آنر 8X و آنر 8X مکس با دوربین دوگانه و طراحی کم‌حاشیه رسما معرفی شدند

چند وقتی بود که درباره یک گوشی میان‌رده از هواوی و در واقع زیربرند آن، آنر مطالب زیادی به گوش می‌رسید. از اندازه نمایشگر گرفته تا نحوه طراحی، همه و همه نشان از یک دیوایس مدرن و خوش‌ساخت داشتند. در همین راستا شاهد رونمایی رسمی از گوشی‌های جدید آنر 8X و آنر 8X مکس بودیم تا چهره جدیدترین میان‌رده‌های هواوی بر همگان آشکار شود. برای آشنایی بیش‌تر با این دو میان‌رده جدید همراه آی‌تی‌رسان باشید.

آنر 8X

برادر کوچک‌تر این خانواده علی‌رغم جثه کوچک‌ترش توانایی و قدرت بیش‌تری دارد (مصداق بارز ضرب‌المثل معروف فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه!) که آن را مدیون چیپست جدید و پرقدرت کایرین 710 است. میزان رم این دستگاه 4 یا 6 گیگابایت تعیین شده تا دستورات در سریع‌ترین زمان ممکن و در تعداد بالا انجام شود. میزان حافظه داخلی نیز 64 و 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است. علاوه بر پردازنده، دوربین آنر 8X نیز رزولوشن بالاتری نسبت به هم‌زادش دارد که دو سنسور 20 (با ضریب گشودگی دیافراگم f/1.8) و 2 مگاپیکسلی را در پشت دستگاه و یک نمونه 16 مگاپیکسلی (با ضریب دیافراگم f/2.0) را در قاب جلویی شامل می‌شود.

با این‌که اشاره شد آنر 8X عضو کوچک‌تر این دو میان‌رده به شمار می‌رود، اما باید بدانید نمایشگر آن 6.5 اینچی است و رزولوشنی معادل 2340 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) دارد. یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع نیز تامین‌کننده انرژی مورد نیاز این هندست خواهد بود. وجود درگاهی با سه اسلات که دو تا برای سیم‌کارت و یکی برای قرار دادن کارت حافظه بوده، این امکان را به کاربر می‌دهد که بدون نیاز به حذف یک سیم‌کارت یا کارت حافظه، از هر سه آن‌ها هم‌زمان استفاده کند. درازای 160.4 میلی‌متری، عرض معادل با 76.6 میلی‌متر و ضخامت 7.8 میلی‌متری ابعاد کلی این گجت را تشکیل می‌دهند.

آنر 8X مکس

آنر 8X مکس نمایشگری با اندازه خارق‌العاده 7.12 اینچ و رزولوشنی 2244 در 1080 پیکسلی (فول اچ‌دی پلاس) دارد که در بالای آن یک برش کوچک قطره‌مانند دیده می‌شود. شاید جالب‌تر از آن حضور یک باتری عظیم 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی باشد که خوشبختانه با فناوری شارژ سریع نیز سازگار است. حضور 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی این اطمینان را به کاربر می‌دهد تا بتواند به مقدار دلخواه اطلاعات را در این دیوایس ذخیره کند.

نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی آنر 8X مکس از تراشه ضعیف‌تر اسنپدراگون 636 بهره می‌برد اما نسخه‌ای که به 6 گیگابایت رم مجهز باشد، از چیپست به مراتب قدرتمند‌تر اسنپدراگون 660 برخوردار خواهد بود. البته مدل دوم هم‌اکنون در دسترس نبوده و از ماه آینده عرضه خواهد شد. همان‌گونه که کمی بالاتر اشاره کرده بودیم، رزولوشن دوربین این مدل کمی پایین‌تر از نمونه معمولی بوده و دو سنسور 16 (با اپرچر f/2.0) و 2 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و یک سنسور 8 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.0) در قاب جلویی را شامل می‌شود. ابعاد کلی این دستگاه نیز برابر است با: 177.57 میلی‌متر طول، 86.24 میلی‌متر عرض و 8.13 میلی‌متر ضخامت.

پیش‌فروش آنر 8X و نسخه مکس از امروز شروع شده و تحویل آن‌ها نیز از 5 روز دیگر آغاز می‌شود. قیمت نسخه‌های مختلف آنر 8X به ترتیب زیر خواهد بود.

نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی: 180 یورو

نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی: 200 یورو

نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 240 یورو

قیمت نسخه‌های مختلف آنر 8X مکس نیز به شرح زیر است:

نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی: 190 یورو

نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 230 یورو

البته همان‌گونه که در خلال این مطلب اشاره کرده بودیم، نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی مدل مکس از ماه آینده میلادی روانه بازار خواهد شد و هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است. این نسخه تنها دارای یک پیکربندی با 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده و شامل نسخه 128 گیگابایتی نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH