین دلیل در نظرسنجی‌ها دیدیم که خریداران بالقوه نسل‌های بعدی آی‌فون‌های اپل آن‌گونه که انتظارش را داشتیم به این برش به قول خودشان ننگین اهمیتی نمی‌دهند. با این حال نمی‌توان منکر آن شد که همین زایده ننگین عنصری مهم در طراحی بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بوده است.

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال که در حال حاضر مالکیت برند نوکیا را در اختیار دارد، علی‌رغم آن‌که جز اولین دنبال‌کنندگان ترند استفاده از طراحی ناچ استایل در صنعت موبایل نبود، اما اخیرا با عرضه گوشی‌های نوکیا 5.1 پلاس و نوکیا 6.1 پلاس (که در بازار چین با نام‌های نوکیا X5 و نوکیا X6 شناخته می‌شوند) به جمع رقبا پیوسته و از طراحی ناچ استایل آی‌فون 10 الهام گرفته است. حتی گفته شده گوشی مورد انتظار بعدی این شرکت نیز که نوکیا X7 نام دارد، از چنین سبکی بهره‌مند خواهد بود.

در حال حاضر عرضه گوشی نوکیا 5.1 پلاس در تمام پهنه قاره کهن گسترش داده شده که تصاویری مربوط به آن، گاها با برش مخفی شده نیز به چشم می‌خورد اما قضیه در مورد گوشی نوکیا 6.1 پلاس فرق می‌کند. در واقع چند وقتی است که کاربران این دستگاه قادر به مخفی‌سازی برش ناچ نیستند و اصطلاحا نمی‌توانند حالت “full bezel” یا “تمام حاشیه” نوار وضعیت را فعال کنند. نوکیا 6.1 پلاس اخیرا به‌روزرسانی نرم‌افزاری کوچکی دریافت کرده که پچ‌های امنیتی اخیر گوگل و بهبود پایداری سیستم (البته هنوز مبهم مانده که به چه چیزی مربوط می‌شود) را به همراه داشته است اما ظاهرا این به‌روزرسانی موجب حذف قابلیت مخفی‌سازی برش ناچ شده است.

این مورد که به نظر می‌رسید چیزی شبیه به یک باگ باشد، در نهایت تایید شده که یک تغییر عمدی به درخواست گوگل بوده است؛ چیزی که منجر به تحریک و اعتراضات برخی کاربران در توییتر و ردیت نیز شد. این موضوع ممکن است برای منتقدان و مخالفان طراحی ناچ استایل در کشورهایی مانند هند و هنگ‌کنگ و مناطقی که نوکیا 6.1 پلاس نهایتا در آن‌جا عرضه خواهد شد خبر بدی به شمار برود اما این چیزی است که احتمالا به‌زودی تغییر کرده و به روال عادی خود برمی‌گردد.

به خاطر داشته باشید که میان‌رده 5.8 اینچی نوکیا عضوی از برنامه اندروید وان محسوب می‌شود و به همین دلیل کنترل رابط کاربری این دستگاه کاملا در اختیار گوگل قرار دارد. این را هم در نظر بگیرید که در حال حاضر دیوایس مورد نظر ما اندروید 8.1 اوریو را اجرا کرده و هنوز موفق به دریافت اندروید 9 پای نشده است. آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایلی شرکت گوگل به طور مشخص از طراحی ناچ پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین هر زمان که نوکیا 6.1 پلاس به‌روزرسانی نسخه سیستم‌عامل خود را دریافت کند، حالت “Full Beze” دوباره به این هندست باز خواهد گشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH