معرفی بهترین ماژول‌های Xposed برای سفارشی کردن دستگاه‌های اندرویدی

همان‌طور که می‌دانید چارچوب Xposed مهم‌ترین ابزار به منظور ایجاد تغییر و ارتقا سیستم‌عامل اندرید است. ماژول‌های Xposed مستقیماً به سیستم‌عامل متصل می‌شوند و به کاربر امکان کنترل کامل گوشی را می‌دهند. این سیستم یک قابلیت بسیار قدرتمند است که بر روی بسیاری از گوشی‌های روت شده کار می‌کند اما با این حال همه این تغییرات را می‌توان با غیرفعال کردن یا حذف ماژول‌ها، اعمال کرد.

در این مطلب بهترین ماژول‌های Xposed را با تمرکز بر روی مواردی که سازگاری نزدیکی به یکدیگر دارند، بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

چگونه ماژول‌های Xposed را نصب کنیم؟

اکثر ماژول‌های Xposed باید مستقیماً از درون برنامه Xposed نصب شوند. برای این منظور به قسمت دانلودها مراجعه کرده و ماژول موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس بر روی برگه Versions ضربه بزنید و گزینه دانلود را لمس کنید. روی گزینه نصب (Install) کلیک کنید؛ سپس به ماژول (Modules) رفته و برای فعال‌سازی بر روی جعبه کنار کادر کلیک کنید. در نهایت باید تلفن همراه خود را مجدداً راه‌اندازی نمایید.

  1. Amplify Battery Extender

اگر قصد دارید حداکثر استفاده را از باتری گوشی خود داشته باشید، می‌توانید روی این گزینه حساب کنید. Amplify Battery، احتمالاً به همراه سایر برنامه‌های کاربردی به منظور ارتقا اندروید بسیار مفید خواهد بود. البته Greenify نیز از برخی قابلیت‌های Xposed بهره برده است. اما درحالی‌که Greenify بر روی برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه تمرکز می‌کند، Amplify بر روی wakelocks یا قفل بیداری متمرکز است.

  1. GravityBox

GravityBox همواره یکی از بزرگ‌ترین دلایل استفاده از Xposed بوده است. این در واقع یک ابزار جامع به منظور ایجاد تغییرات دلخواه و افزایش رابط کاربری اندروید است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا تقریباً هر قسمت از سیستم‌عامل اندروید را مطابق باسلیقه خود تنظیم و بهبود دهید.

اما اغلب تنظیماتی که کوچک‌تر هستند همواره بیشترین رضایت را برای کاربران به ارمغان می‌آورند، مانند این‌که شما بتوانید با استفاده از دکمه‌های افزایش یا کاهش صدا، موسیقی‌های خود را در نرم‌افزار موسیقی دستگاه پخش کنید.

  1. XPrivacyLua

XPrivacyLua که یک نسخه جدید و به روز شده از یکی از محبوب‌ترین ماژول‌هاست، در واقع نوعی مدیر مجوزها بوده که شما را قادر می‌سازد تا دسترسی عملکردها و برنامه‌ها را بر روی دستگاه خود تعیین و مدیریت کنید. با XPrivacyLua شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تنها آن دسته از برنامه‌هایی که می‌خواهید آنلاین باشند، مجاز به دسترسی هستند.

  1. Awesome Pop-Up Video

این برنامه فوق‌العاده امکان تماشای یک ویدیو در یک پنجره کوچک را برای کاربر و درحالی‌که وی مشغول کار با برنامه دیگری است را فراهم می‌کند. جالب است بدانید این برنامه دارای گالری شخصی از فیلم‌های پیشنهاد شده است، اما در دیگر پلیرها نیز از جمله برنامه رسمی یوتیوب کار می‌کند. کافی است ویدئوی موردنظر خود را باز کنید، دکمه اشتراک‌گذاری را فشار دهید، Awesome Pop-Up Video را از لیست انتخاب کنید.

  1. No Lock Home

اندروید دارای چند ویژگی قفل هوشمند است که گوشی شما را در شرایط خاصی مانند موقعیت مکانی شما یا نزدیکی به دستگاه بلوتوث مرتبط آنلاک می‌کند. اما یکی از گزینه‌هایی که در حال حاضر وجود ندارد، توانایی آنلاک کردن گوشی در زمانی است که به یک شبکه وای‌فای خاص متصل است. No Lock Home، این ویژگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید تعداد بیشتری از مکان‌های امن را تنظیم کنید که در آن گوشی شما قفل نخواهد شد.

  1. ChromePie

ChromePie امکان استفاده از مرورگر کروم با یک دست را در دستگاه‌های بزرگ برای کاربر فراهم می‌کند. کافی است انگشت شست خود را در یک منطقه خاص از صفحه، مانند یک گوشه یا یکی از لبه‌ها نگه دارید تا منوی کنترل شامل ابزارهای مختلف به شکل یک نیم‌دایره برای شما نمایش داده شود. این ماژول با کروم ادغام شده است و سوئیچینگ و سایر موارد دیگر را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

  1. NeverSleep

در اغلب اوقات کاربران می‌خواهند به منظور صرفه‌جویی در شارژ، گوشی خود را در حالت sleep قرار دهند. در این‌گونه مواقع شما می‌توانید از NeverSleep استفاده کنید. کافی است مواردی را که می‌خواهید از لیست ارایه شده توسط این ماژول انتخاب کنید تا گوشی شما در هر زمان که آن‌ها در پیش‌زمینه اجرا می‌شوند به حالت آماده‌باش تغییر وضعیت دهد.

  1. XInsta

اگر شما از کاربران اینستاگرام هستید، شکی نیست که قطعاً محتواهایی در این شبکه وجود دارد که شما تمایل به ذخیره آن‌ها در محلی خاص دارید. این محتوا می‌تواند یک تصویر زیبا باشد که به عنوان تصویر زمینه گوشی از آن‌ استفاده می‌کنید و یا یک ویدئوی ارزشمند.

با وجود این‌که چند ابزار به منظور کمک به دانلود فیلم‌ها و عکس‌های اینستاگرام وجود دارد، اما کار با هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه XInsta آسان نیست. کافی است ماژول را نصب و فعال کنید و از این به بعد زمانی که اینستاگرام را باز می‌کنید، گزینه دانلود را در زیر دکمه منو سه نقطه‌ برای هر عکس مشاهده خواهید کرد.

  1. Settings Editor

توانایی پیکربندی و تنظیم اندروید یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن است. اما گزینه‌های متعددی برای اعمال تنظیمات کاربردی‌تر در اندروید وجود دارد که بسیاری از آن‌ها پنهان هستند. به منظور حل این مسئله، استفاده از ماژول Settings Editor برای تنظیم صفحات تنظیمات گوشی مناسب خواهد بود. شما می‌توانید آن‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر و یا حتی تغییر رنگ دهید تا از این طریق بیشتر قابل دسترسی باشند.

علاوه‌بر این با ساده‌سازی تنظیمات، شما قادر خواهید بود تا مواردی را که نیاز دارید، به صورت راحت‌تر پیدا کنید.

  1. XposedNavigationBar

ماژول‌های XposedNavigationBar چندین راه میانبر را برای نوارابزار اندروید ارایه می‌دهند. این منطقه در پایین صفحه است که دکمه‌های Back ،Home و Recent در آن قرار دارند.

بهترین ویژگی این ماژول این است که به کاربر اجازه می‌دهد یک میانبر اضافی به نوار ناوبری اضافه کند. شما می‌توانید آن را به منظور راه‌اندازی یک برنامه خاص، باز کردن پنجره اعلان‌ها، نمایش کنترل‌های موسیقی و سایر موارد تنظیم کنید.

  1. Exi for SwiftKey

SwiftKey یکی از محبوب‌ترین صفحه کلیدهای شخص ثالث و یکی از بهترین راه‌های تایپ سریع بر روی گوشی‌های اندرویدی است. استفاده از Exi برای SwiftKey کار با آن را حتی بهتر می‌کند.

این ماژول برخی از ویژگی‌های صفحه کلیدهای فیزیکی مانند استفاده از Ctrl + C و Ctrl + V برای کپی و الصاق متن را به کاربر ارایه می‌دهد. علاوه‌بر این، میانبرهایی را معرفی می‌کند که در آن شما می‌توانید با تایپ چند کاراکتر، کلمات و عبارات بیشتری را وارد کنید.

کلام‌ آخر

Xposed یک منبع عالی برای اعمال تغییرات موردنظر در سیستم‌عامل است. از آنجایی که در آن از اصلاحات بسیار ساده و آسان برای نصب و استفاده به کار گرفته شده است، بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای کاربرانی است که از اعمال تغییرات و ارتقا ابزارها واهمه دارند؛ البته ماژول‌ها به Xposed محدود نمی‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH