آیفون

آی‌فون X، آی‌فون 6S ،6S پلاس و آی‌فون SE از امروز دیگر در دسترس نخواهند بود!

طبق رویکرد معمول شرکت اپل، در کنار معرفی مدل‌های جدید آیفون، اپل به امید استقبال کاربران و جذب مشتریان بیشتر اقدام به کاهش قیمت مدل‌های قبلی محصولات خود می‌نماید. از سوی دیگر نیز همواره تمایل به متوقف نمودن فروش قدیمی‌ترین مدل‌های خود را دارد و امروز نیز انتظار می‌رود همین سنت بدون تغییر ادامه داشته باشد.

آیفون

البته پیش از این به علت لو رفتن نقشه سایت شرکت اپل اسامی نهایی مدل‌های جدید آیفون، به همراه گزینه‌هایی از جمله سری رنگ‌ها، فضای ذخیره‌سازی و همچنین سایزبندی نسخه 4 اپل‌واچ، در دسترس رسانه‌ها قرار گرفت. با این حال باز هم چند سورپرایز قابل توجه از دید‌ها مخفی مانده است.

با بررسی اطلاعات لو رفته از نقشه سایت که با گران‌ترین مدل‌ها شروع می‌شود، مشخص شد که هیچ ردی از مدل‌های آیفون X وجود ندارد و تنها اشاراتی به همان دستگاه سال قبل در بخش تجهیزات جانبی شده است. براساس گزارشات متعدد و اظهار نظر کارشناسان این حوزه، دلیل این امر قیمت پایین‌تر آیفون XS در مقایسه با مدل اصلی عنوان شده است. آیفون XS Max با قیمت 999 دلاری خود جایگاه آیفون سال گذشته را خواهد گرفت و مدل آیفون XS با قیمت 899 دلار کار خود را آغاز خواهد نمود. بنابراین دیگر آیفون X اصلی برای حضور در چیدمان جدید ویترین اپل مناسب نیست!

به علاوه خبر‌هایی از دل دره سیلیکون به گوش می‌رسید که این احتمال را تقویت می‌نماید شرکت اپل سرانجام به خداحافظی با مدل‌های پایین رده قدیمی خود رضایت داده است و قصد بازنشسته کردن آنها را دارد. به طور خاص می‌توان به مدل‌های آیفون 6S و 6S پلاس اشاره نمود که در سال 2015 معرفی شدند و دیگر در فروشگاه اپل برای فروش عرضه نخواهند شد و ظهر امروز برای همیشه از قفسه‌های اپل استور برچیده شدند.

همچنین شاید کمی ناامید کننده به نظر برسد ولی آیفون SE نیز به پایان خط رسیده است و او هم بیش از این در دسترس آیفون دوستان نخواهد بود. این مدل نیز از سال 2016 در دل کاربران اپل جایی برای خود باز کرده بود و همواره علاقه‌مندانی وفادار را در کنار خود داشت. هر چند طی این مدت اخبار بسیاری از توسعه نسل دوم این مدل به گوش رسیده بود ولی باید اعتراف نمود که این مدل و افسانه آن نیز برای همیشه به تاریخ پیوسته است.

در هر صورت چندان جای تعجب نیست که این مدل‌های قدیمی کم‌کم کنار گذاشته شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH