آموزش بکاپ گرفتن از فولدرهای ویندوز به‌روی OneDrive

سرویس ابری OneDrive مایکروسافت که یک فضای ذخیره‌سازی و راه حلی برای کمبود حافظه در سیستم‌های ویندوزی بوده، هر روز در حال گسترش و بهبود است.

یکی از جدید‌ترین قابلیت‌های وان‌درایو مایکروسافت بکاپ‌گیری از هر فولدری خارج از پوشه اصلی در کامپیوتر شماست که این قابلیت یکی از بزرگترین مشکلات فضای ابری را حل می‌کند. مشکلی که باعث می‌شد تنها بتوانید فایل‌ها و فولدر‌هایی که در پوشه مخصوص وان‌درایو قرار دارند را همگام‌سازی کنید.

اما آموزش بکاپ‌گیری از فولدر‌های خارج از وان‌درایو کار بسیار راحتی است؛ با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

۱. در System Tray ویندوز به‌روی آیکون وان‌درایو کلیک کنید (در گوشه سمت راست و پایین ویندوز) البته شاید نیاز باشد که این بخش را ابتدا گسترش دهید تا آیکون‌ها نمایش داده شوند. سپس از پنجره باز شده More و پس از آن Setting را انتخاب نمائید.

۲.تب Auto Save را انتخاب و برای اینکه به ویژگی جدید وان‌درایو دسترسی پیدا کنید، به‌روی Update folders کلیک کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، در یک زمان کوتاه دیگر دوباره چک کنید؛ ممکن است در آن زمان مایکروسافت این گزینه را برایتان فعال کرده باشد.

۳. اکنون می‌توانید صفحه Protection را ببینید که در آن می‌توانید از پوشه‌های Desktop ،Pictures و Documents بکاپ تهیه کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که اگر در میان این پوشه‌ها فایلی وجود داشته باشد که مشکلی به لحاظ امنیتی یا حتی مشکلاتی از قبیل پشتیبانی در وان‌درایو داشته باشد، عملیات شما تا زمانی که ایراد فایل‌ها را بر‌طرف نکرده باشید، متوقف خواهد شد. البته می‌توانید فایل‌های نامعتبر که ممکن است برایتان مشکل به‌وجود آورند را از این لینک در صفحه پشتیبانی مایکروسافت، مشاهده کنید.

۴. پس از انتخاب پوشه‌ها، حجم باقی‌مانده از فضای ابری وان‌درایو خود را چک کنید تا مشکلی در ادامه پروسه برایتان پیش نیاید، سپس به‌روی Start protection کلیک کنید تا سرویس ابری مایکروسافت شروع به همگام‌سازی پوشه‌های شما کند.

به محض این‌که وان‌درایو فایل‌های شما را آپلود کرد می‌توانید پس از آن به فایل‌های خود در هر جایی که به حساب‌کاربری وان‌درایو خود وارد شده‌اید، دسترسی داشته باشید. این دسترسی شامل نرم‌افزار‌های موبایل و کامپیوتر‌های دیگر نیز می‌شود؛ در حقیقت شما با فعال کردن این گزینه و آپلود فایل‌های یک پوشه، محتویات پوشه‌ها را در میان دو کامپیوتر به اشتراک می‌گذارید.

درست است که این قابلیت جدید وان‌درایو به شما اجازه می‌دهد از پوشه‌های خارج از پوشه‌ اصلی بکاپ تهیه کنید، که کار را برایتان بسیار راحت‌تر می‌کند، اما پیشنهاد ما این است که روند اصلی و قبلی در بکاپ‌گیری از فایل‌هایتان را در‌ پیش بگیرید تا از فایل‌هایتان به‌خوبی محافظت شود. بکاپ‌گیری به این روش راه‌حل چندان مناسبی نیست زیرا با این‌کار فایل‌هایی به اشتباه نیز وارد فضای ابری شما می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH